Vraag

Vervangen Parallels Plesk Sitebuilder

  • 23 November 2015
  • 11 reacties
  • 486 keer bekeken

Hallo,

ik heb een website (http://www.Schikttedje.nl) en ik wil de content updaten. 

Dat werkt niet meer sinds afgelopen week. Na een tijdje zoeken blijkt het (denk ik) veroorzaakt te worden door het feit dat KPN de Parallels Plesk Sitebuilder niet meer ondersteund. Deze zou voor eind 2015 vervangen gaan worden.

Probleem 1 is dat ik hier niet van op de hoogte ben gesteld

Probleem 2 is dat ik mijn site moet updaten ivm een reclameactie

Hoe kan dit probleem opgelost worden? Is er een mogelijkheid dat in plaats van Parallels Plesk Sitebuilder een andere applicatie wordt toegevoegd? Wie kan dit regelen?

In afwachting van een reactie.

11 reacties

Ik heb een website die via KPN gehost wordt. (http://www.schikttedje.nl)

Als ik in probeer te loggen krijg ik de melding ' Een onvoorziene fout deed zich voor. Gelieve uw provider te contacteren. Fout ID: 1447962935506' 

Waar bij KPN moet ik deze fout melden zodat deze opgepakt kan worden?

Binnen de tool waarin ik de website beheer staat weliswaar een tab met FAQ en Support maar deze is helemaal leeg
Reputatie 7
Badge +11
Beste Schikttedje,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Uw vermoeden is grotendeels correct. KPN heeft de contentmanager applicatie Parallels Plesk Sitebuilder moeten uitschakelen op het hosting platform. De applicatie wordt namelijk niet meer ondersteund en geupdate door de ontwikkelaar / leverancier Parallels. Doordat de applicatie achterhaald is, heeft KPN deze uit veiligheidsredenen uitgeschakeld.

Er bestaan tientallen contentmanagers en CRM applicaties die wel gebruikt kunnen worden. Om de meest recente versies te kunnen gebruiken van onder andere Wordpress, Joomla & Parallels Presence Sitebuilder, moet uw account overgezet worden naar ons nieuwe hostingplatform. Voor eind 2015 worden alle accounts automatisch overgezet.

Ik begrijp dat het plaatsen van uw reclameactie enige haast heeft. Mijn beste advies is om de actie rechtstreeks via de broncode toe te voegen. Wellicht als u daar zelf niet uit komt, u iemand kunt vragen om u te helpen.

Wat ik voor u kan doen is uw account vervroegd te laten migreren naar het nieuwe platform. Dan kunt u met enkele drukken op de knop weer contentmanagers installeren en gebruiken. Let wel op dat het niet met elke applicatie mogelijk is om een bestaande website te "importeren" en vervolgens uw huidige website op die manier bij te werken.

Ik verneem graag uw reactie. Ik help u graag met het overzetten van uw account.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Vervangen-Parallels-Plesk-Sitebuilder/m-p/5354#M552Beste Schikttedje,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Smiley Vrolijk

Uw vermoeden is grotendeels correct. KPN heeft de contentmanager applicatie Parallels Plesk Sitebuilder moeten uitschakelen op het hosting platform. De applicatie wordt namelijk niet meer ondersteund en geupdate door de ontwikkelaar / leverancier Parallels. Doordat de applicatie achterhaald is, heeft KPN deze uit veiligheidsredenen uitgeschakeld.

Er bestaan tientallen contentmanagers en CRM applicaties die wel gebruikt kunnen worden. Om de meest recente versies te kunnen gebruiken van onder andere Wordpress, Joomla & Parallels Presence Sitebuilder, moet uw account overgezet worden naar ons nieuwe hostingplatform. Voor eind 2015 worden alle accounts automatisch overgezet.

Ik begrijp dat het plaatsen van uw reclameactie enige haast heeft. Mijn beste advies is om de actie rechtstreeks via de broncode toe te voegen. Wellicht als u daar zelf niet uit komt, u iemand kunt vragen om u te helpen.

Wat ik voor u kan doen is uw account vervroegd te laten migreren naar het nieuwe platform. Dan kunt u met enkele drukken op de knop weer contentmanagers installeren en gebruiken. Let wel op dat het niet met elke applicatie mogelijk is om een bestaande website te "importeren" en vervolgens uw huidige website op die manier bij te werken.

Ik verneem graag uw reactie. Ik help u graag met het overzetten van uw account.

 
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Vervangen-Parallels-Plesk-Sitebuilder/m-p/5354#M552Beste Schikttedje,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Smiley Vrolijk

Uw vermoeden is grotendeels correct. KPN heeft de contentmanager applicatie Parallels Plesk Sitebuilder moeten uitschakelen op het hosting platform. De applicatie wordt namelijk niet meer ondersteund en geupdate door de ontwikkelaar / leverancier Parallels. Doordat de applicatie achterhaald is, heeft KPN deze uit veiligheidsredenen uitgeschakeld.

Er bestaan tientallen contentmanagers en CRM applicaties die wel gebruikt kunnen worden. Om de meest recente versies te kunnen gebruiken van onder andere Wordpress, Joomla & Parallels Presence Sitebuilder, moet uw account overgezet worden naar ons nieuwe hostingplatform. Voor eind 2015 worden alle accounts automatisch overgezet.

Ik begrijp dat het plaatsen van uw reclameactie enige haast heeft. Mijn beste advies is om de actie rechtstreeks via de broncode toe te voegen. Wellicht als u daar zelf niet uit komt, u iemand kunt vragen om u te helpen.

Wat ik voor u kan doen is uw account vervroegd te laten migreren naar het nieuwe platform. Dan kunt u met enkele drukken op de knop weer contentmanagers installeren en gebruiken. Let wel op dat het niet met elke applicatie mogelijk is om een bestaande website te "importeren" en vervolgens uw huidige website op die manier bij te werken.

Ik verneem graag uw reactie. Ik help u graag met het overzetten van uw account.

 Dag Tim,

bedankt voor je reactie.

Ik zou graag de account vervroegd laten migreren naar het nieuwe platform.

Heb je een idee van de termijn waarbinnen dit gedaan kan worden?

Met vriendelijke groet,

Gerard
Reputatie 7
Badge +11
Beste Gerard,

Elke donderdag dan wordt er een "batch" gedraaid met migraties. Als ik uw account nu door geef, komt u volgende week in aanmerking.

Graag zie ik van u nog een bevestiging of u aangemeld wilt worden voor de migratie. Dan regel ik dat!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Vervangen-Parallels-Plesk-Sitebuilder/m-p/5380#M562Beste Gerard,

Elke donderdag dan wordt er een "batch" gedraaid met migraties. Als ik uw account nu door geef, komt u volgende week in aanmerking.

Graag zie ik van u nog een bevestiging of u aangemeld wilt worden voor de migratie. Dan regel ik dat!

 Beste Tim,

Bij deze de bevestiging dat ik volgende week donderdag opgenomen wil worden in de batchverwerking voor de migraties.

Bedankt.

Gerard
Reputatie 7
Badge +11
Beste Gerard,

Ik heb uw verzoek doorgegeven. Helaas kreeg ik meteen bericht terug dat het niet meer mogelijk is om accounts vervroegd over te zetten. Men is momenteel namelijk bezig met de laatste voorbereidingen voor de grote batchverwerkingen die halverwege december moet plaats vinden. Ik heb vervolgens om een uitzondering voor u gevraagd omdat ik het min of meer al heb toegezegd. Maandag hoop ik u meer duidelijkheid te kunnen geven, sorry!

Als het niet gaat lukken, dan wordt uw account over 2 of 3 weken automatisch gemigreerd.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Vervangen-Parallels-Plesk-Sitebuilder/m-p/5402#M569Beste Gerard,

Ik heb uw verzoek doorgegeven. Helaas kreeg ik meteen bericht terug dat het niet meer mogelijk is om accounts vervroegd over te zetten. Men is momenteel namelijk bezig met de laatste voorbereidingen voor de grote batchverwerkingen die halverwege december moet plaats vinden. Ik heb vervolgens om een uitzondering voor u gevraagd omdat ik het min of meer al heb toegezegd. Maandag hoop ik u meer duidelijkheid te kunnen geven, sorry!

Als het niet gaat lukken, dan wordt uw account over 2 of 3 weken automatisch gemigreerd.

 Dag Tim,

het is nu 4 december, maar ik heb afgelopen maandag 30 november geen reactie ontvangen.

Betekent dit nu dat we moeten wachten tot 15 december?

Als dat zo is dan wil ik toch even twee dingen vragen;

1) waarom wordt er niet tijdig aan gebruikers van KPN hosting geen melding gemaakt dat bepaalde functionaliteit niet meer beschikbaar is?

2) waarom is het niet mogelijk om een uitzondering te maken?

Graag reactie ivm afweging of ik bij KPN blijf of niet, want anderhalve maand een website niet kunnen updaten is eigenlijk niet van deze tijd.

Met vriendelijke groet,

Gerard
Reputatie 7
Badge +11
Beste Gerard,

Ik heb het geprobeerd maar het lijkt niet meer mogelijk om een uitzondering te maken. De afdeling die verantwoordelijk is voor de migraties willen zich vanaf nu volledig kunnen concentreren op het voorbereiden van de aankomende migraties. Handmatig migreren dat kost aardig veel tijd. Er is geen concrete datum bij mij bekend waarop de migratie wordt gestart. U wordt enkele dagen van te voren hiervan op de hoogte gebracht.

Er is inderdaad slecht gecommuniceerd over het uitschakelen van Parallels Plesk Sitebuilder, dat ben ik helemaal met u eens! Waarom hier niet voor gekozen is durf ik niet te zeggen. De content managers zijn extra functionaliteiten bij de dienst webhosting en worden verder niet ondersteund.

Het is absoluut mogelijk om uw website bij te werken, alleen niet op de manier dat u gewend bent. Mijn beste advies is om de actie voor uw website rechtstreeks via de broncode toe te voegen. Wellicht kunt u iemand vragen om te helpen als u er niet uit komt. Als het enkele kleine inhoudelijke wijzigingen zijn wil ik graag kijken of ik u daar misschien mee kan helpen.
Dag Tim,

bedankt voor de reactie, je spreekt begrip uit voor de situatie en ook al is de communicatie vanuit KPN slecht geweest, er kan geen eenvoudige herstel actie plaatsvinden.

Wat naast de eerder gemelde klachten ook erg vervelend is, is dat dit gebeurt in de periode waarin er geld verdiend moet worden in onze branche, namelijk de Kerstperiode. 

Ik ga volgend jaar kijken of ik bij KPN blijf of vertrek.

Prettige jaarwisseling.

Gerard
Reputatie 7
Badge +11
Dag Gerard,

De timing is inderdaad niet handig! Als ik u kan helpen om wijzigingen aan uw website te maken dan hoor ik het graag.

Het is natuurlijk erg jammer dat we om deze reden klanten verliezen. Dus als ik u kan helpen dan sta ik voor u klaar.

Reageer