Beantwoord

Omleidingslus

  • 15 October 2015
  • 21 reacties
  • 685 keer bekeken

Beste KPN,

Zoals al eerder gemeld aan u heb ik een storing. Mijn domeinnaam "paraffinepaper.com" en site

zijn onvindbaar door instelling van uw nieuwe server-platvorm.

Na het melden vh probleem komt er geen reaktie meer van u. Alleen over enige maanden komt 

het nieuwe platvorm in dienst voor mijn domeinnaam. Ondertussen betaal ik gewoon voor de huur.

Conclussie: Technisch beheer en advies voor mij is niet gewweldig.

Mijn web-pagina bevat voorlopig nog steeds een omleidingslus en de surferconfiguratie bij u laat mij

in de kou staan......

groeten,

Rob

Begro
icon

Beste antwoord door Tim 16 October 2015, 12:04

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Ik heb u inderdaad al proberen te helpen, jammer dat u dit niet positief heeft ervaren. Zelf kan ik niet ver de diepte in met betrekking tot de broncode van uw website of het gebruik van conentmanagers zoals Joomla, dat zijn zaken waar de klant zijn eigen weg in dient te vinden. Natuurlijk kan ik mijn best doen om voor u te kijken wat er fout staat. Het is alleen niet de bedoeling dat ik zomaar dingen ga wijzigen op uw account, ik zou namelijk ook iets stuk kunnen maken. Maar ik probeer het natuurlijk graag! Wanneer de hulpvragen niet meer over domein en hosting gaan maar over website inhoudelijk, moet ik u doorverwijzen naar eventuele specialisten.

Uw domeinnaam en hosting "paraffinepaper.com" staat nog op de oude server en wordt als het goed is voor het einde van het jaar ook overgezet naar de nieuwe omgeving cp.online.kpn.com.

Domeinnamen aanwezig op de nieuwe omgeving (cp.online.kpn.com):

begropapier.nl

oliepapier.com

paraffinepapier.com

Domeinnaam + Hosting aanwezig op de oude omgeving (pem.kpn.net):

paraffinepaper.com

Domeinnaam niet geregistreerd (nog vrij om te gebruiken, vraag snel een abonnement aan!):

paraffinepapier.nl

Extern geregistreerd (bij een andere domeinaanbieder):

begro.nl

Een omleidingslus kan ontstaan wanneer een domeinnaam ingesteld staat om te forwarden naar dezelfde domeinnaam. Vervolgens omdat een forward ingesteld staat op de domeinnaam, wordt deze wederom doorgestuurd enzovoorts. Dit betreft dus een oneindige lus. Ik heb voor u gekeken op de oude omgeving (pem.kpn.net), daar staat inderdaad een "Standaard Forward" ingesteld naar paraffinepaper.com, dit betreft dus het probleem. Ik heb voor u de doorverwijzing verwijderd en opnieuw hosting geactiveerd onder de domeinnaam met subdirectory "httpdocs/paraffinepaper.com".

Vervolgens heb ik daar de index.html pagina vervangen voor de door u zelf aangemaakte tijdelijke index pagina. U kunt nu aan de slag met uw hosting, let dus wel op dat hosting nu ingesteld staat naar "httpdocs/paraffinepaper.com", u kunt de hostinginstellingen eventueel zelf wijzigen via pem.kpn.net

Veel succes met de website, ik hoop dat u er verder uit kunt komen. Als u ergens tegenaan loopt, hoor ik dat graag zodat ik u kan adviseren. Ik kan alleen niet helpen om een werkende website te maken en in te stellen, dat moet ik aan u zelf over laten. ;)
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4673#M492

Beste Rob,

Ik heb u inderdaad al proberen te helpen, jammer dat u dit niet positief heeft ervaren. Zelf kan ik niet ver de diepte in met betrekking tot de broncode van uw website of het gebruik van conentmanagers zoals Joomla, dat zijn zaken waar de klant zijn eigen weg in dient te vinden. Natuurlijk kan ik mijn best doen om voor u te kijken wat er fout staat. Het is alleen niet de bedoeling dat ik zomaar dingen ga wijzigen op uw account, ik zou namelijk ook iets stuk kunnen maken. Maar ik probeer het natuurlijk graag! Wanneer de hulpvragen niet meer over domein en hosting gaan maar over website inhoudelijk, moet ik u doorverwijzen naar eventuele specialisten.

Uw domeinnaam en hosting "paraffinepaper.com" staat nog op de oude server en wordt als het goed is voor het einde van het jaar ook overgezet naar de nieuwe omgeving cp.online.kpn.com.

Domeinnamen aanwezig op de nieuwe omgeving (cp.online.kpn.com):
begropapier.nl
oliepapier.com
paraffinepapier.com

Domeinnaam + Hosting aanwezig op de oude omgeving (pem.kpn.net):
paraffinepaper.com

Domeinnaam niet geregistreerd (nog vrij om te gebruiken, vraag snel een abonnement aan!):
paraffinepapier.nl

Extern geregistreerd (bij een andere domeinaanbieder):
begro.nl

Een omleidingslus kan ontstaan wanneer een domeinnaam ingesteld staat om te forwarden naar dezelfde domeinnaam. Vervolgens omdat een forward ingesteld staat op de domeinnaam, wordt deze wederom doorgestuurd enzovoorts. Dit betreft dus een oneindige lus. Ik heb voor u gekeken op de oude omgeving (pem.kpn.net), daar staat inderdaad een "Standaard Forward" ingesteld naar paraffinepaper.com, dit betreft dus het probleem. Ik heb voor u de doorverwijzing verwijderd en opnieuw hosting geactiveerd onder de domeinnaam met subdirectory "httpdocs/paraffinepaper.com".

Vervolgens heb ik daar de index.html pagina vervangen voor de door u zelf aangemaakte tijdelijke index pagina. U kunt nu aan de slag met uw hosting, let dus wel op dat hosting nu ingesteld staat naar "httpdocs/paraffinepaper.com", u kunt de hostinginstellingen eventueel zelf wijzigen via pem.kpn.net

Veel succes met de website, ik hoop dat u er verder uit kunt komen. Als u ergens tegenaan loopt, hoor ik dat graag zodat ik u kan adviseren. Ik kan alleen niet helpen om een werkende website te maken en in te stellen, dat moet ik aan u zelf over laten. Smiley Knipoog

 Hartelijk dank Tim,

Aldoende leer ik. Het is natuurlijk lastig, als leek, je de juiste vragen te stellen. En je weet haast niet naar wie je je bij

KPN moet wenden. Nogmaals dank.

groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Geen probleem, ik help u graag! Hopelijk bent u inmiddels verder gekomen.

Als u ergens tegen aan loopt of vragen heeft, kunt u mij altijd aanspreken.

Ook wanneer de vraag buiten onze ondersteuningsvoorwaarden valt, doe ik wel altijd mijn best om u de juiste richting op te sturen.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4673#M492

Beste Rob,

Ik heb u inderdaad al proberen te helpen, jammer dat u dit niet positief heeft ervaren. Zelf kan ik niet ver de diepte in met betrekking tot de broncode van uw website of het gebruik van conentmanagers zoals Joomla, dat zijn zaken waar de klant zijn eigen weg in dient te vinden. Natuurlijk kan ik mijn best doen om voor u te kijken wat er fout staat. Het is alleen niet de bedoeling dat ik zomaar dingen ga wijzigen op uw account, ik zou namelijk ook iets stuk kunnen maken. Maar ik probeer het natuurlijk graag! Wanneer de hulpvragen niet meer over domein en hosting gaan maar over website inhoudelijk, moet ik u doorverwijzen naar eventuele specialisten.

Uw domeinnaam en hosting "paraffinepaper.com" staat nog op de oude server en wordt als het goed is voor het einde van het jaar ook overgezet naar de nieuwe omgeving cp.online.kpn.com.

Domeinnamen aanwezig op de nieuwe omgeving (cp.online.kpn.com):
begropapier.nl
oliepapier.com
paraffinepapier.com

Domeinnaam + Hosting aanwezig op de oude omgeving (pem.kpn.net):
paraffinepaper.com

Domeinnaam niet geregistreerd (nog vrij om te gebruiken, vraag snel een abonnement aan!):
paraffinepapier.nl

Extern geregistreerd (bij een andere domeinaanbieder):
begro.nl

Een omleidingslus kan ontstaan wanneer een domeinnaam ingesteld staat om te forwarden naar dezelfde domeinnaam. Vervolgens omdat een forward ingesteld staat op de domeinnaam, wordt deze wederom doorgestuurd enzovoorts. Dit betreft dus een oneindige lus. Ik heb voor u gekeken op de oude omgeving (pem.kpn.net), daar staat inderdaad een "Standaard Forward" ingesteld naar paraffinepaper.com, dit betreft dus het probleem. Ik heb voor u de doorverwijzing verwijderd en opnieuw hosting geactiveerd onder de domeinnaam met subdirectory "httpdocs/paraffinepaper.com".

Vervolgens heb ik daar de index.html pagina vervangen voor de door u zelf aangemaakte tijdelijke index pagina. U kunt nu aan de slag met uw hosting, let dus wel op dat hosting nu ingesteld staat naar "httpdocs/paraffinepaper.com", u kunt de hostinginstellingen eventueel zelf wijzigen via pem.kpn.net

Veel succes met de website, ik hoop dat u er verder uit kunt komen. Als u ergens tegenaan loopt, hoor ik dat graag zodat ik u kan adviseren. Ik kan alleen niet helpen om een werkende website te maken en in te stellen, dat moet ik aan u zelf over laten. Smiley Knipoog

 Hallo Tim,

Ik heb zoveel mogelijk gedaan (wat ik kon) nav je bericht hierboven. Vele Forwarden verwijderd, hostingen gewijzigd.

Echt veel helpen doet het allemaal niet. Is het mogelijk een database (joomla) te verhuizen naar het nieuwe platvorm,

van het oude platvorm. Misschien komt de oude website dan vanzelf naar voren?

groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Het is een plan om de website en domeinnaam te migreren naar het nieuwe platform. Alleen ben ik bang voor een blinde gok zonder resultaat. Dat één van de domeinnamen zijn overgezet naar het nieuwe platform zou niets te maken mogen hebben met de huidige problemen van uw webpagina. Mag ik vragen of u destijds zelf de website heeft gemaakt met Joomla of heeft iemand u hierbij geholpen? Het beste is om iemand met veel kennis van Joomla eens naar het probleem te laten kijken. Het probleem zit momenteel in de opbouw van de website en/of broncode.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4704#M508

Beste Rob,

Het is een plan om de website en domeinnaam te migreren naar het nieuwe platform. Alleen ben ik bang voor een blinde gok zonder resultaat. Dat één van de domeinnamen zijn overgezet naar het nieuwe platform zou niets te maken mogen hebben met de huidige problemen van uw webpagina. Mag ik vragen of u destijds zelf de website heeft gemaakt met Joomla of heeft iemand u hierbij geholpen? Het beste is om iemand met veel kennis van Joomla eens naar het probleem te laten kijken. Het probleem zit momenteel in de opbouw van de website en/of broncode.

 Hallo Tim,

Inderdaad heeft destijds imand met veel kennis van Joomla mij geholpen. Wel onstonden de problemen toen er sprake was van

een verdwenen domein. Het zou mooi zijn als iemand bij jullie kennis van Joomla had en de site(database) met een abonnements-

vorm van site-houden gecombineerd kunnen worden. 

Kun je nog eens kijken of de DNS-SEN bij mij allemaal goed staan. Of er nog een forward moet komen of juist niet?

groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Rob,

Vanuit KPN wordt geen ondersteuning geboden bij het maken en problemen van de website zelf. Voor hulp met Joomla kan ik u helaas niet helpen, daar heb ik te weinig ervaring mee. Ik moet u voor verdere ondersteuning doorverwijzen naar een specialist zoals de persoon die u heeft geholpen met de website.

Voor u heb ik de DNS instellingen van alle domeinnamen doorverwezen naar paraffinepaper.com, ik verwacht dat dat de bedoeling moet zijn? Daarnaast heb ik in de "httpdocs/paraffinepaper.com/" map het index bestand aangepast. Als het goed is werken alle domeinen straks binnen enkele uren. Ik verneem graag van u of het zo goed is.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4725#M513Hallo Rob,

Vanuit KPN wordt geen ondersteuning geboden bij het maken en problemen van de website zelf. Voor hulp met Joomla kan ik u helaas niet helpen, daar heb ik te weinig ervaring mee. Ik moet u voor verdere ondersteuning doorverwijzen naar een specialist zoals de persoon die u heeft geholpen met de website.

Voor u heb ik de DNS instellingen van alle domeinnamen doorverwezen naar paraffinepaper.com, ik verwacht dat dat de bedoeling moet zijn? Daarnaast heb ik in de "httpdocs/paraffinepaper.com/" map het index bestand aangepast. Als het goed is werken alle domeinen straks binnen enkele uren. Ik verneem graag van u of het zo goed is.

     Hallo Tim,,

    Dank voor de verrichte zaken. Echter als je simpel "paraffinepaper.com" intikt op "GOOGLE" , dan kom je terecht op.......

..............de KPN-site voor verhuizen van domeinnamen. Dit natuurlijk al velemalen gedaan. Raar...!

    groeten,

     Rob 
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Rob,

Mogelijk is er sprake van caching, waarbij de webbrowser de website niet opnieuw van internet haalt.

Als ik de website nu open, dan krijg ik wel de juiste pagina. Kunt u het eens op een andere browser of apparaat proberen?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4799#M527Hallo Rob,

Mogelijk is er sprake van caching, waarbij de webbrowser de website niet opnieuw van internet haalt.

Als ik de website nu open, dan krijg ik wel de juiste pagina. Kunt u het eens op een andere browser of apparaat proberen?

 Hallo Tim,

Het is weer enige tijd geleden met mijn strijd de website van mijn onderneming te achterhalen. De laatste akties van jou

waren een succes. Nu googlen levert gewoon de inhoud (regel)op die jij bedacht hebt ("binnenkort weer online").

Begrepen heb ik ondertussen dat je geen inhoud, als een website hierop kunt zetten.

Kun je mij precies in stappen vertellen, hoe je bovenstaande regel er op hebt gezet?

Dan kan ik proberen een andere inhoud daar van te maken.

groeten,

Rob. 
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Rob,

Ik kan proberen om u de juiste richting in te sturen..

Volgens mij gaan er toch wat zaken mis sinds de laatste keer dat ik heb gekeken? Het valt mij op dat de map "httpdocs" is verdwenen, dit is normaal de map waar in principe de gehele website hoort te staan. Dit kan maar één betekenis hebben, uw website is offline gehaald door onze afdeling Abuse, er zijn vermoedelijk schadelijke bestanden aangetroffen. Er is een backup gemaakt van de map met de naam "httpdocs.bak".

Nu begint er bij mij een lampje te branden. Ik heb meteen navraag gedaan bij de afdeling Abuse en wat blijkt, de eerste keer dat uw website door deze afdeling offline is gehaald was op 6 juli 2015. Heeft u destijds hierover een e-mail ontvangen met instructies hoe verder te handelen?

Mijn vermoeden is namelijk dat de problemen niet zijn ontstaan door een migratie of overzetting (wat ook niet van toepassing is op uw hosting). Maar dat sinds de eerste verwijdering door Abuse niet de juiste stappen zijn ondernomen en de website daarmee niet op de juiste wijze is hersteld. Uit uw berichten kan ik niet opmaken dat de website destijds wegens veiligheid offline is gehaald en dit te maken kon hebben met alle problemen. Daarnaast had dit voor mij ook eerder zichtbaar moeten zijn waar ik niet blij mee ben,

Om terug te komen op uw vraag. In de map "/webspace/httpdocs/paraffinepaper.com/" staat een bestand genaamd index.html. Deze heb ik bewerkt en de tekst hierin gezet. Om dit bestand te begrijpen, heeft u kennis van HTML nodig.

Zolang de schadelijke bestanden niet verwijderd worden, blijft u problemen houden. Mijn advies daarom om de instructies uit de e-mail van Aubse te volgen.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Omleidingslus/m-p/4865#M540Goedemorgen Rob,

Ik kan proberen om u de juiste richting in te sturen..

Volgens mij gaan er toch wat zaken mis sinds de laatste keer dat ik heb gekeken? Het valt mij op dat de map "httpdocs" is verdwenen, dit is normaal de map waar in principe de gehele website hoort te staan. Dit kan maar één betekenis hebben, uw website is offline gehaald door onze afdeling Abuse, er zijn vermoedelijk schadelijke bestanden aangetroffen. Er is een backup gemaakt van de map met de naam "httpdocs.bak".

Nu begint er bij mij een lampje te branden. Ik heb meteen navraag gedaan bij de afdeling Abuse en wat blijkt, de eerste keer dat uw website door deze afdeling offline is gehaald was op 6 juli 2015. Heeft u destijds hierover een e-mail ontvangen met instructies hoe verder te handelen?

Mijn vermoeden is namelijk dat de problemen niet zijn ontstaan door een migratie of overzetting (wat ook niet van toepassing is op uw hosting). Maar dat sinds de eerste verwijdering door Abuse niet de juiste stappen zijn ondernomen en de website daarmee niet op de juiste wijze is hersteld. Uit uw berichten kan ik niet opmaken dat de website destijds wegens veiligheid offline is gehaald en dit te maken kon hebben met alle problemen. Daarnaast had dit voor mij ook eerder zichtbaar moeten zijn waar ik niet blij mee ben,

Om terug te komen op uw vraag. In de map "/webspace/httpdocs/paraffinepaper.com/" staat een bestand genaamd index.html. Deze heb ik bewerkt en de tekst hierin gezet. Om dit bestand te begrijpen, heeft u kennis van HTML nodig.

Zolang de schadelijke bestanden niet verwijderd worden, blijft u problemen houden. Mijn advies daarom om de instructies uit de e-mail van Aubse te volgen.

 Hallo Tim,

Ok, dank je wel voor deze gedachte. Hoewel ik geen verstand van HTML heb, ga ik toch maar eens wat proberen.

De mail van ABUSE heb ik niet (ontvangen?). Wel onderstaande, kan dat er wat mee te maken hebben?

Maar inderdaad het tijdstip van 15-07 kan kloppen.

4902370616509169668394
Gaarne willen wij u informeren dat u in de toekomst onze factuur uitsluitend digitaal gaat ontvangen. Zowel voor, als na uw betaling is het altijd nog mogelijk om binnen
enkele dagen onder vermelding van uw betalingskenmerk/factuurnr uw bedrijfsgegevens te wijzigen. Dit kan door de gewijzigde bedrijfsgegevens per mail aan ons te verstrekken.Op
grond van de aan ons op basis van het bovenstaande verleende opdracht, welke als factureringsgrondslag dient leveren wij u de navolgende dienst, het registreren van de .mobi of .info
domein extentie gekoppeld aan uw huidige .nl domeinnaam. Indien u akkoord bent met het bovenstaande is uw domeinregistratie geldig van de termijn zoals
hierboven beschreven.Let op. Dit is een aanbieding en geen factuur,betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging . Mocht tijdige betaling uitblijven
vervalt onze dienstverlening en verblijft de domeinextentie opkoopbaar voor derden.
Omschrijving Aantal Eenheidsprijs Totaalprijs
Domeinregistratie Periode 2015 / 2016 1 € 98,35 € 98,35
DNS-/ Redirectservice €2,00 p/mnd 1 € 24,00 € 24,00
Korting DNS-/ Redirectservice 1 € -24,00 € -24,00
Totaal excl. btw € 98,35
21 % btw € 20,65
TOTAAL € 119,00
BETALING BINNEN 14 DAGEN TEN NAME VAN NL DOMEIN HOST ONDER VERMELDING VAN BEDRIJFSNAAM EN FACTUURNR
NL Domein Host Klantenservice Bankrekening
Postbus 685 Openingstijden 09:00 -17:00 IBAN
1018 VN Amsterdam Tel: 0900-45785621
Factuur
.NL Domein Host
info@nldomeinhost.nl
Klantenservice 0900-45785621
Netherlands
Totaal € 119,00
Vervaldatum 07-07-2015
Ref.nr. 930613
IBAN 4902370616509169668394
Factuurnummer 930613
Factuurdatum 23-06-2015
Betalingsvoorwaarden 14 dagen
Achterstandsrente 10,00 %
Contactpersoon
facturering
Sandra Janssen
ES
ES

Ik heb heir niets op uit gedaan vanwege onbekendheid.

groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob,

Deze mail is niet van KPN afkomstig en is vermoedelijk voor een domeinnaam die u bij een andere aanbieder heeft. Om welke domeinnaam het gaat is niet uit deze e-mail op te maken. Dit staat daarom waarschijnlijk los van het feit dat uw hosting door de afdeling Abuse op non actief is gezet.

Communicatie met betrekking tot uw domeinnaam en hosting wordt verstuurd naar uw Hetnet e-mailadres. Het e-mailadres stuur ik u toe in een privébericht. Indien u dit mailadres niet (veel) gebruikt, wil ik u adviseren om een wijziging door te geven zodat u geen belangrijke informatie mist. Het doorgeven van deze wijziging gaat middels een WHOIS wijzigingsformulier.

Als u toegang heeft op dit e-mailadres dan wil ik u adviseren om de stappen te volgen die in de e-mail van Abuse staan.

Graag help ik u als u vragen heeft.
Goedemorgen Tim,

Met "Abuse" heb ik niets gehad in july afgelopen jaar. Wel krijg ik bijgaand als ik nu "paraffinepaper.com" in tikt.

We zijn dus nu al weer iets verder.

Gaarne je reaktie.

groeten,

Rob

Begro BV
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Rob,
 
Ik heb navraag gedaan bij de achterliggende afdelingen. Het is goed mogelijk dat u de e-mail niet heeft ontvangen wegens een achterstand bij de contacthoudende afdeling van software online. Mijn excuses daarvoor. Ik verwacht dat de e-mail nu elk moment verstuurd gaat worden.
 
De informatie die gecommuniceerd wordt:
 
De website is afgesloten
Gaarne passende maatregelen treffen, hieronder wordt onder andere het volgende verstaan: 
- het wijzigen van wachtwoorden (FTP, Control Panel etc) 
- gebruik van sterke wachtwoorden  (minimaal 12 karakters , kleine- en hoofd letters, cijfers en bijzondere tekens) 
- het controleren van op de juiste werking van formulieren 
- het verwijderen van schadelijke bestanden 
- het updaten van exploiteerbare (verouderde) software.
 
Verwijderen van de blokkade  
Als u de juiste maatregelen hebt genomen kunnen wij uw website weer online laten plaatsen: 
o    Ga naar http://www.kpn.com/zakelijk/cloud/software-online/stel-uw-vraag.htm  
o    Vermeld hier het bovenstaande ticketnummer, uw domeinnaam en de acties die u hebt uitgevoerd om de schadelijke bestanden te verwijderen.
 
Volgens mijn informatie zijn de schadelijke bestanden al verwijderd door de afdeling Abuse. U hoeft deze bestanden niet meer te verwijderen, het ging om onderstaande bestanden:
- httpdocs/includes/joomla_rss.php
- httpdocs/components/com_contact/1e00d867e98dc63e79de346d6b2913a6.php
- httpdocs/.config.php
- httpdocs/.cpanel_config.php                             
 
Wat nog wel gedaan dient te worden is het wijzigen van de wachtwoorden, controleren van de juiste werking van formulieren en het updaten van exploiteerbare (veroudere) software. Met het laatste worden bijvoorbeeld de gebruikte plug-ins van Joomla bedoeld die niet meer veilig zijn.
 
Omdat enkele mogelijk kritieke bestanden zijn verwijderd, is dit vermoedelijk ook de reden waarom de website niet meer werkt. Indien het lastig gaat worden om dit zelf op te lossen, wil ik u adviseren om een specialist in te schakelen om naar de website te kijken.
 
Met de factuur van .NL Domein Host kan ik u niet helpen, ik wil u adviseren om met dit bedrijf contact op te nemen. Ik kan u verzekeren dat KPN niets met dit bedrijf te maken heeft en de factuur geen betrekking heeft tot diensten bij KPN. Indien het een factuur betreft voor de domeinnaam "paraffinepaper.com", kan het zijn dat u bij dit bedrijf nog altijd een abonnement heeft. De domeinnaam zelf zit technisch gezien bij KPN.

 
Hallo Tim,

Ik zou graag een oude data-base op jullie hosting-programma naar jullie nieuwe web-bouw-

programma brengen. Weet jij daar een oplossing voor.

Tevens staat bij mijn domeinen "Begro.nl"  , deze verwijst naar begropapier.nl.

Hoe kan "Begro.nl" bij mijn domeinen staan terwijl hetgeregistreerd staat  en te koop staat

door: Media Village BV, Leeuwenhoekstraat 126, 2652 XL te Berkel en Rodenrijs ?

groeten,

Rob

Begro
Hallo Tim,

Je zei in een vorige mail dat de "httpdocs" verdwenen was. Volgens mij is deze er nog wel. En met name de

backup, zoals je zei in "httpdocs.bak" , zou ik overgeplaatst willen zien in jullie nieuwe platform (Basekit Business

Licentie). Want het geheel staat nog ergens op de oude platform (servers 1 en 3). 

De server  "ftp://ftp.d260969.pem.kpn.net/"  is voor de oude database niet meer bereikbaar. 

graag je reaktie,

groeten,

Rob

Begro
Hallo Tim,

Kan de eerder genoemde database vh oude platform naar het nieuwe met jullie "webhosting online"?

Of is eerder genoemde basekit hiervoor beter geschikt?

Gaarne je reaktie op de laatste 3 mails.

groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Rob,

Ik heb uw andere post even samengevoegd in dit topic.

De domeinnaam Begro.nl is als "extern" domeinnaam toegevoegd. De domeinnaam staat inderdaad technisch gezien bij een andere aanbieder. Doormiddel van een verificatie record op de domeinnaam, kan deze ook voor KPN diensten worden gebruikt.

De map "httpdocs" heb ik per ongeluk weer aangemaakt doordat ik één van de oudere back-ups heb hersteld. Naderhand bedacht ik mij dat de enige verklaring een quarantaine actie van de afdeling Abuse moet zijn geweest. Hierdoor was het wellicht geen handige actie van mij, de betreffende schadelijke bestanden zijn mogelijk weer teruggezet. (dit heb ik verder niet nagekeken)

De gehele inhoud van de mappen, ook httpdocs, kunt u zelf kopiëren middels bijvoorbeeld een FTP programma. Ik heb altijd goede ervaringen met SmartFTP. U kunt de map in zijn geheel kopiëren naar uw computer en op dezelfde manier naar een andere server overzetten. Een MySQL database kunt u eenvoudig exporteren en importeren naar een andere server, hierover is tevens veel informatie te vinden op internet.

BaseKit is absoluut een aanrader als u een professionele website zoekt zonder zelf daar veel kennis van te hoeven hebben. U kunt kiezen uit een aantal bestaande templates.
Bedankt. Ga ik doen. Wat een werk door die afdeling Abuse......en dat zonder reakties.
Reputatie 7
Badge +11
En dat spijt mij zeer Rob, hierdoor heb ik u tevens niet optimaal van dienst kunnen zijn. :(

Reageer