Beantwoord

verhuiscode

  • 10 april 2015
  • 19 reacties
  • 661 keer bekeken

Ik heb een domeinnaam via eigen site en mail, gekoppeld aan een homepage, ooit via hetnet.nl gemaakt. Ik wil nu een nieuwe site maken en onderbrengen bij een andere host.

Ondanks verschillende telefoontjes naar en chats met KPN is het me nog niet gelukt om een verhuiscode / token te bemachtigen. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Tim 11 april 2015, 09:48

Beste paarlbeker,

Zoals u mogelijk ondertussen weet, is Eigen Site & Mail overgegaan naar KPN Zakelijk. Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code (verhuiscode) te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank" rel="nofollow realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op kpn.com/cloud, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow of via mij op het forum. Verhuis daarmee uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuist, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de chat of het contactformulier. Ook ik kan helpen met opzeggen omdat het een oud Planet abonnement betreft.

Als er vragen zijn lees ik deze graag.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

Zoals u mogelijk ondertussen weet, is Eigen Site & Mail overgegaan naar KPN Zakelijk. Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code (verhuiscode) te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank" rel="nofollow realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op kpn.com/cloud, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow of via mij op het forum. Verhuis daarmee uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuist, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de chat of het contactformulier. Ook ik kan helpen met opzeggen omdat het een oud Planet abonnement betreft.

Als er vragen zijn lees ik deze graag.
Beste Tim,

Dank voor je snelle reactie. Het is mij echter nog niet helemaal duidelijk: welk WHOIS-formulier moet ik gebruiken? Formulier_wijziging_WHOIS-v1.1.pdf of Formulier_wijziging_domeinnaamhouder-v1+1.pdf?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Paarlbeker
Van beide formulieren snap ik niet precies wat ik moet invullen. Uit de toelichting begrijp ik dat ik het tweede formulier moet gebruiken, maar dat moet door twee personen worden ingevuld.

Overigens heb ik nooit een planet-abo gehad, maar ben bij de KPN gekomen via een abo bij HetNet.

Met vriendelijke groet,

paarlbeker.
Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

Met het eerste formulier (Formulier_wijziging_WHOIS-v1.1.pdf) kunt u een wijziging doorgeven voor de WHOIS gegevens.

Met het tweede formulier (Formulier_wijziging_domeinnaamhouder-v1 1.pdf) kunt u de domeinnaam overschrijven naar een andere gebruiker.

Vermoedelijk kunt u onderstaande gegevens gebruiken voor de huidige WHOIS gegevens:

Registrar:
KPN Internet
Stationsstraat 115-32
3811MH AMERSFOORT
Netherlands
Bij de nieuwe WHOIS gegevens kunt u uw eigen gegevens invullen. Wanneer u uw domeinnaam bij de nieuwe aanbieder verhuist, dient u dan dezelfde gegevens te gebruiken.
Beste Tim,

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb het tweede formulier ingevuld en de gegevens van KPN Internet ingevuld. Ik ga de boel nu opsturen in de hoop dat dat werkt.

Ik stel je hulp zeer op prijs. Je gebruikt het woord "vermoedelijk" als je de informatie verstrekt. Is er iemand bij KPN die mij met zekerheid kan vertellen wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,

paarlbeker
Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

Ik kan u deze zekerheid geven. Ik heb uw e-mailadres opgezocht en heb daarmee uw abonnement gevonden. Ik verwacht daardoor dat het gaat om een domeinnaam van de Judoschool. De WHOIS gegevens van deze domeinnaam heb ik opgezocht en in mijn bericht gezet. Omdat ik niet zeker weet welke domeinnaam u wenst te verhuizen heb ik het woord "vermoedelijk" gebruikt.

Ik ben inderdaad misschien niet helemaal duidelijk geweest. Middels het eerste formulier kunt u de WHOIS gegevens laten wijzigigen naar uw eigen gegevens, dat is wat er moet gebeuren. Met het tweede formulier kunt u de domeinnaam op een geheel andere naam laten zetten, zoals bij een contractovername.

Echter verwacht ik dat de betreffende afdeling ook middels het tweede formulier begrijpt wat de bedoeling is en de gegevens voor u wijzigt. Mijn ervaring is dat u binnen 16 kantooruren hierover bericht ontvangt. Indien er aanvullende vragen zijn, lees ik deze graag.
Beste Tim,

Bedankt voor de snelle reaktie. Ik had meteen de domeinnaam moeten vermelden. Ik had inmiddels al het tweede formulier opgestuurd. Zal ik het eerste erachter aan sturen, of zorgt dat alleen maar voor verwarring?

Met vriendelijke groet,

paarlbeker.
Beste Tim,

Opeens gaat alles heel snel. Ik krijg net een mail drs@domain-registry.nl dat de wijziging doorgevoerd is. Volgens de beschrijving in je eerste antwoord, kun jij mij nu aan een EPP-code helpen.

Met vriendelijke groet,

paarlbeker.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo paarlbeker,

Ik heb de afdeling die deze formulieren in behandeling nemen deze vraag gesteld en die geven aan dat het geen probleem is, uw verzoek zal worden verwerkt. Wanneer de gegevens zijn aangepast, help ik u graag verder aan de verhuiscode!
Beste Tim,

Volgens mij zijn de gegevens aangepast. Zie mijn vorige post.

Met vriendelijke groet,

paarlbeker
Reputatie 7
Badge +11
Hallo paarlbeker,

Ik had u bericht even gemist. Ik heb de code voor u aangevraagd!
Beste Tim,

Hartelijk dank. Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik de code heb?

Met vriendelijke groet,

paarlbeker
Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

Mijn ervaring is dat het altijd binnen 8 kantooruren wordt uitgevoerd. Het lijkt er dus op dat er een achterstand is.

Ik heb een collega gevraagd om de opdracht even met voorrang op te pakken. Als het goed is heeft u de code nu per e-mail ontvangen!

Wanneer het is gelukt met verhuizen, help ik u eventueel graag om het abonnement vervolgens ook te beëindigen. Ik verneem graag van u een signaal of het is gelukt. 😃
Beste Tim,

Hartelijk dank. Het overzetten is gelukt. Ik zie echter bij mijn KPN nog het e-mailadres info@.... staan.

Hoe verhuis ik dat e-mailadres snel mee?

Groet,

paarlbeker
Reputatie 3
Badge +3
Dag Paarlbeker, 

Mijn collega Tim is er morgen weer. Ik zorg ervoor dat hij uw bericht leest en erop terugkomt. Ik verwacht dat dit morgenochtend al het geval is. 

Fijne dag! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

E-mailadressen kunnen niet verhuist worden. Wanneer de domeinnaam is verhuist, kunt u bij de nieuwe aanbieder de e-mailadressen opnieuw aanmaken en gebruiken.

De reden waarom u de e-mailadressen nog in MijnKPN ziet komt mogelijk door het feit dat het abonnement nog niet administratief is beëindigd. Dit zal ik nu voor u in werking zetten. Het zou ook nog kunnen zijn dat door de recente problemen met Eigen Site & Mail, MijnKPN de actuele status van de e-mailadressen niet kan zien. Ik wil u dan ook adviseren om dit te negeren.

Ik maak een opdracht voor u aan om het abonnement te beëindigen!
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb inmiddels alweer terugkoppeling ontvangen, het abonnement is nu volledig beëindigd!

Als er vragen zijn dan lees ik deze graag. Voor nu wens ik u een fijn weekend toe! 😃
Beste Tim,

Goedemorgen. Als ik het e-mailadres info@... wil aanmaken bij de nieuwe host, krijg ik nog steeds de melding "het adres bestaat al". Als ik inlog bij MijnKPN, zie ik het adres ook nog steeds staan.

Als ik een testbericht stuur naar info@... wordt het bericht ook niet gerebounced. Dat is helemaal vervelend want klanten die mij een bericht sturen, hebben zo niet eens in de gaten dat het bericht niet aankomt. Wat moet ik doen om het e-mailadres zo snel mogelijk vrij te geven?

Met vriendelijke groet,

Paarlbeker.
Reputatie 7
Badge +11
Beste paarlbeker,

De situatie is niet anders. De domeinnaam staat volgens mijn gegevens nu bij "yourhosting bv". Dat betekent dat de e-mailadressen die u bij KPN in gebruik had, zijn vervallen en niet meer werken. De nieuwe aanbieder heeft geen idee welke e-mailadressen er bij de voorgaande aanbieder in gebruik zijn geweest en worden daardoor niet automatisch aangemaakt bij de nieuwe aanbieder. U dient deze weer handmatig aan te maken.

Wanneer u een melding ontvangt dat het e-mailadres al bestaat, dan is dat vermoedelijk het geval. Soms worden er standaard mailadressen aangemaakt. (info@, admin@, postmaster@)

Ik kan u voor deze vraag enkel doorverwijzen naar uw nieuwe aanbieder, deze kunnen u vast uitleggen waarom het e-mailadres niet aangemaakt kan worden.

De informatie in MijnKPN kunt u negeren. De domeinnaam is niet meer bij ons in beheer.

Reageer