Beantwoord

Site in opbouw

  • 21 november 2015
  • 5 reacties
  • 237 keer bekeken

Beste Medewerkers van KPN Helpdesk.

Na een aantal misverstanden (aan mijn kant) over de KPN " Joomla site"  die ik niet wilde gebruiken maar toch had geinstallerd werd ik gelukkig door een medewerker van KPN geweldig geholpen om een en ander weer in de begin situatie terug te plaatsen.

Ook met deze medewerker, die gelukkig wist waar ik het over had, een nieuwe database aan gemaakt daar ik een eerder aangeschafte versie van Joomla 3... wil installeren.

Dank aan deze medewerker die zefs meer dan een uur na werktijd is blijven helpen.

Via mijn FTP programma de Joomla versie van Shape5 versie 3...met template en andere modules geupload naar mijn directory webspace/httpdocs/dezeeuwehbo.

Jammer genoeg (en terecht) kon mijn helper hier niet op wechten).

Helaas, als ik nu via  firefox naar mijn site wil op hem te installeren  en www.dezeeuwehbo.nl tik gebeurt er  helaas helemaal niets.

Jammer dat de helpdesk op zaterdag mij geen oplossing kon bieden daar de medewerker niets wist van de cloud omgeving.

Graag uw advies en/of aanpassing zodat een en ander wel gaat werken.
icon

Beste antwoord door Tim 24 november 2015, 12:58

Beste peterdezeeuw,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Het is inderdaad niet mogelijk voor de klantenservice om u te helpen met het installeren van een externe template voor Joomla. Ik heb even naar uw account gekeken en met mijn ervaring weet ik u helaas niet te vertellen wat hier mis gaat. Ik heb onder andere de rechten gecontroleerd en alle hosting instellingen maar dat staat allemaal goed.

Ik kan u eventueel wijzen op installatiehulp van KPN. U kunt via de ICT-service van KPN betaald ondersteuning krijgen. Via de klantenservice kunt u worden doorverbonden.

Om u een beetje op weg te helpen heb ik het volgende voor u gedaan.

1. Ik heb een backup gemaakt van de bestanden op uw webruimte.

2. Via Site Applicaties in de KPN Control Panel heb ik Joomla 2.5.11-6 geïnstalleerd.

3. Met deze instructies heb ik Joomla 3.4.5 geïnstalleerd.

Stappen voor u om te ondernemen:

4. Aangezien Joomla versie 3.4.5 up and running is, kunt u de template nu los installeren en gaan gebruiken.

Ik stuur u enkele aanvullende gegevens per privébericht toe!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste peterdezeeuw,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Het is inderdaad niet mogelijk voor de klantenservice om u te helpen met het installeren van een externe template voor Joomla. Ik heb even naar uw account gekeken en met mijn ervaring weet ik u helaas niet te vertellen wat hier mis gaat. Ik heb onder andere de rechten gecontroleerd en alle hosting instellingen maar dat staat allemaal goed.

Ik kan u eventueel wijzen op installatiehulp van KPN. U kunt via de ICT-service van KPN betaald ondersteuning krijgen. Via de klantenservice kunt u worden doorverbonden.

Om u een beetje op weg te helpen heb ik het volgende voor u gedaan.

1. Ik heb een backup gemaakt van de bestanden op uw webruimte.

2. Via Site Applicaties in de KPN Control Panel heb ik Joomla 2.5.11-6 geïnstalleerd.

3. Met deze instructies heb ik Joomla 3.4.5 geïnstalleerd.

Stappen voor u om te ondernemen:

4. Aangezien Joomla versie 3.4.5 up and running is, kunt u de template nu los installeren en gaan gebruiken.

Ik stuur u enkele aanvullende gegevens per privébericht toe!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Peter,

Zoals u heeft vernomen kunnen wij inderdaad niet helpen met het installeren en configureren van materiaal van externen. Ook bieden wij beperkte ondersteuning op de meegeleverde "Site-Applicaties" in de webhosting control panel.

Dus ik kan u niet helpen met het installeren van een kant-en-klaar pakket van SHAPE5. Indien het niet lukt om dit pakket te installeren, ga ik ervan uit dat de verkoper u kan helpen.

In een privébericht heb ik u aangeven de installatie van Joomla opnieuw te hebben uitgevoerd. Binnenkort ga ik de instructies uitschrijven op het forum zodat andere gebruikers er ook iets aan kunnen hebben. Ik lees graag een terugkoppeling van u zodat ik deze instructies kan aanpassen waar nodig. Alle tips & adviezen zijn natuurlijk welkom. Op het forum mag er uitgebreid worden gediscussieerd ook buiten onze ondersteuninsvoorwaarden. Dit moedig ik ook aan, ondanks dat ik zelf niet ver van de voorwaarden kan afwijken.

Veel succes met het importeren van de template en modules! Als er vragen zijn, lees ik ze graag!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1330 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Site-in-opbouw/m-p/5291#M705Beste Medewerkers van KPN Helpdesk.

Na een aantal misverstanden (aan mijn kant) over de KPN " Joomla site"  die ik niet wilde gebruiken maar toch had geinstallerd werd ik gelukkig door een medewerker van KPN geweldig geholpen om een en ander weer in de begin situatie terug te plaatsen.

Ook met deze medewerker, die gelukkig wist waar ik het over had, een nieuwe database aan gemaakt daar ik een eerder aangeschafte versie van Joomla 3... wil installeren.

Dank aan deze medewerker die zefs meer dan een uur na werktijd is blijven helpen.

Via mijn FTP programma de Joomla versie van Shape5 versie 3...met template en andere modules geupload naar mijn directory webspace/httpdocs/dezeeuwehbo.

Jammer genoeg (en terecht) kon mijn helper hier niet op wechten).

Helaas, als ik nu via  firefox naar mijn site wil op hem te installeren  en www.dezeeuwehbo.nl tik gebeurt er  helaas helemaal niets.

Jammer dat de helpdesk op zaterdag mij geen oplossing kon bieden daar de medewerker niets wist van de cloud omgeving.emplate ;

Graag uw advies en/of aanpassing zodat een en ander wel gaat werken.

 Beste Tim,

Ik denk dat je mijn mail niet goed hebt begrepen.

Een van de medewerkers van de helpdesk heeft vrijdag juist de  KPN versie van Joomla weggehaald en met mij een nieuwe database aangemaakt.

Ik wil zelf een versie van SHAPE5 installeren daar dit een versie is met een template en modules van hun.

Helaas wilde dit niet werken. Van morgen ben ik door een medewerker van de helpdesk gebeld en die vertelde mij dat hij de nieuwe directory heeft gemaakt met de naam Site.

Ook hier het complete Shape 5 naar ge upload.

Na het opstarten van www. dezeeuwehbo.nl gaf hij de foutmelding dat ik minimaal de PHP versie 5.3.10 nodig had.

Nu staat weer de oude versie er weer op.

Om 4 uur zou de helpdesk mij terug bellen of een en ander nu wel gelukt was.

Dit is nu natuurlijk hgeheel anders geworden.

Begin er inmiddels na 3 1/2 bellen en 2 dagen klooien spijt van te krijgen dat ik bij Xs4all ben weggegaan.

Maar ja terug wil ik zeker niet maar zou eidelijk wel is willen beginnen met het vullen van mijn site.

ald het niet anders kan ga ik wel met de door jou geinstalleerde versie aan de gang en zal de template en de modules zelf wel gaan importeren.

Gr. Peter de Zeeuw.
DeKPN is alweer er meer bezig.

Misschien komt het voor de kerst nog wel goed. (hoop ik )

gr. Peter
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Site-in-opbouw/m-p/5356#M718Beste Peter,

Zoals u heeft vernomen kunnen wij inderdaad niet helpen met het installeren en configureren van materiaal van externen. Ook bieden wij beperkte ondersteuning op de meegeleverde "Site-Applicaties" in de webhosting control panel.

Dus ik kan u niet helpen met het installeren van een kant-en-klaar pakket van SHAPE5. Indien het niet lukt om dit pakket te installeren, ga ik ervan uit dat de verkoper u kan helpen.

In een privébericht heb ik u aangeven de installatie van Joomla opnieuw te hebben uitgevoerd. Binnenkort ga ik de instructies uitschrijven op het forum zodat andere gebruikers er ook iets aan kunnen hebben. Ik lees graag een terugkoppeling van u zodat ik deze instructies kan aanpassen waar nodig. Alle tips & adviezen zijn natuurlijk welkom. Op het forum mag er uitgebreid worden gediscussieerd ook buiten onze ondersteuninsvoorwaarden. Dit moedig ik ook aan, ondanks dat ik zelf niet ver van de voorwaarden kan afwijken.

Veel succes met het importeren van de template en modules! Als er vragen zijn, lees ik ze graag!

 Misschien een kleine TIP.

Laat de KPN de laatse versie op hun server zetten, de versie die er nu op staat word niet meer ondersteund door Joomla.

Reageer