Beantwoord

Uploaden van bestanden lukt niet

  • 11 juni 2019
  • 23 reacties
  • 471 keer bekeken

Geachte lezer,

Ik beheer een website van kennissen van mij, ik moest gisteren een paar foto’s van hun op de website zetten. Ik doe dit altijd via “File Manager” dit heb ik nu al zo’n 10 jaar gedaan.

Maar dit keer lukt het niet, de foto’s komen niet te voorschjn. Zelfs al verwijder ik een pagina of meerdere pagina’s die blijven gewoon staan. Ik heb het al in meerdere internetbrowsers uitgeprobeerd en ik heb de cookies ook al verwijderd.

Ik begrijp niet waar het aanligt, 1 maand geleden heb ik de website ook gewijzigd, toen lukt het gewoon.

Even voor de duidelijkheid ik log in met hun inloggegevens op de volgende website:

https://cp.online.kpn.com/servlet/Turbine/frm/single/

En dan ga ik naar “File Manager” en upload ik de bestanden, zoals ik altijd doe, maar niks lukt.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Pieter Hofstra
icon

Beste antwoord door Rick S. 1 juli 2019, 16:13

Hi @Pieter Hofstra ,

Heel erg bedankt voor de terugkoppeling!
Ik ben blij om te lezen dat het gelukt is om de foto's te uploaden. En wat u zegt, een geval van miscommunicatie!
Kan natuurlijk gebeuren. Ik markeer uw laatste reactie als 'beste antwoord' aangezien daar de meest relevante informatie in staat.

Als u nog eens hulp nodig hebt, wij zitten voor u klaar!
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Pieter Hofstra ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij goed voorstellen dat het voor u een raadsel is waarom het niet lukt. Ik ben stiekem ook wel benieuwd.
Ik zou haast denken aan de opslagcapaciteit, maar dat zoeken we uiteraard verder uit.

Wilt u mij een privébericht sturen met daarin het klantnummer, de domeinnaam, naam van de contractant en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @Pieter Hofstra ,

Bedankt voor uw privébericht!
Met uw toestemming ben ik zelf even aan de slag gegaan en heb ik een test gedaan.
Het lukt mij wel om foto's toe te voegen aan de file manager, dus daar lijkt het niet mis te gaan.

Nu is het natuurlijk zo dat u vervolgens via de sitebuilder applicatie (bijv. Wordpress) de foto's moet programmeren om ze op de gewenste plek op de site te tonen. Ik vermoed dat dit nog moet gebeuren of nog niet helemaal goed gaat. Welk programma gebruiken jullie om de site te bouwen?
Hallo Rick,

Ik gebruik Dreamweaver CS4 en ik heb de foto’s wel op de gewenste plek gezet. Ik heb net de bestanden die in file manager staan verwijderd en wel 5 minuten gewacht, maar de website blijft gewoon in de lucht!

Als je alle bestanden verwijderd in file manager dan kan de website toch niet zichtbaar zijn?

Ik vind dat heel apart!

Groet,
Pieter
Reputatie 6
Badge +6
Hi Pieter,

Volgens mij volg ik u niet helemaal meer.
Waar heeft u de afbeelding verwijderd?

Als ik nu namelijk in de filemanager (via de Zelfservice Cloud) kijk zie ik alle afbeeldingen nog staan.
Klopt, ik heb de website er helemaal opnieuw opgezet, daarvoor heb ik de hele website verwijderd in file manager. Terwijl alle bestanden doen weg waren bleef de website toch in de lucht.

Dus als ik nu alle bestanden zou verwijderen, blijft de website toch in de lucht. Uw mag ook wel een pagina verwijderen in file manager, dan ziet u het zelf ook
Reputatie 6
Badge +6
Even voor alle duidelijkheid, de file manager in de Zelfservice Cloud is puur en alleen een oplsagruimte. Als u hier dus foto's of andere afbeeldingen in plaatst moet u er via de site applicatie (in dit geval Dreamweaver) nog voor zorgen dat ze daadwerkelijk op de site weergegeven worden op de juiste plek.

Wat mij nu trouwens opvalt is dat er ook een TTL staat ingesteld van 3600 seconden. Dat betekent dus dat het kan zijn dat wijzigingen pas na een uur zichtbaar worden. Als u de wijzigingen direct wilt checken is het gemakkelijkste om de site op te zoeken via een apparaat dat nog niet eerder op de site is geweest.

Waar de fout nu zit is voor ons eigenlijk niet te achterhalen. Voor zover wij hier gezien en getest hebben werkt Webhosting Online precies hoe het zou moeten en lijkt het mis te gaan in Dreamweaver.
Ik heb de site al op meerdere apparaten getest waar ik de site nog niet eerder op het gezien. Ik heb de bestanden ook al via ftp op de server gezet, dus ik weet niet wat ik fout doe.

Ik denk persoonlijk dat het wel aan jullie ligt, als ik via ftp helemaal verwijder blijft de website in de lucht.

Hoe het nu verder moet weet ik niet, maar vind het allemaal vreemd.

Groet,
Pieter
In Dreamweaver


Op Internet


De foto's staan in Dreamweaver, maar niet op internet
Reputatie 6
Badge +6
Ik ga het morgen nog eens met een collega bekijken en anders maak ik een ticket aan voor de 2e lijns specialisten. Stuur mij voor de zekerheid in privé een contact telefoonnummer dat ik hier dan in mee kan nemen.

U hoort morgen weer van mij!

Fijne avond
Hoi Rick,

Ik heb u een prive bericht gestuurd!

Groet,
Pieter
Goedemiddag,

Weten jullie al wat het probleem is?

Alvast bedankt.

Groet,
Pieter
Reputatie 6
Badge +6
Hi Pieter,

Bedankt voor uw bericht!
Ik heb net nog even gekeken met mijn collega, maar we zijn er nog niet uit.

Het is ook lastig om het een en ander zelf te proberen, aangezien wij niet in Dreamweaver kunnen. Wij denken overigens nog steeds dat het daar misgaat. De Webhosting Online dienst bij ons zorgt namelijk eigenlijk alleen voor de opslag.

Wat is de opslaglocatie van de foto's die je wilt publiceren? In welke map?
Hoi Rick,

De opslaglocatie van de foto die in het Html bestand “Winkel” staan, staan in de map “Afbeeldingen” en dan in de map “Fotoalbum Winkel”.

Maar hier ligt het niet aan, zoals jullie zien heb ik weer een schermafbeelding van Dreamweaver gemaakt, op deze schermafbeelding kunnen jullie zien dat de foto’s en de tekst “Klik op de foto voor een vergroting” te zien zijn in Dreamweaver.

Ook heb ik weer een schermafbeelding van internet gemaakt en hier zie je duidelijk dat de foto’s en de tekst “Klik op de foto voor een vergroting” NIET op internet staan.

Voor nog meer bewijs heb ik ook 2 schermafbeeldingen gemaakt van de opslaglocatie, namelijk File Manager. Op deze 2 schermafbeeldingen zie je een rode pijl en hieronder staat de tekst “Klik op de foto voor een vergroting”. Maar op internet staat die tekst en die foto’s NIET!

Dus jullie server verwerkt het denk ik niet goed, want op de opslaglocatie (File Manager) staat het wel goed in het Html bestand “Winkel”.

Als het nu nog aan Dreamweaver ligt, dan weet ik niet meer hoe ik het tegen bewijs moet bewijzen. En nogmaals al zou ik het het html bestand “Winkel” van de opslaglocatie (File Manager) verwijderen, de pagina blijft gewoon zichtbaar op internet.

Dus naar mijn mening ligt het probleem gewoon bij jullie! Ik vind het ook allemaal lang duren, net of houden jullie mij aan het lijntje!

Mijn excuus alvast dat ik mijn frustratie laten merken, maar ik wil graag die foto’s voor mijn kennissen op de website zetten.

Groet,

Pieter

In Dreamweaver:



Op Internet:



In File Manager:



In File Manager:


Reputatie 6
Badge +6
Bedankt voor de verdere toelichting Pieter!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik en mijn collega het spoor nu ook bijster zijn Ik ga daarom nu een ticket aanmaken voor de 2e lijns specialisten. Hierin neem ik het verzoek mee om per mail contact te zoeken ipv het bellen.

Ik durf niet te zeggen wanneer u hier bericht van ontvangt. Dat is in dit geval ook deels afhankelijk van de drukte bij de 2e lijns collega's. Natuurlijk doen ze er alles aan om het zsm op te pakken en op te lossen.
Hoi Rick,

Goed om te horen dat de 2e lijns specialisten er nu naar gaan kijken! Ook fijn dat het contact via de e-mail kan!

Alvast bedankt!

Groet,
Pieter
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Pieter Hofstra ,

Ik verwacht eerlijk gezegd dat mijn collega's begin volgende week contact gaan zoeken.
Het referentienummer van het ticket is 1-98047488195.

Ik houd hem zelf ook open, zodat ik de ontwikkelingen kan volgen. Wilt u mij toch even een seintje geven als er contact is geweest?
Hoi Rick,

Bedankt voor je bericht, ik had zelf ook al niet verwacht dat het voor het weekend nog zou worden geregeld. Ik geef u een seintje als u collega contact heeft opgenomen met mij!

Fijn weekend!

Groet,
Pieter
Goedemiddag Rick,

Ik heb net bericht gekregen van één van jullie collega’s van de 2lijns specialisten. Ze hebben het probleem gevonden, de webhosting is overgedragen aan een ander bedrijf. Vandaar dat uploaden geen resultaat opleverde, wie dit nou heeft gedaan weet ik niet. De eigenaar van de domeinnaam/webhosting of jullie van KPN. Dit heb ik nu gevraagd, bij jullie collega’s via de e-mail.

In ieder geval ik weet nu wat het probleem is, naar mijn mening heeft het wel lang geduurd, maar ik weet nu dat het niet mijn fout was.

Toch wil ik jullie bedanken voor het uitzoeken, wat nu het probleem was.

Met vriendelijke groet,
Pieter
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Pieter Hofstra ,

Bedankt voor het bericht!
Ik ben helemaal met u eens dat het vrij lang geduurd heeft. Gelukkig is het probleem nu wel boven water en kan er aan de oplossing gewerkt worden.

Als ik nog iets anders kan betekenen hoor ik het graag!
Goedemiddag Rick,

Nog 1 keer een bericht van mij, inmiddels staan de foto’s op de website! 😬😃😉👍

Het probleem lag niet bij jullie (KPN) maar bij de eigenaar van de domeinnaam.
Ik ging er zelf vanuit dat de domeinnaam en de webhosting nog gewoon bij KPN was, maar dit was niet het geval.

Ze hebben meerdere e-mails van jullie gekregen dat de domeinnaam en de webhosting overgedragen werd aan het bedrijf Argeweb. Maar deze e-mails hebben hun (eigenaar van de domeinnaam) nooit doorgestuurd naar mij.
Vandaar dat het uploaden geen resultaat gaf, omdat de domeinnaam en de webhosting niet meer bij KPN was.
Dit is duidelijk een gevalletje van “miscommunicatie”.

Toch vind ik het netjes dat jullie mij hebben geholpen, mijn dank daarvoor!

Dit topic kan wel dicht, als het aan mij ligt.

Nogmaals dank!

Met vriendelijke groet,
Pieter Hofstra
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Pieter Hofstra ,

Heel erg bedankt voor de terugkoppeling!
Ik ben blij om te lezen dat het gelukt is om de foto's te uploaden. En wat u zegt, een geval van miscommunicatie!
Kan natuurlijk gebeuren. Ik markeer uw laatste reactie als 'beste antwoord' aangezien daar de meest relevante informatie in staat.

Als u nog eens hulp nodig hebt, wij zitten voor u klaar!
@Rick S.

Sorry om deze vraag te kapen, maar ik zit met een soortgelijk probleem.

Het php photoalbum werkte niet meer dus Ik logde net in via cp.online.kpn en zag dat de layout anders was, ik kon geen file manager meer vinden, ik keek voor de zekerheid naar de verval datum maar dat is nog allemaal in orde.

toen heb ik filezilla(ftp software) maar gestart en had de files opnieuw erop gezet maar het bleef niet werken, ik probeerde daarom maar een nieuwe .html om te testen, maar die pagina is 404, toen maar even een .txt geupload en die is ook 404.

niets dat ik upload komt online. even zoeken kwam ik deze vraag tegen en dacht dat het mischien hetzelfde was of dat het toch iets anders is.

p.s.
volgens de eigenaar (mijn oom) heeft hij geen mails ontvangen die te maken hebben met de hosting (behalve het wachtwoord vergeten dat ik paar min. eerder had opgevraagd (had nieuw ww gegenereerd maar firefox had die niet opgeslagen :P))
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Aapjuh ,

Goed dat u de vraag hier stelt! Natuurlijk help ik u graag aan de oplossing.
Het is natuurlijk erg frustrerend als het niet wilt lukken om bestanden te uploaden.

Nu is het zo dat er in de afgelopen periode het een en ander is gewijzigd in de service met betrekking tot onder andere Webhosting. Wij hebben namelijk de dienst Webhosting Online overgedragen aan onze partner Argeweb. (Hier moet uw oom ook bericht over ontvangen hebben. ) Vanuit deze wijziging komt volgens mij ook de verandering in de beheeromgeving.

Ik vraag mij dus af in hoeverre ik u hier bij kan helpen of dat we echt onze collega's van Argeweb in moeten schakelen. Wilt u het klantnummer van dit abonnement in uw forumprofiel invullen zodat ik dit kan controleren?

Reageer