Beantwoord

PHP en MYSQL versie upgraden?

  • 19 August 2015
  • 8 reacties
  • 1209 keer bekeken

Beste,

Voor een gezamenlijke klant van ons ben ik bezig met het maken van een Wordpress website. Deze klant heeft bij jullie een hosting en Exchange pakket. Nu zie ik dat er momenteel op de webserver PHP 5.2.17 staat. Deze versie is voor mijn site veel te oud. De site is reeds op een ander domein gemaakt en nu wil ik graag de website overzetten naar jullie hosting. Hiervoor moet wel de PHP versie worden geüpdate. Is dit mogelijk? Zo niet, dan zijn wij genoodzaakt een andere hosting te nemen.

En tevens, welke SQL versie draait er?

Ik hoop van jullie te horen! 

Alvast bedankt. 
icon

Beste antwoord door Tim 19 August 2015, 16:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Jaco!

KPN heeft een nieuw hostingplatform in gebruik genomen, het is de bedoeling dat alle accounts worden overgezet / gemigreerd naar het nieuwe platform. Het oude platform wordt niet meer bijgewerkt. Alles had eigenlijk al gemigreerd moeten zijn naar het nieuwe platform, er is helaas wat vertraging opgelopen waardoor bepaalde abonnementen nog op het oude platform staan.

Op het nieuwe platform draaien we momenteel de volgende versies:

PHP Version 5.5.27
MySQL Version 5.0.95

Als de website pas op lange termijn wordt geupdate, dan zou u ervoor kunnen kiezen om te wachten op de automatische migratie (met behoud van data / e-mail). Ik durf echter niet te zeggen wanneer dat gaat gebeuren.

Indien de website zo snel mogelijk in de lucht moet, zou de klant handmatig kunnen migreren. Via de https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore.htm" target="_blank kan de klant een nieuw pakket aanvragen met verhuizing van de domeinnaam. Aangezien de domeinnaam wordt overgezet naar een ander platform met andere nameservers, zal er een korte downtime optreden.

Ik kan vervolgens helpen om het oude abonnement te beëindigen. Als de verhuizing van de domeinnaam niet goed zou gaan, kan ik de technische dienst aan sturen om deze goed te zetten.

Als er vragen zijn lees ik ze graag.
Hi Tim,

Enorm bedankt voor je spoedige reactie. Van deze PHP en MySQL versies word ik in ieder geval vrolijk! De website moet zo snel mogelijk in de lucht, dus ik zal de klant adviseren een dienst op de door jou gegeven link aan te schaffen. Momenteel hebben zij een domeinnaam, e-mail ('KPN Exchange Self Care') en een hosting (met FTP e.d.) bij jullie. Een aantal vragen:

  • Welk pakket is dan zijn opvolger op de door jou gegeven link?
  • Misschien is het verstandig om het telefonisch te doen? 
  • Wordt huidige mail gewoon behouden?
  • Downtime ben ik mij van bewust, hoe lang is deze en geldt dit ook voor de mail?
Het overplaatsen van de website van het huidige domein waar ik hem op heb gebouwd naar het nieuwe, is geen probleem. Het betreft enkel het overhevelen van de ftp map en de database. Maar mocht dit niet lukken weet ik jullie te vinden.

Alvast dank! 

Groeten,

Jaco 
Dag Jaco,

Tim is vandaag afwezig, maar ik help u graag verder.

Ik verwacht dat Webhosting Online Linux het best bij uw voorkeur past. De Exchange-omgeving staat los van het hostingpakket, waardoor de huidige mail blijft bestaan.

Door een nieuw hostingpakket aan te vragen wordt de DNS-server aangepast om naar het nieuwe IP-adres te verwijzen. Een mailserver is vrij snel op de hoogte van een DNS-wijziging, maar het is mogelijk dat de mail gedurende enkele uren niet aankomt. Mailservers zijn zo ingericht om de mail 72 uur lang te blijven versturen tot het bericht aankomt. Los van eventuele vertraging verwacht ik geen probleem met de e-mail. Voor de eindgebruiker (bezoekers van de website) kan het tot maximaal 24 uur duren voor een DNS-wijziging is verwerkt door de internetprovider.

Indien u de voorkeur heeft om dit telefonisch te bespreken is dit uiteraard mogelijk. U kunt contact opnemen met onze telefonische helpdesk via 0800 - 0403 (kies voor Cloud). U kunt ook Tim een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227 sturen met uw 06-nummer en een dag/tijd waarop u het best bereikbaar bent, dan neemt hij zo spoedig mogelijk contact op!

Bewerkt op 01-02-'16: Onze afdeling voor cloud diensten is vanaf nu bereikbaar via het telefoonnummer 0800-0410
Dag Joran,

Super, bedankt! Ik zal morgen of maandag even contact leggen met de helpdesk om het betreffende pakket aan te schaffen. Mocht het niet lukken, keer ik hier weer terug.

Jaco 
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jaco,

Graag voeg ik nog iets toe aan onze berichten.

Wanneer de klant momenteel Webhosting + Exchange Online in één pakket heeft en wel Exchange wil behouden zou daar vervolgens op termijn ook een licentie voor toegevoegd moeten worden of het huidige pakket op het oude platform kan worden gedowngrade.

De diensten bieden we namelijk niet meer aan in één pakket. Webhosting Online op het nieuwe platform kan wel eenvoudig worden uitgebreid met Exchange Online erbij of de klant kan deze eventueel ook tegelijkertijd bestellen. Het nieuwe platform heeft wel zo zijn voordelen, zoals een grotere mailbox van 50GB.
Bedankt voor het bericht, Tim!

Is het mogelijk dat jullie mij hier maandagmorgen over bellen? Zo ja, dan zal ik mijn telefoonnummer in een privebericht sturen!!

Alvast dank. 

Jaco 
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jaco,

Uiteraard kan ik u maandag even bellen. Kunt u mij in het privébericht ook de betreffende abonnementsgegevens sturen? Dan kan ik alvast wat zaken voor u uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Jaco,

In uw privébericht heb ik begrepen dat het gelukt is om alles om te zetten, de website ziet er goed uit!

Fijn om te zien. Hopelijk zijn alle accounts snel automatisch gemigreerd want het ging uiteraard net niet in één keer goed 😉

Reageer