Beantwoord

SMTP-autorisatie en DNS-records

  • 29 March 2017
  • 4 reacties
  • 332 keer bekeken

Beste KPN-specialisten,

ik lees op dit forum dat door het aanscherpen van de beveiliging sommige contactformulieren niet meer werken en het beter is een SMTP-autorisatie toe te voegen. Dat lukt mij wel om dat via het CMS in te stellen. Moeten daarnaast nog DNS-records gewijzigd worden? En indien ja, kunnen jullie dat regelen of misschien nog beter: aangeven wat er moet gebeuren; daar heb ik nl. geen kaas van gegeten!
Het contactformulier op www.broers-rolluiken.nl werkt overigens op dit moment wel (nog).

Met vriendelijke groet,
Frans
icon

Beste antwoord door Lindsay 30 March 2017, 18:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste Frans,

Het is absoluut een goed idee om uw SPF record aan te passen! Wat goed dat u daarmee bezig bent.:)
Voor Exchange Online gebruikers is het SPF record standaard:

"v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all"

Door hier nog een include met het ip adres van uw website aan toe te voegen, geeft u aan dat mailverkeer vanaf uw website geen spam is :)

Bijvoorbeeld:
"v=spf1 include:spf.protection.outlook.com include:213.12.34.56-all"

Laat u even weten of het is gelukt?
Hi Lindsay,

bedankt voor de snelle reactie. Ik heb inmiddels een nieuw DNS-TXT-record aangemaakt en het bestaande gedeactiveerd. Even het contactformulier getest en het werkt. Nu nog zoeken naar de juiste instellingen voor de SMTP-autorisatie, want dat was in eerste instantie nog niet gelukt.
Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Frans
Hi Lindsay,

en nu het contactformulier werkend met SMTP authenticatie!

Met vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 6
Badge +5
Yes!! Top, Frans! 😃

Dan moet dit helemaal goedkomen zo.

Reageer