Vraag

Webhosting: Inloggen ftp werkt niet

  • 23 november 2016
  • 3 reacties
  • 1919 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik kan geen verbinding meer maken met mijn website.
Wanneer ik een verbinding probeer te maken (via Filezilla en SmartFTP geprobeerd) geeft hij op Filezilla aan: "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server". Via SmartFTP geeft hij dezelfde foutmelding aan. Ik heb mijn firewall/virusscan al uitgeschakeld, maar hier ligt het niet aan. Ook ben ik bij KPN ingelogd en heb mijn webhosting inloggegevens gecheckt, maar deze zijn juist. Mijn ftp inlognaam is f814595. Verder heb ik alle gegevens meerdere malen gecheckt en ook handmatig verbinding proberen te maken, maar ik denk dat het aan jullie host ligt. Kunnen jullie me hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Julia Zentjes

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Julia, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Dé aangewezen plek voor uw vraag ;)

Dankzij uw achternaam heb ik uw hosting account gevonden. Ik heb een nieuwe FTP gebruiker aangemaakt "f814595.test" en daarmee ingelogd op uw account. De server werkt goed.

In simpele gevallen zijn 2 oorzaken mogelijk.
1. Uw inloggegevens zijn onjuist
2. Geen verbinding mogelijk door een Firewall
3. De instellingen in uw FTP cliënt zijn niet correct

Gezien de foutmelding is het redelijk uitgesloten dat uw inloggegevens, ik twijfel ook niet direct aan uw instellingen. U geeft aan dat er niets is gewijzigd en het zo heeft gewerkt.

Dan blijf ik toch vast hangen op punt 2. De foutmelding suggereert vermoedelijk dat poort 21 niet gebruikt kan worden. Welke Firewall of Antivirus programma gebruikt u?

Via de website www.net2ftp.com hebt u ook de mogelijkheid om in te loggen op uw FTP account. Probeer daar eens in te loggen. Op de inlog pagina kiest u voor "Advanced login" zodat u bij de instellingen "Passive mode" kunt inschakelen.

Ik verneem graag uw bevindingen.
Reputatie 3
Badge +2
Goedemiddag Julia,

Deze post viel me even op en ik wil graag op Tim zijn adviezen nog even een extra tip geven. ECONNREFUSED heeft niet zozeer met verkeerde logingegevens of een verkeerde configuratie te maken. De FTP-Server weigert in dit geval de verbinding.

Dit is iets wat ik al vaker met o.a. Filezilla ben tegengekomen en vaak zit het hem in het opzetten van de hoeveelheid verbindingen. Daar uw webhosting een gedeelde webhosting is, zitten er dus meerdere websites op 1 server. Om ervoor te zorgen dat iedereen op hetzelfde tijdstip met de ftp-server mag verbinden is het niet toegestaan om met meer dan 1 verbinding een connectie te maken om te uploaden en te downloaden. Filezilla heeft toch vaak de neiging om heel eigenwijs meerdere verbindingen op te zetten. De server weigert dan al deze verbindingen waardoor u de foutmelding krijgt.

De oplossing die ik zelf gebruik heeft mij nooit geen last meer gegeven. Het programma WinSCP werkt intelligenter met de verschillende soorten FTP-protocollen die er zijn, of het nu passief, actief, aantal verbindingen etc... is. Dit programma past zich daarin helemaal aan.

U kunt dit programma op deze pagina vinden. Ik ben benieuwd naar wat uw verbindingen hiermee mogen zijn.

Overigens het enige wat vervelend kan zijn aan het programma is dat deze automatisch de verbinding bevriest na een periode van niet gebruik. Zodra u dan een map ingaat die u nog niet bent ingeweest zal het lijken alsof hij niks doet. Uiteindelijk zegt hij dat hij over 60 seconden de verbinding weer opnieuw zal opbouwen. U klikt dan op de betreffende tijdsknop en forceert op deze manier om gelijk een verbinding op te bouwen.

Met vriendelijke groet,

Dennis Hoogstad
Reputatie 7
Badge +11
Helemaal eens met Dennis! Bedankt voor je bijdrage in dit topic. :)

WinSCP is absoluut the way to go.

Reageer