Beantwoord

Media library werkt niet - Wordpress

  • 8 September 2016
  • 23 reacties
  • 3749 keer bekeken

  • Jr. Adviseur
  • 15 reacties
Dag,
Ik heb vorige week mijn hosting geupgrade omdat ik geen plugins / images etc kon uploaden op mijn Wordpress site en het blijkbaar iets met geheugen te maken had.
Steeds als ik nu een image wil toevoegen aan de medialibrary laadt hij hem maar half (gebroken plaatje) of zelfs een heel grijs blokje. Kunnen jullie me vertellen waar dit aan ligt?
Ik kan na de upgrade wel weer plugins installeren maar dus geen photos.
Bedankt
icon

Beste antwoord door HS 22 September 2016, 22:42

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo HS, leuk om u weer op het forum te zien! :D
Lastig probleem wel.. Het klinkt alsof de verbinding tijdens het uploaden wordt verbroken. Zelf ervaar ik dit weleens bij het downloaden van een afbeelding en de verbinding vervolgens wordt verbroken. Hebt u de mogelijkheid om op een andere verbinding met een andere computer het nogmaals te proberen? Ik zie geen probleem in uw account. Het is mij gelukt om een afbeelding op uw ftp account te uploaden. Ik verneem graag uw reactie.
Hoi Tim, bedankt voor je antwoord.

Ik kan geen afbeeldingen van mijn PC naar Media Library uploaden.
WordPress geeft de volgende mededeling:

40 MB - We recommend setting memory to at least 128MB.
To import classic demo data, 256MB of memory limit is required.
Please define memory limit in wp-config.php file. To learn how, see: Increasing memory allocated to PHP.

Waar vind ik wp-config.php ??

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Hoedensalon! Daar ben ik weer :D

Via google kom ik inderdaad uit op het volgende:

Increasing WordPress Memory Limit
If you try to upload a file to your server via the media uploader of WorPress and it gives a memory error, then you need to increase your WordPress memory limit.

Edit your wp-config.php file and add a line like the following:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');


U kunt dus in het wp-config.php bestand de regel define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M'); toevoegen. Dit bestand kunt u vinden door in te loggen met FTP op uw account.
Vervolgens gaat u naar de map: " /webspace/siteapps/WordPress-298656/htdocs "

Ik durf niet te zeggen wat voor waarde voldoende is. Probeer het eerst met 64M en als dat niet genoeg is, 128M. Laat u weten of het hiermee lukt?
Hallo Tim,

In wp-config.php kan ik: define ( 'WP_MEMORY_LIMIT', '128M'); wel toevoegen...
En in wp.includes/default-constants.php lan ik de Memory Limit verhogen naar 128M.

Maar... hoe sla ik die wijziging op? (Bestand - Opslaan werkt niet). Misschien ben ik daartoe niet gemachtigd en kan alleen KPN een verandering/wijziging aanbrengen?

Vriendelijke groet en hoor graag van je
Hoedensalon (Jozef)
Reputatie 7
Badge +11
Hi Jozef,

Nu je toch online bent, meteen een reactie 😃.. Jij kunt deze wijziging ook zelf aanbrengen als het goed is!

Lukt het misschien om het bestand eerst te downloaden, bewerken op de pc, opslaan en daarna het bestand te vervangen op de FTP server?
Hi Tim,

HELP

Heb een Student aan Huis laten komen. Hij heeft de wijziging aangebracht. Maar... tijdens zijn werkzaamheden is mijn FTP er mee gestopt en kan ik mijn website niet meer bereiken!!
Volgens hem ligt het probleem bij KPN.
Kun jij nogmaals op WP kijken of de Limit wijziging is doorgevoerd van 40 naar 128 MB.
En weet jij wie ik bij KPN kan bellen en heb jij een nummer??

Met vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Jozef,

De waarde staat er in, op 64M. Deze heb ik nu voor u gewijzigd naar 128M.
Wat heeft de student allemaal gedaan? Ik zie dat de website bereikbaar is, maar veel afbeeldingen niet geladen worden. Is dat sinds de wijziging? Heeft u zelf ervoor gezorgd dat de website weer werkt?
Hallo Tim,

Gisteren heb ik KPN gebeld. Het uitgelegd en over 2 werkdagen (dus woensdag) krijg ik bericht of zij het kunnen oplossen.

Afgelopen vrijdagavond heeft die student de waarde ook naar 128M verhoogd, maar blijkbaar is dat weer ongedaan geraakt. Hij constateerde dat WP goed werkt. Maar dat de afbeeldingen worden geüpload naar een map met in de bestandsnamen TEST en ze staan er met een hele kleine bestandsgrootte.. Volgens hem (en ook volgens mijn dochter) moet de oorzaak bij KPN liggen. Plotseling werd het scherm wit. Website niet meer bereikbaar. Ik vermoed dat die student WP probeerde up te daten (maar daar was geen geheugen voor - dus 'patsboem'. (bij KPN heb ik overigens genoeg MB)

Mijn dochter (waar jij aanvankelijk contact mee had) heeft er zondag een foutmelding (van Google?) uit gehaald zodat de website weer zichtbaar werd - alleen zijn alle afbeeldingen nu weg. En... merkwaardig; zij vertelde dat mijn website met Firefox-Mozilla wél met afbeeldingen word weergegeven!!

Toen ik gisteren KPN aan de lijn had, probeerde een dame ook een WP update en toen knalde haar PC ook op een wit scherm en was mijn website wederom niet meer te vinden. Ik denk dat KPN die foutmelding er inmiddels ook uitgehaald heeft, want nu is hij weer online maar... zonder afbeeldingen.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jozef,

Het is mij gelukt om Wordpress te updaten naar de nieuwste versie.

Er gaat iets mis met de bestaande database van afbeeldingen. Bij het uploaden van een afbeelding, kan deze vervolgens niet weergegeven worden. De afbeeldingen worden op de achtergrond zonder problemen toegevoegd op uw webruimte. Ik kan deze ook weergeven zonder fouten rechtstreeks vanaf de server.

Wordpress heeft de afbeeldingen in een database staan, de media library, deze lijkt corrupt en de afbeeldingen niet naar boven te halen. Hoe en of dit probleem opgelost kan worden, weet ik niet. Zelf heb ik geen ervaring met dit probleem en het oplossen daarvan.

Verder heb ik nog wat opgeschoond. Er is absoluut geen schijfruimte te kort. De webserver werkt verder goed, Het is echt een probleem in de installatie en configuratie van Wordpress. Om die reden weet ik ook niet zeker of de technische dienst hierbij kan helpen. Er is kans dat ze aangeven er geen problemen in het domein van KPN zijn en de website zelf moet worden hersteld. Het uitzoeken van een mogelijk "herstel" kan namelijk heel veel tijd kosten.

Een manier daarvoor is vermoedelijk om alle huidige afbeeldingen in de media library te verwijderen zodat alle fouten eruit zijn. Als het toevoegen van een afbeelding vervolgens goed gaat, is het probleem verholpen. Gevolg is dan wel dat u alle 58 afbeeldingen opnieuw in de tekst moet plaatsen.

Veel succes. Ik hoop dat de technische dienst iets kan betekenen.
Hoi Tim,

Bedankt voor je antwoord. Mijn dochter zei afgelopen zondag dat zij met Firefox Mozilla de website wel met de afbeeldingen kon zien. Kun jij dat na kijken?

Vriendelijke groet,

Jozef
Hoi Tim,

Op de website zijn nog steeds geen afbeeldingen te zien. Ik vermoed dat KPN niets onderneemt.
Kan ik nu (zonder KPN te storen) de afbeeldingen gaan vervangen?

Vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jozef,

Ook met Firefox worden de afbeeldingen niet weergegeven. Er zit een fout in Wordpress/Media Library. U kunt wachten tot morgen, er zitten toppers bij de technische dienst die het wellicht weten op te lossen. Alles opnieuw toevoegen gaat u vast een tijd kosten. Als u de afbeeldingen gaat vervangen (door de huidige eerst te verwijderen), is er geen mogelijkheid meer om te herstellen of te repareren.

Tim
Dag Tim,

Ik had alles braaf genoteerd - waar op welke pagina welke afbeeldingen stonden. Maar zag in de mediabibliotheek dat iemand (jij?) zo'n 30 minuten geleden een afbeelding heeft proberen up te loaden (zonder succes). Gelukkig net op tijd, want ik wilde alle afbeeldingen gaan verwijderen.

Dus wachten op de toppers bij de technische dienst.

Vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Hi Jozef,

Dat was ik inderdaad. Ik heb een afbeelding van een koala (standaard windows afbeelding) geüpload. Het uploaden heeft zeker wel gewerkt. Ik zie in de map 2016/09 keurig de afbeelding staan op de server. Als ik de afbeelding rechtstreeks open zijn er geen problemen. Het lijkt erop dat de Media Library opeens niet meer weet waar de afbeelding staat.

Natuurlijk kun je alvast de afbeeldingen verwijderen en opnieuw toevoegen. Het zijn absoluut toppers bij de technische dienst, hopelijk is er iemand met een geniale ingeving over dit probleem.
Hi Tim,

Heb alle afbeeldingen verwijderd. Maar ze blijven toch gebroken in 'mijn pagina's bewerken' staan.
Ik kan ze wél in 'Pagina bewerken' verwijderen. Uploaden en dan zijn ze écht weg!

Op de pagina 'Interview: Onder 't Luifeltje' heb geprobeerd om een foto up te loaden, maar weer verschijnt er een gebroken afbeelding. Als ik klik op de gebroken afbeelding om hem te bewerken, dan wordt de foto wél weergegeven!

Graag jouw antwoord.

Vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jozef,

Ik zie het.. Balen zeg dat ook dit niet werkt. Wat een hardnekkig probleem :S
Alle hoop op de collega's van de technische dienst dus.. 😞
Beste Tim,

KPN collega's hebben vandaag niets laten horen. Dus heb ik het zelf hersteld en even snel (tijdelijk) mijn homepage in elkaar geknutseld.
En - al met al - was het probleem eigenlijk heel eenvoudig!

Hoor graag van je.

Vriendelijke groet,

Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Hi Jozef,
Echt waar? Hoe heb je het probleem hersteld?
Hi Tim,

Ik vond het antwoord op deze site: http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-image-upload-issue-in-wordpress/

Ik hoop dat andere forum bezoekers er iets aan hebben. Het heeft mij een hoop bloed, zweet en tranen gekost.

Jij bedankt voor alle moeite en als je nog vragen hebt of iets anders dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Jozef:8
Reputatie 7
Badge +11
Held, bedankt voor het delen, Jozef! 😃
Hallo Tim,

Mijn website www.hoedensalon.nl laadt te langzaam.
Op https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=www.hoedensalon.nl&tab=desktop
krijg ik een aantal suggesties waar ik niet goed raad mee weet.
(afbeeldingen heb ik al verkleind, maar dat helpt niet veel)
Ik denk dat een belangrijk deel van de vertraging zit in 'JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen'. Maar wat en waar moet ik dat verwijderen? En wat kan ik nog meer in WP verwijderen?
Misschien kun je mij hiermee helpen?

Ik hoor graag van je.

Groeten Jozef
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jozef,

Stiekem hoopte ik dat iemand had gereageerd en je van advies zou voorzien. Want diepgaand meekijken op een website doen wij niet bij webcare. Maar ik kan je natuurlijk wel wat advies geven! ;)

Een idee is om deze wordpress plugin eens te proberen: P3 (Plugin Performance Profiler)
De plugin kan de performance van andere plugins meten. Misschien heb je een plugin actief die de boel vertraagt. Verder is en blijft het een kwestie van zoveel mogelijk schrappen. Alles wat niet nodig is, mag weg. Dat betekent zelfs dat als iets een invloed heeft op de layout van de site. Daarbij overweeg je of je voor snelheid kiest of liever een mooiere website hebt.

Tip: Om je bericht meer bereik te geven, maak voor je vraag een nieuw topic aan! 🙂

Good post. Thanks for sharing it.Landing page

Reageer