Beantwoord

Kan Exchange online instap licentie niet koppelen aan domein en gebruiker

  • 24 februari 2017
  • 16 reacties
  • 229 keer bekeken

Ik kan de licentie niet koppelen omdat het DNS record op het domein ingevuld is: De domein(en) impullse.nl kunnen niet worden gebruikt met Microsoft Office 365 omdat domein(en) MX DNS-records bevatten. Voordat u de domein(en) met Microsoft Office 365 gebruikt, dient u de MX DNS-records van de domein(en) te verwijderen.
Click here to find a solution

Vervolgens kan ik die ook niet leeg maken omdat de waarde niet leeg mag zijn.

Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Elina 27 februari 2017, 15:03

Hoi Wouter,

Sorry dat ik u niet meteen heb kunnen helpen. Maar samen met een collega heb ik waarschijnlijk de oplossing van het probleem gevonden.

Uw huidige MX DNS record verwijst mail nog door naar de oude provider. Het domein impullse.nl kan worden gebruikt met Microsoft Office 365 van KPN door de volgende stappen te volgen:
  1. Vink het MX DNS record aan
  2. Kies vervolgens voor 'verwijderen'
  3. Maak nu opnieuw een DNS record aan
  4. E-mail ontvangen is nu ongeveer 30 minuten niet mogelijk.

Na deze 30 minuten is het MX DNS record aangepast en ontvangt u uw e-mail op de juiste domeinnaam.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Goedemiddag Wouter,

Welkom op het zakelijk forum van KPN.

Op deze vraag heb ik niet direct een antwoord. Ik ga een hulplijn voor u inschakelen om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Graag kom ik hier maandag bij u op terug.
Ahh jammer dat ik hier het weekeinde niet mee verder kan maar in ieder geval bedankt voor de reactie en tot maandag.

vriendelijke groet,

Wouter
Beste Elina, Heb je nog geen antwoord van de hulplijn?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter,

Sorry dat ik u niet meteen heb kunnen helpen. Maar samen met een collega heb ik waarschijnlijk de oplossing van het probleem gevonden.

Uw huidige MX DNS record verwijst mail nog door naar de oude provider. Het domein impullse.nl kan worden gebruikt met Microsoft Office 365 van KPN door de volgende stappen te volgen:
  1. Vink het MX DNS record aan
  2. Kies vervolgens voor 'verwijderen'
  3. Maak nu opnieuw een DNS record aan
  4. E-mail ontvangen is nu ongeveer 30 minuten niet mogelijk.

Na deze 30 minuten is het MX DNS record aangepast en ontvangt u uw e-mail op de juiste domeinnaam.
oke bedankt,

Ik ben bezig met aanmaken van een nieuw mx record. Hierbij vraagt het systeem om verplicht veld: "Mail exchanger" in te vullen. Wat moet ik hier invullen?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter,

Wanneer je de domeinnaam impullse.nl via cloudservice portal toevoegt aan het Office 365 domein, wordt er automatisch een MX DNS record voor je aangemaakt.

Dit kunt u doen onder het kopje 'Microsoft Office 365', in tabblad 'Configuratie'. Ga vervolgens naar 'Domeinen'.

Ik hoor graag of het gelukt is.
Hoi Elina,

Super. Dat lijkt goed te gaan!
Wat zijn de Imap servernamen voor inkomende en uitgaande mail die ik outlook moet gebruiken?
Dan kan ik die over een half uurtje configureren toch?

met vriendelijke groeten,

Wouter
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter,

U kunt de servernamen alvast correct instellen, dat is geen probleem. Het kan zijn dat u wat foutmeldingen krijgt, omdat de juiste servers nog niet bereikbaar zijn, maar dat mag niet hinderen.

De servernamen zijn:
  • Inkomende server: pop.outlook.com, poort 995
  • Uitgaande server: smtp.outlook.com, poort 587
Ik configureer dit als imap account. Is het pop.outlook.com adres dan wel goed?
En hoe moet ik de versleuteling instellen?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter,

Ik was nog vergeten een stukje informatie mee te sturen. Met onderstaande is het mogelijk de versleuteling in te stellen:

+ [verificatie aan -> zelfde gegevens als inkomende server]
- Voor beide servers is beveiligingstype SSL vereist
Beste Elina,

Hartelijk bedankt voor je hulp.
Hoe kan ik weten ik wanneer mijn domein geverifieerd is?

Met vriendelijke groeten,

Wouter
Hallo Elina,
Graag nog even de exacte instellingen want hij pikt de instellingen nog steeds niet.

Met vriendelijke groeten,

Wouter
Beste Elina,

Uiteindelijk is het gelukt. Ik kon echter geen imap-mail aanmaken, alleen een pop3.
Dit is blijkbaar uitgeschakeld in de instellingen van Exchange Online en ik had geen rechten om dit in te schakelen. Terwijl ik dit wel had verwacht te krijgen!

Met vriendelijke groeten,

Wouter Pullens
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter.

Ik lees nu dat ik eerder een foutje heb gemaakt. Ik heb een detail over het hoofd gezien.

Je maakt op dit moment gebruik van Exchange Online Instap. à €1,70 per maand. Dit is een POP mailbox waarbij het niet mogelijk is om Imap in te stellen.

Dit is wel mogelijk wanneer je het Exchange Online pakket zou upgraden naar Exchange Online Premium à €3,40 per maand. Exchange Online Premium is absoluut de luxe uitvoering van het product. Met een Premium mailbox kunt u uw e-mail instellen op de tablet, computers op meerdere locaties of zelfs uw telefoon. Waar u ook bent, de inhoud van uw mailbox is overal hetzelfde. Waar IMAP alleen de mail synchroniseert, zorgt een Exchange account er ook voor dat uw contactpersonen en agenda meegenomen worden!

Wanneer u dat wenst kan ik de upgrade naar Premium voor u realiseren.
Hoi Elina,

Ik heb met POP mailbox nu ook wel wat ik nodig heb. Mail wordt gesynchroniseerd op verschillende apparaten. Laat maar even draaien zoals het draait. Bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Wouter
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Wouter,

Goed om te lezen dat u voor nu tevreden bent. :)

Ik heb u natuurlijk graag geholpen. En zit u in de toekomt nog met vragen, dan zie ik u graag terug op het forum.