Sinds een aantal weken begin ik mails terug te krijgen van bepaalde adressen met de volgende melding:
An SPF-enabled mail server rejected a message that claimed an envelope sender address of ***********.
An SPF-enabled mail server received a message from ******* that claimed an envelope sender address of *********
However, the domain ****** has declared using SPF that it does not send mail through **** That is why the message was rejected.
het probleem komt er dus op neer dat ik mails stuur via google maar volgens mijn SPF geen mails mag sturen via google (zover ik het begrijp)
nu heb ik gekeken op mxtoolbox.com
die geeft als spf:
v=spf1 include:spf.protection.outlook.com
dat klopt dus niet.
Na wat gegoogle zou het moeten zijn
v=spf1 include:_spf.google.com ~all
Nu heb ik dat proberen aan te passen op
pem.kpn.net maar daar kan het niet.
Nu zag ik iets voorbijkomen dat je dat via
cp.online.kpn.com zou kunnen doen maar daar heb ik geen inloggegevens van en als ik probeer een wachtwoord op te vragen met de login voor pem.kpn.net dan krijg ik niks in mn box.
Hoe kan ik mn probleem opgelost krijgen, kan dat via de portal of moet een admin dat voor me doen?
Beste wbs,
Ik zie dat uw e-mailadres op het forum een domeinnaam van KPN betreft. Ik vermoed dat het probleem ook om deze domeinnaam gaat?
Wanneer ik deze opzoek in ons systeem zie ik dat uw pakket op 8 april is begonnen met een migratie naar het nieuwe platform (cp.online.kpn.com). Hierdoor kunt u nu niet inloggen op het oude platform (pem.kpn.net). Ik vermoed ook dat de oorzaak is van dit probleem, de migratie is namelijk vastgelopen. Ik kan mij goed voorstellen dat uw e-mail op het moment niet goed werkt.
Dit probleem heb ik gemeld bij de technische dienst, deze zijn meteen bezig gegaan om de migratie af te ronden. Op het moment van schrijven lijkt deze nog niet klaar. Wanneer de migratie afgerond is, ontvangt u een bevestiging. Er wordt ook telefonisch contact met u opgenomen door de migratie helpdesk.
Ik vertrouw erop dat het probleem op korte termijn wordt opgelost. Als er vragen zijn lees ik deze graag! Onze excuses voor het ongemak.
Ik zie dat uw e-mailadres op het forum een domeinnaam van KPN betreft. Ik vermoed dat het probleem ook om deze domeinnaam gaat?
Wanneer ik deze opzoek in ons systeem zie ik dat uw pakket op 8 april is begonnen met een migratie naar het nieuwe platform (cp.online.kpn.com). Hierdoor kunt u nu niet inloggen op het oude platform (pem.kpn.net). Ik vermoed ook dat de oorzaak is van dit probleem, de migratie is namelijk vastgelopen. Ik kan mij goed voorstellen dat uw e-mail op het moment niet goed werkt.
Dit probleem heb ik gemeld bij de technische dienst, deze zijn meteen bezig gegaan om de migratie af te ronden. Op het moment van schrijven lijkt deze nog niet klaar. Wanneer de migratie afgerond is, ontvangt u een bevestiging. Er wordt ook telefonisch contact met u opgenomen door de migratie helpdesk.
Ik vertrouw erop dat het probleem op korte termijn wordt opgelost. Als er vragen zijn lees ik deze graag! Onze excuses voor het ongemak.
Ok, thx
Dan wachten we het af!
Dan wachten we het af!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.