Beantwoord

SMTP-autorisatie en DNS-records

  • 29 March 2017
  • 4 reacties
  • 332 keer bekeken

Beste KPN-specialisten,

ik lees op dit forum dat door het aanscherpen van de beveiliging sommige contactformulieren niet meer werken en het beter is een SMTP-autorisatie toe te voegen. Dat lukt mij wel om dat via het CMS in te stellen. Moeten daarnaast nog DNS-records gewijzigd worden? En indien ja, kunnen jullie dat regelen of misschien nog beter: aangeven wat er moet gebeuren; daar heb ik nl. geen kaas van gegeten!
Het contactformulier op www.broers-rolluiken.nl werkt overigens op dit moment wel (nog).

Met vriendelijke groet,
Frans
icon

Beste antwoord door Lindsay 30 March 2017, 18:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Yes!! Top, Frans! 😃

Dan moet dit helemaal goedkomen zo.
Hi Lindsay,

en nu het contactformulier werkend met SMTP authenticatie!

Met vriendelijke groet,
Frans
Hi Lindsay,

bedankt voor de snelle reactie. Ik heb inmiddels een nieuw DNS-TXT-record aangemaakt en het bestaande gedeactiveerd. Even het contactformulier getest en het werkt. Nu nog zoeken naar de juiste instellingen voor de SMTP-autorisatie, want dat was in eerste instantie nog niet gelukt.
Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 6
Badge +5
Beste Frans,

Het is absoluut een goed idee om uw SPF record aan te passen! Wat goed dat u daarmee bezig bent.:)
Voor Exchange Online gebruikers is het SPF record standaard:

"v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all"

Door hier nog een include met het ip adres van uw website aan toe te voegen, geeft u aan dat mailverkeer vanaf uw website geen spam is :)

Bijvoorbeeld:
"v=spf1 include:spf.protection.outlook.com include:213.12.34.56-all"

Laat u even weten of het is gelukt?

Reageer