Beantwoord

MX record probleem

  • 9 January 2018
  • 2 reacties
  • 486 keer bekeken

ik heb een office365 bij Microsoft en heb via KPN een domeinnaam geregistreerd.
Vervolgens op aanwijzingen microsoft MX records aangemaakt binnen het beheerportaal van KPN.
Al enkele dagen de foutmelding 'no records found'.
Verschillende keren met Microsoft contact gehad & op hun verzoek de vraag aan KPN:
As of right now, from our tools, we are still missing MX record for your tenant.
Is it possible for you contact the support team of KPN just to know if they can do something to make the propagation faster?
Graag uw hulp.
icon

Beste antwoord door Lindsay 10 January 2018, 19:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag @shuigens,

Als ik het goed begrijp kan Microsoft het MX record niet vinden bij het verifiëren van het domein. Er gaan een aantal scenario's door mijn hoofd, maar zonder meer info over het domein is het nattevingerwerk 🤓

Zou u mij (eventueel) een privébericht willen sturen met de domeinnaam? Dan ga ik op onderzoek uit!
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor uw privébericht! U geeft hierin aan dat Microsoft vraagt om het volgende MX record:

"
priority: 0
host name: @ (dit kan ik niet invullen bij kpn)
point to adress: *******-org.mail.protection.outlook.com
TTL: 3600"


Als er bij DNS Records ergens een '@' staat, betekent dit dat je hier niets hoeft in te vullen. ☺️
U had er nu een * voor staan.

Ik heb het record opnieuw ingevuld op de volgende manier:


Het record werkt nu, dit is te controleren door het domein op te zoeken via externe websites zoals Mxtoolbox.com😄

Als u andere records op dezelfde manier invult, komt het goed! Laat u nog even weten of het lukt?

Reageer