Beantwoord

SPF probleem

  • 16 February 2016
  • 4 reacties
  • 332 keer bekeken

Ik krijg sinds kort ook bouncemails vanwege het bekende spf probleem. (zie forum onder SPF problemen)

(Ik zend mails via een online advocatenpakket.)

Nu moet ik de DNS van mijn website aanpassen (gehost op PEM.KPN.net) maar ik zie bij de DNS niet de SPF text staan die ik aan moet passen (aanvullen)

Volgens Kitterman staat er in de DNS het volgende:

The TXT records found for your domain are:
v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all
ms=ms91766361

Die laatste regel kan ik vinden maar die eerste helaas niet. En juist die moet aangevuld worden met de spf regel om ook mijn online pakket zendgemachtigd te doen zijn.

Hoe kan ik deze DNS TXT regel wel vinden en wijzigen?
icon

Beste antwoord door Tim 16 February 2016, 13:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Stijn, welkom op het zakelijke forum van KPN! Ik heb uw bericht verplaatst naar de categorie voor Cloud onderwerpen.

Betreft het hier toevallig uw domeinnaam die gelijk staat aan uw volledige naam waarmee u geregistreerd staat op het forum? Daarover kan ik het volgende mededelen. Uw abonnement is op 18 november gemigreerd naar het nieuwe platform (cp.online.kpn.com). De DNS records moet u vanaf heden configureren in de nieuwe omgeving. De omgeving van PEM is nog wel beschikbaar maar werkt niet meer.

Uw gebruikersnaam stuur ik u voor de zekerheid in een privébericht toe. Met de "wachtwoord vergeten" link kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken (middels instructies per e-mail).

Laat u weten of het met deze informatie is gelukt? Ik help u graag verder!
Reputatie 7
Badge +11
Als u ingelogd bent kunt u de DNS records aanpassen middels onderstaande stappen:

  1. Kies onder "Uw domeinen" de juiste domeinaam.
  2. Bovenin kunt u kiezen voor "DNS"
  3. In de regel daaronder kunt u "DNS Records" openen.
  4. Druk op de knop "Nieuw DNS record toevoegen".
  5. Kies als DNS recordtype voor "TXT".

txtrecord.PNG

Succes!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/SPF-probleem/m-p/6808#M1143Hallo https:///t5/Cloud-technische-vragen/SPF-probleem/m-p/6806, welkom op het zakelijke forum van KPN! Ik heb uw bericht verplaatst naar de categorie voor Cloud onderwerpen.

Betreft het hier toevallig uw domeinnaam die gelijk staat aan uw volledige naam waarmee u geregistreerd staat op het forum? Daarover kan ik het volgende mededelen. Uw abonnement is op 18 november gemigreerd naar het nieuwe platform (cp.online.kpn.com). De DNS records moet u vanaf heden configureren in de nieuwe omgeving. De omgeving van PEM is nog wel beschikbaar maar werkt niet meer.

Uw gebruikersnaam stuur ik u voor de zekerheid in een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/inbox toe. Met de "wachtwoord vergeten" link kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken (middels instructies per e-mail).

Laat u weten of het met deze informatie is gelukt? Ik help u graag verder!

 Dank voor de info. Het is inderdaad via de nieuwe omgeving gelukt om de dns record aan te passen. Het werkt weer.

Ik had de mail van november gemist maar inderdaad wel ontvangen.

Dank voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +11
Goed om te lezen dat het is gelukt Stijn! Bedankt voor uw terugkoppeling. :D

Reageer