Beantwoord

verbindingsproblemen

  • 10 February 2016
  • 11 reacties
  • 278 keer bekeken

De website is gemaakt met Web Easy 8 en wil nu een nieuwe website maken met Word Press. Daarvoor moet ik de website : vocaalensemblepastorale.nl verwijderen, maar het lukt me niet om verbinding te maken. Ik krijg dan een foutmelding over FTP. Wanneer ik probeer om verbinding te maken om de "oude" website te uploaden, krijg ik de foutmelding: "Winsock" fout. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het euvel is niet verholpen.

Ik werk nu wel met Windows 10, maar daarmee lukte het uploaden een paar maanden geleden nog wel.

Kortom ik kan nu geen kant op!
icon

Beste antwoord door telnekes 22 February 2016, 18:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6754#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank, welkom op het zakelijke forum van KPN! Ik heb uw topics samengevoegd. :D

Lastig dat de FTP verbinding niet wil meewerken. Ik hoop dat u ondertussen een oplossing heeft gevonden.

Via de meegeleverde File Manager in cp.online.kpn.com kan ik uw webruimte benaderen en taken uitvoeren.

Dat is wellicht een idee voor u als het even niet lukt.

Natuurlijk moet FTP ook gewoon kunnen werken. De "Winsock" foutmelding lijkt vrij algemeen te zijn. Ik weet u daardoor niet precies te vertellen wat de mogelijke oorzaken zijn. Wat voor FTP programma gebruikt u precies? Mijn advies en persoonlijke voorkeur gaat uit naar het programma WinSCP. Probeer deze eens uit! Ik verneem graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +11
Beste telnekes,

Om eerlijk te zijn kan het lastig worden om u te helpen met specifieke fouten bij gebruik van het programma Web Easy of zelfs FileZilla. Desondanks probeer ik u natuurlijk graag te helpen! Daarbij heb ik uw .nl domeinnaam opgezocht en zo uw Exchange Online abonnement gevonden. Het valt mij direct op dat er geen webhosting dienst aan uw abonnement gekoppeld staat. Heeft u de website gehost bij KPN of misschien bij een andere provider? Of gaat het om een andere domeinnaam en kijk ik helemaal verkeerd?

Kunt u mij per privébericht doorgeven om welke domeinnaam het gaat en wat uw inlog en account gegevens zijn? Dan kan ik een beter beeld krijgen van de situatie en u goed adviseren.
Reputatie 7
Badge +11
Beste @telnekes, is het nog gelukt met FTP? Als er vragen zijn wil ik u graag helpen!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @telnekes, goed om te lezen dat WinSCP goed werkt voor u! :D

Ik heb even voor u gekeken naar uw hosting webspace. Daarbij viel mij een paar dingen op:

- De site applicatie "Parallels Presence Builder" stond ingeschakeld maar deze lijkt u niet te gebruiken. Deze heb ik uitgeschakeld.

- In feite staan er 2 Wordpress instanties geïnstalleerd. Namelijk via site applicaties op cp.online.kpn.com en handmatig via FTP in httpdocs.

De installatie via site applicaties heb ik voor u aangepast. De locatie, hier weergegeven als URL pad, heb ik gewijzigd naar " / ". Dit zodat de website nu te benaderen is via de domeinnaam zonder toevoeging (bv /wordpress). Deze locatie kunt u eventueel weer aanpassen als u gebruik wenst te maken van de handmatige installatie.

Ik hoop u hiermee een stukje op weg te hebben geholpen! ;)

wordpressinstallatie.PNG
Reputatie 7
Badge +11
Dat klopt!

Ingesteld stond domeinnaam.nl/wordpress/wp-admin, dat is nu veranderd naar domeinnaam.nl/wp-admin

Zonder de wordpress ertussen dus! Ik kan het zo terug wijzigen indien u dat wenst. :D

Als u in cp.online.kpn.com naar Applicaties gaat en vervolgens Wordpress, kunt u deze instellingen inzien en wijzigen. U kunt daar ook inloggen met één druk op de knop "Login"!

Ik hoor graag of het zo in orde is en natuurlijk of ik u kan helpen met andere vragen.
Reputatie 7
Badge +11
Haha super! Veel succes nog en ik hoor het wel als u andere vragen heeft. :D
Hoe verwijder ik mijn huidige website bij KPN?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6772#M1135Hallo  , welkom op het zakelijke forum van KPN! Ik heb uw topics samengevoegd. Smiley Vrolijk

Lastig dat de FTP verbinding niet wil meewerken. Ik hoop dat u ondertussen een oplossing heeft gevonden.

Via de meegeleverde File Manager in cp.online.kpn.com kan ik uw webruimte benaderen en taken uitvoeren.

Dat is wellicht een idee voor u als het even niet lukt.

Natuurlijk moet FTP ook gewoon kunnen werken. De "Winsock" foutmelding lijkt vrij algemeen te zijn. Ik weet u daardoor niet precies te vertellen wat de mogelijke oorzaken zijn. Wat voor FTP programma gebruikt u precies? Mijn advies en persoonlijke voorkeur gaat uit naar het programma WinSCP. Probeer deze eens uit! Ik verneem graag uw reactie.

 Het lukt niet met het programma Web Easy. Omdat ik toch een nieuwe website wil maken met Wordpress, zou het fijn zijn wanneer de oude website nu verwijderd zou kunnen worden!

Andere vraag: ik heb nu wordpress geïnstalleerd op mijn laptop. Met FileZilla ga ik de bestanden dan uploaden. Echter, er wordt wel verbinding gemaakt, maar het lukt niet om de mappen te importeren. Wat gaat er mis? Nieuwe database is ook geregeld.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6912#M1188Beste https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6754, is het nog gelukt met FTP? Als er vragen zijn wil ik u graag helpen!

 Beste Tim,

Ik heb FileZilla verwijderd en WinSCP geïnstalleerd en toen lukte de overdracht zonder problemen.

Inmiddels heb ik via de Filemanager de bestanden van de "oude" website verwijderd.

Een nieuw probleem doet zich echter voor: wanneer ik naar www.vocaalensemblepastorale.nl ga om de website (nog niet kompleet) te bereiken, krijg ik de KPN-pagina waarop je een nieuwe domeinnaam kunt aanvragen en de melding dat vocaalensemblepastorale al gereserveerd is. Ik heb mijn gegevens gecontroleerd bij het control panel, maar kan niets bijzonders ontdekken.

Waarschijnlijk is er toch iets niet goed ingesteld. Kun je me helpen?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6948#M1195Hallo https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6754, goed om te lezen dat WinSCP goed werkt voor u! Smiley Vrolijk

Ik heb even voor u gekeken naar uw hosting webspace. Daarbij viel mij een paar dingen op:

- De site applicatie "Parallels Presence Builder" stond ingeschakeld maar deze lijkt u niet te gebruiken. Deze heb ik uitgeschakeld.

- In feite staan er 2 Wordpress instanties geïnstalleerd. Namelijk via site applicaties op cp.online.kpn.com en handmatig via FTP in httpdocs.

De installatie via site applicaties heb ik voor u aangepast. De locatie, hier weergegeven als URL pad, heb ik gewijzigd naar " / ". Dit zodat de website nu te benaderen is via de domeinnaam zonder toevoeging (bv /wordpress). Deze locatie kunt u eventueel weer aanpassen als u gebruik wenst te maken van de handmatige installatie.

Ik hoop u hiermee een stukje op weg te hebben geholpen! Smiley Knipoog

wordpressinstallatie.PNG

 Het lijkt allemaal heel prima, maar....nu kan ik niet meer inloggen bij WordPress! = domeinnaam/worpdpress/wp-admin.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/verbindingsproblemen/m-p/6966#M1201Dat klopt!

Ingesteld stond domeinnaam.nl/wordpress/wp-admin, dat is nu veranderd naar domeinnaam.nl/wp-admin

Zonder de wordpress ertussen dus! Ik kan het zo terug wijzigen indien u dat wenst. Smiley Vrolijk

Als u in cp.online.kpn.com naar Applicaties gaat en vervolgens Wordpress, kunt u deze instellingen inzien en wijzigen. U kunt daar ook inloggen met één druk op de knop "Login"!

Ik hoor graag of het zo in orde is en natuurlijk of ik u kan helpen met andere vragen.

 Joepie! Bedankt! Het is gelukt!!

Reageer