Vraag

Opslag Online

  • 24 maart 2015
  • 11 reacties
  • 726 keer bekeken

Wil graag gebruik maken van "opslag online".

Ik maak gebruik van een apple macbook pro met het OS 10.10.2 Yosemite, en webbrowse Safari.

Zijn er problemen bekend inzake het gebruik van opslag oline en Yosemite?

1. Problemen met de webinterface:

drag & drop lukt niet

het aanmaken van mappen lukt niet

de melding "Kan niet connecteren vanwege verkeerde gebruikersgegevens of een niet toegestaan apparaat" verschijnt.

2. Het online programma geinstalleerd. Bij openen van dit programma krijg ik crashed het programma met een melding die mij doet vermoeden dat de versie van dat programma niet compatible is met Yosemite.

Wie weet raad?

11 reacties

Reputatie 7
jengelsm Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn beste advies zou zijn: "begin niet aan Opslag Online voor Mac OSX 10.10.x" Mijn 10.10.1 draait helemaal vast bij het opstarten van Opslag Online: - Finder loopt vast- offline bestanden scannen lijkt een infenite loop te zijn- shft+cmd+4 (screencaps maken) geeft beach balls- Het voor de tweede opstarten van OO blijven de inloggegevens niet bewaard- etc etc etc In het vorige forum voor 'consumenten' heb ik al vele post hieraan gewijd: - handleiding klopt niet- veel bugs aangegeven- etc etc etc Bespaar je de moeite van het troubleshooten ii OO en het vragen van hulp, KPN heeft simpelweg een HEEL SLECHT programma afgeleverd met een DITO HANDLEIDING! KNP moet eerst alle bugs en aanbevelingen oplossen zoals deze in het vorige cloud forum door o.a. mijzelf zijn gemeld. Groet, Berend
Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag Jengelsm,

Wat naar dat u problemen ervaart met Opslag Online. Helaas moet ik bekennen dat er issues bekend zijn met het product in combinatie met OS 10.10.2. Natuurlijk werken de ontwikkelaars hard om problemen op te lossen.

Berend heeft hier inderdaad in het verleden een topic aan gewijdt. Deze punten hebben we destijds serieus genomen en teruggekoppeld aan de ontwikkelaars. 

Het product hoort echter goed te werken en deze verantwoordelijkheid ligt ook bij ons. Ik wil u daarom vragen om een aantal gegevens bij me achter te laten, zodat ik deze issues kan aankaarten en kan doorzetten naar de technische dienst. Ze zullen dan naar uw persoonlijke situatie kijken en de problemen proberen te verhelpen. Wilt u mij hiervoor in een privébericht uw postcode/huisnummer, naam van contractant of bedrijf en mobiel telefoonnummer sturen?

Mocht u het gevoel hebben, dat dit zo niet werkbaar is en u snel een vervangend product dient te hebben, geeft u dit dan bij me aan, zodat uw bedrijfsvoering hier niet onder lijdt. 

Ik hoor heel graag uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Reputatie 7
@Burhan

Jammer om te lezen dat er voor Opslag Online nog steeds "issues worden 'aangekaart' binnen KPN". Mijn vraag is hoelang jullie ontwikkelaars nog blijven 'kaarten' ipv de zaken gewoon op te pakken, een plan van aanpak te maken en de zaken op te lossen, door er simpelweg een interne deadline aan te hangen.

Het zou fijn zijn voor de klanten van KPN als er eens duidelijk gecommuniseerd wordt over de voortgang van alle openstaande 'issues'. Dan weten we iig waar we aan toe zijn.

Ik wordt er een beetje erg flauw van dat alle antwoorden van het WebCare Team met excuses en medeleven beginnen.

LOS HET OP! KPN Just Do IT! (IT = Information Technology) :@
Reputatie 3
Badge +3
Dag Berend, 

We doen onze uiterste best om deze zaken aan te kaarten, zodat de ontwikkelaars er mee verder kunnen. Het zou natuurlijk in eerste instantie al goed moeten zijn. Helaas blijkt het in de praktijk toch anders. Ook na zorgvuldig testen.

KPN probeert altijd zo transparant mogelijk te werken. Op uw punt om alle issues openbaar te zetten en de voortgang te weergeven valt veel te zeggen. Of het haalbaar is, weet ik niet. Het is in ieder geval het overwegen waard!

Met vriendelijke groet,

Burhan

 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Berend,

Al deze punten ga ik meenemen in de maandelijkse mail voor de cloud manager product manager. De April editie ga ik geheel wijden aan Opslag Online voor Mac OSX. De lijst van punten in deze topic kan ik prima 1-op-1 overnemen, bedankt voor de input & suggesties! Ik hoop binnen enkele weken een inhoudelijke terugkoppeling te kunnen geven, ik breng jullie dan graag op de hoogte.
Reputatie 7
&

Fijn dat jullie de moeite nemen om een product manager te informeren over de inmiddels KLACHTEN van klanten! Mijn simpele vraag is: wat maganed die manager eigenlijk? Blijkbaar niet de productontwikkeling van de cloud diensten van KPN, wellicht wel zijn/haar eigen 'baantje' binnen KPN?

Het zijn en blijven allemaal fopspenen die er bij ons klanten van cloud erin worden gestopt! 😢
Reputatie 7
Badge +11
Dat is precies het gevoel dat ik zelf ook heel lang heb gehad. Het is veelal eenrichtingsverkeer geweest. Vandaar dat we harde afspraken zijn gaan maken. De developpers van KPN en het contact met de leveranciers worden aangestuurd door de verantwoordelijke managers. Wij zorgen ervoor dat uw signalen onder de aandacht komen bij de managers en mijn doelstelling is om inhoudelijk terugkoppeling te ontvangen. Hopelijk kan ik jullie binnenkort verrassen met feedback.
Reputatie 7
&

Hallo, bedankt voor jullie terugkoppeling. Ik hoop ook voor juliie dat er nu eindelijk wat wordt gedaan met onze klachten, verbeterpunten, voorstellen etc! Dan wordt ook jullie werk intern gewaardeerd en op waarde geschat! Jullie zijn toch niet voor niets het@Webcare Team?

In blijde verwachting van een werkende en/of verbeterde versie van BOL & OO!

Fijne Paasdagen beiden.
Reputatie 7
Hallo 
  • ,

    Ik heb het nogmaals even gecheckt na mijn update naar OS X 10.10.4 (14E46).

    Helaas niets veranderd...

    https://

    Dan maar...

    https://

  • 

    Nog een update sinds 6 maanden vanuit het managers-aquaruim? :S
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Door een probleem zijn enkele berichten in dit topic verwijderd. Waaronder mijn laatste reactie.

    Opslag Online wordt niet meer verkocht/aangeboden door KPN. Het is bij mij niet bekend of de dienst nog wel wordt doorontwikkeld en ondersteund in de toekomst. Ik heb hiervoor een vraag uitgezet bij de betreffende productmanager. De vervanger van deze clouddienst is http://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/6666/OneDrive-voor-Bedrijven-van-KPN.htm" target="_blank voor Bedrijven geworden. Deze dienst werkt nog niet officieel op de laatste versies van Mac OSX, een testversie voor Mac OSX Yosemite 10.10.3 is https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=45519" target="_blank beschikbaar.

    Dus of de problemen met Opslag Online verholpen gaan worden durf ik nog niet te zeggen. Ik ben in afwachting van een officiële reactie.

    PS.
  •  Onze excuses, door het probleem is uw bericht verwijderd.
  • Reputatie 7
    *** delete mij ***

    Verkeerde forum! Excuses.

    Reageer