Beantwoord

NS records

  • 29 November 2017
  • 4 reacties
  • 298 keer bekeken

Dag,

Ik heb een domein geregistreerd.
Ik wil graag mijn eigen DNS servers gebruiken.
In het control panel geef ik aan dat ik geen gebruik wil maken van de DNS servers van KPN.
Maar dan kan ik nergens aangeven op welke DNS server(s) de records dan wel te vinden zijn.
En in de WHOIS records blijven de NS servers op ns17.kpn.net en ns18.kpn.net staan.
Dit is bizar. Hoe krijg ik dit goed?

icon

Beste antwoord door SjorsK 30 November 2017, 09:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Helaas kan je geen alternatieve DNS server instellen. Ik ben het mee eens dat deze optie die half-geïmplementeerd is (Je kan het aanzetten maar niet instellen) verwarrend is.

Dit betekend in de praktijk dat je twee opties hebt:
1: Stel de overige DNS records in via de Hosting-control panel (Hiermee kan je elke website goed draaien).
2: Stap over naar een andere DNS hosting providers

Dat gezegd te hebben, als je een aparte DNS server wilt instellen voor intern gebruik kan dat, je kan namelijk vanaf een bedrijfsnetwerk je eigen DNS server gebruiken voordat de werkplekken contact hebben met het internet. Ik hoop dat deze tip helpt 😉
Dag Sjors,

Inderdaad een nogal halfbakken implementatie van iets wat overigens een uitstekende toevoeging zou kunnen zijn.
Overigens kun je je de moeite besparen dit telefonisch voor te leggen bij de zakelijke helpdesk.
Duidelijk ver boven de pet, en je krijgt gewoon onbeschofte reacties; alsof je een oneerbaar voorstel doet hahahahahaha ?
Anyway, mission successfully failed....
Bij IS (Interned Services, tegenwoordig ook KPN) kan het (nog) wel.
Ik ga daar verder met de missie ?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Kris,

Fijn om te horen dat je alsnog via een andere route een oplossing hebt weten te vinden, eerlijk gezegd vindt ik het ontbreken van een externe DNS server ook als een een gemis (Ik zie het trouwens bij meer hostingproviders...).

Daarnaast schrik ik er eerlijk gezegd van dat je een onbeschofte reactie hebt gekregen van de zakelijke servicedesk, dit lijkt mij zeker niet de bedoeling - Ik ga om deze reden het @Forum Team hierop attenderen zodat er een onderzoek gedaan kan worden en de desbetreffende medewerker(s) hierop aangesproken kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemorgen Kris,

Ik kan mij voorstellen dat het lastig is dat u geen externe DNS server in kunt stellen. Daar heb ik helaas geen oplossing voor. Echter ga ik dit signaal natuurlijk wel aanleveren als wens van onze klanten. Hopelijk kunnen we dit dan wel gaan realiseren.

Daarnaast schrik ik inderdaad ook van het signaal dat u onbeschoft te woord bent gestaan. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Ik zie in het systeem een registratie van het gesprek en weet dus welke collega u gesproken heeft. Ik zorg ervoor dat zij hierop aangesproken wordt, zodat het in het vervolg voorkomen kan worden. Namens KPN excuses en bedankt voor het melden.

Als u nog andere vragen heeft of als ik u met andere zaken kan helpen hoor ik dat graag!

Reageer