Beantwoord

Site niet meer online

  • 28 September 2016
  • 12 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Inmiddels krijg ik het inlogscherm weer te zien, maar na het invoeren van mijn gegevens wordt er om een aanpassing van het wachtwoord gevraagd. Als ik die vervolgens invul komt de volgende melding:
Communicatie met PBA is verbroken: Connector: Connection refused.

En kom ik vervolgens geen stap verder... heel erg vervelend dit...:@
icon

Beste antwoord door Rednael 30 September 2016, 09:24

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
Badge
www.voorbeeldcreatie.nl is niet meer online.
Ook de link naar de achterdeur /administrator is niet meer benaderbaar
En de FTP toegang lijkt ook onzichtbaar.

Daarbij komt ook nog eens de storing van de cp.online.kpn.com/single.html waar mij om een nieuw wachtwoord gevraagd en ik vervolgens de volgende melding krijg: Communicatie met PBA is verbroken: Connector: Connection refused.
Kortom, ik lig he-le-maal plat... Wie redt mij uit deze situatie?
Reputatie 1
Badge
Inmiddels krijg ik het inlogscherm weer te zien, maar na het invoeren van mijn gegevens wordt er om een aanpassing van het wachtwoord gevraagd. Als ik die vervolgens invul komt de volgende melding:
Communicatie met PBA is verbroken: Connector: Connection refused.

En kom ik vervolgens geen stap verder... heel erg vervelend dit...:@


00:13 uur Ik kom er weer in! (voorlopig opgelost dus...)
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Rednael,

Wat ontzettend fijn dat u er sinds vannacht weer in kunt! Ik kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is om steeds op het laatste moment een foutmelding te krijgen. Top dat het nu weer werkt dus!

Komt u op dit moment nog foutmeldingen of gekke dingen tegen? Of draait alles weer volledig zoals het hoort? Ik hoor het graag 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Rednael,

Wat ontzettend fijn dat u er sinds vannacht weer in kunt! Ik kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is om steeds op het laatste moment een foutmelding te krijgen. Top dat het nu weer werkt dus!

Komt u op dit moment nog foutmeldingen of gekke dingen tegen? Of draait alles weer volledig zoals het hoort? Ik hoor het graag :)


Nee helaas, ik ben weer terug bij af... Probeerde deze ochtend wederom in te loggen. Kreeg de melding dat het wachtwoord fout was. Echt niet... maar toch tot gevolg dat mijn account geblokkeerd is. Vervolgens krijg ik een mail om het wachtwoord te herstellen. Ik klik op die link en vervolgens komt er te staan:
De combinatie login/sleutel is ongeldig. Voer de gegevens opnieuw in.

Pardon? Kortom... het is...
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Rednael,

Zou u ook het e-mailadres waar het om gaat even in een privébericht naar mij willen zetten? En heb ik toestemming van u om het wachtwoord even handmatig te resetten?

Dan kan ik het grondig testen.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Rednael,

Bedankt voor uw privé bericht! Ik heb ons gesprek even verplaatst naar dit topic, we zijn er namelijk achter dat het niets met de bekende storing te maken heeft :)

Er is iets gebeurd in de code, we weten niet precies wat. Maar de connectie met de Database is volledig weg. Ik heb die connectie getracht te herstellen, maar mijn reset wordt niet geaccepteerd.

Kunt u aangeven wat er gisteren precies aan is gesleuteld? Dan kunnen we vanuit daar weer verder kijken!
Reputatie 1
Badge
Hoi Lindsay,

Het probleem wat we nu hebben is dat we via https://swol.kpn.com/csc/?md5=889ff74aad094459026870c0076f8492 wel in de productomgeving komen, maar vervolgens niet meer in de Clouudservices Portal omdat daar het wachtwoord niet meer geaccepteerd wordt en een nieuwe aanvraag resulteert in deze melding:
De combinatie login/sleutel is ongeldig. Voer de gegevens opnieuw in.
Terwijl dat uit de link komt die we toegestuurd krijgen.

Ondertussen bent u aan het kijken of de site weer in de lucht kan komen.
Nobel, maar ik vrees dat dat een utopie aan het worden is.
Er is gisteren niets veranderd. Er is niets gebeurd behalve 'gekeken'.
De site ligt er al tijden uit (kennelijk). En een index.php of minstens een index.html vinden resulteerde in een extensie als .old of .oud
Als u dat voor elkaar zou krijgen... maar dat zou onder de wonderen vallen denk ik.

Maar nogmaals, toegang tot de portal zodat ik zelf nog eens kan rondneuzen en de bijvoorbeeld de database kan benaderen zou wellicht al kunnen helpen.
Kunt u daar in ieder geval voor zorgen?

Gegroet,
Leander
Reputatie 6
Badge +5
Ah, Leander! We hebben een miscommunicatie!

Omdat de website niet correct werkte ben ik daar meteen ingedoken, en dacht ik dat het niet kunnen inloggen op de database sloeg.

Deze vraag kan ik een stuk simpeler beantwoorden, de website waar u probeert in te loggen is verouderd. De Zelfservice Cloud is te benaderen via: http://
De gebruikersnaam die u doorstuurde komt overeen. Zo moet het dus lukken!

Laat u nog even weten of u heeft kunnen inloggen?
Reputatie 1
Badge
Nou, die miscommunicatie is al heeel lang. Sorry hoor, maar nu ook weer.
Probeer zelf even in te typen cp.online.com
Ik krijg dit als ik het handmatig intyp:
Deze site is niet bereikbaar
Druk ik op de link zoals hierboven, dan word ik doorgestuurd naar:
https://zakelijkforum.kpn.com/domeinnaam-online-webhosting-online-14/site-niet-meer-online-8440/index1.html
Dus ga ik er naar toe via deze link:
http://swol.kpn.com/csc/?md5=889ff74aad094459026870c0076f8492
Daar wordt niet om een gebruikersnaam gevraagd, maar wel om een wachtwoord. Dat heb ik. En zowaar, ik kom binnen in het zakelijke gedeelte.
Vervolgens kies ik daar voor Customer Self Care en dan kom ik hier:
https://cp.online.kpn.com/single.html
Dat is de Cloudservices Portal
Ik neem aan dat die niet is verouderd want dan word je er toch niet naar toe geleid?
Goed, zijn we op het punt aanbeland dat daar wederom om een gebruikersnaam + wachtwoord gevraagd wordt.
En nu val ik in herhaling, gebruikersnaam is voorb18837 en sinds vanmorgen werkt het wachtwoord wat daarbij hoort, niet meer.
Dan klik je automatisch op 'Wachtwoord vergeten?' en je krijgt een mail toegestuurd met daarin een link om je wachtwoord te resetten. En die link is deze:
https://cp.online.kpn.com/single.html?action=pcp.RestorePasswordHandler&secret=uTVupljCeKoE7MrZRwhrBk8R&login=voorb18837
En geeft als antwoord: De combinatie login/sleutel is ongeldig. Voer de gegevens opnieuw in.

Dus ik zoek een wachtwoord voor het domein VOORBEELDCREATIE.NL met als gebruiker voorb18837

En ondertussen is dus ook mijn FTP wachtwoord ongeldig???!!??
Wat een bende is het.... om moedeloos van te worden... maar u mag me bellen als dat wellicht makkelijker is?

Gegroet,
Leander
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Leander,

Ik maak inderdaad een foutje, het is cp.online.kpn.com. Echter is de link die u in de eerste instantie doorstuurde als inloglocatie (https://swol.kpn.com/csc/?md5=889ff74aad094459026870c0076f8492) wel verouderd. Het klopt dat u via daar op de juiste locatie komt, al zullen de inloggegevens niet meer kloppen.

Het wachtwoord heb ik gereset voor u en in een privébericht toegestuurd. Het FTP wachtwoord kunt u, eenmaal ingelogd, zelf resetten via Websites --> FTP Toegang. Mocht het niet lukken, kan ik u daar ook bij helpen.

Geeft u een seintje als u toegang heeft?
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen,

Dank voor de hulp! Zit inmiddels weer in de Cloudservices Portal en FTP werkt ook weer naar behoren.
Nu nog achterhalen waar de index.php is gebleven en waarom (waarschijnlijk de oorspronkelijke) site verplaatst is naar de Joomla directory. Maar ik vrees dat dat allemaal niet meer te achterhalen is, laat staan dat ik de site weer actief krijg. En dat betekent dat we van scratch af aan mogen beginnen.
Nogmaals dank voor de moeite. We gaan er weer vrolijk tegenaan vandaag! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Super! Heel graag gedaan natuurlijk en veel succes!

Mocht u nog ergens tegenaan lopen, laat dan vooral weer een berichtje achter!:D

Reageer