Vraag

mime type svg

  • 30 juli 2016
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik werk aan een wordpress site voor een klant, maar de instellingen staan niet goed om om te gaan met .svg bestanden. Ik heb de volgende regels aan de .htaccess toegevoegd:
AddType image/svg+xml svg
AddType image/svg+xml svgz
Maar dat werkt niet.
Ook niet als ik een nieuwe .htaccess in het child theme zet.
Ik heb geprobeerd het mime type toe te voegen in het control panel, doet ook niks.

Graag een oplossing.


Ps. Ik heb al heel wat wordpress sites gebouwd, met hosting bij verschillende providers, dit is de eerste bij kpn, nooit eerder dit soort problemen gehad.

Dit is geen goede ervaring, heel vriendelijke chats, maar geen oplossingen. Constant fouten in het control panel. Een ongevraagde help modal die bijna bij ieder scherm het beeld blokkeert en totaal geen hulp biedt. De mogelijkheid om met een mens te overleggen is angstvallig weggelaten uit de help functies, het 'hulp nodig' popupje is gewoon lachwekkend nutteloos en start dezelfde waardeloze modal, die je net 10 keer weggeklikt hebt.

Ik ben er nu al een paar dagen af en aan mee bezig. Het is een klein flut dingetje, maar ik wil het zo niet opleveren. En het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die er last van heeft.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag henrickus,

Wat fijn dat u het KPN Zakelijk Forum heeft gevonden om uw vraag neer te leggen, welkom!

Ik zie dat u met de regels die u doorstuurt probeert te bereiken dat Wordpress op een bepaalde manier met .svg bestanden omgaat. Dat werkt in ieder geval niet begrijp ik uit uw verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n hardnekkig issue irritant wordt op een gegeven moment. Eens kijken of we dat kunnen gladstrijken!

Mijn idee is om het wat simpeler aan te pakken. Wellicht is dit een optie: http://k.pn/qyh9pL
Deze plugin zorgt ervoor dat u .svg bestanden kunt uploaden en toevoegen met een shortcode. Dat zou het probleem moeten wegnemen. :)

Ik hoor graag of het werkt!
Beste Lindsay,

Ik pieker er niet over om een plugin te gaan gebruiken als een work around voor een onhandige instelling aan jullie kant. Hostnet kan het bijvoorbeeld wel. Misschien moet ik mijn klant adviseren daar heen te gaan? Is nog goedkoper ook :)

Groet, Rick.
Reputatie 6
Badge +5
Als u de oplossing die ik u bied niet wilt gebruiken, is dat uiteraard volledig aan u. Wordpress heeft ons dit platform aangeboden en ik heb geen zeggenschap over de instellingen. Om die reden heb ik geen andere oplossing direct klaarliggen.

Wij draaien een Apache Webserver, deze is niet anders dan bij andere hosters. 🙂 Het is uiteraard wel van belang om de juiste .htaccess te gebruiken, gezien er bij Wordpress sites meer dan één bestand wordt aangemaakt. Wellicht is dat nog een goede om te controleren.
Beste Lindsay,

Zojuist, 18 augustus, een notificatie ontvangen dat je gereageerd hebt. Dus 16 dagen nadat je die geplaatst hebt. De link in het bericht verwijst naar een niet bestaande pagina. Ik maak hieruit op dat KPN niet alles top geregeld heeft. Geeft niks, we maken allemaal wel eens een fout. Het gaat er mijns inziens om hoe je het daarna oplost.

Helaas is de oplossing die je aandraagt geen oplossing. Althans, net zo min als een tuinslang aansluiten op de badkamer kraan een oplossing is voor een niet werkende kraan in de keuken van je pas opgeleverde huis.

Om even in te gaan op de verdere waarde van je antwoord: Je argument dat je geen zeggenschap hebt is niet zo sterk, waarom werk je op een helpdesk als je niet kunt helpen? En uiteraard draaien jullie ook een apache webserver, dat is noodzakelijk voor wordpress, maar het lijkt mij dat het gaat om hoe je hem instelt. Overigens weet ik helemaal niet of het daar aan ligt. En je tip voor de .htaccess, tja, ik kan niet zien wat jullie daar in zetten, omdat ik daar geen autorisatie toe heb. Ik weet dat ik het bestand kan synchroniseren via het control panel, maar het is onduidelijk welke er dan gesynchroniseerd wordt, zoals ook onduidelijk is wat jullie als root directory gebruiken en hoe het pad naar de wordpress directory gedefinieerd is. Kortom de hele bestandsindeling is onduidelijk.

Inmiddels heb ik opnieuw contact gehad met een collega van je over een ander probleem met instellingen. Dat is uiteindelijk door jullie in een bewonderenswaardige team effort opgelost. Bijkomend geluk is dat die fix ook het svg probleem heeft opgelost, waarvoor dank. Aangezien ik zelf uiteindelijk niets heb hoeven installeren, doet het mij sterk vermoeden dat het toch iets te maken had met instellingen aan jullie kant.

Instellingen die mij al met al veel tijd hebben gekost. Tijd die ik niet op mijn klant kan verhalen. Mag jij me vertellen, of zo je wilt overtuigen, waarom ik na een aantal van dit soort ervaringen ooit nog een klant zou adviseren om hosting bij kpn te doen?

Met vriendelijke groet,
Rick.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Rick,

Ik ben in ieder geval blij dat het is opgelost! Het is jammer dat het niet gelijk goed is gegaan, maar we staan voor u klaar. Mocht u ooit ergens tegenaan lopen, dan helpen wij u graag.

Reageer