Beantwoord

Website werkt niet goed

  • 14 February 2016
  • 5 reacties
  • 329 keer bekeken

Hallo,

Ik bouw en beheer een website voor een kennis van mij. Nu heb ik wat veranderd op hun website, maar er veranderd niks. Ik heb mijn cookies op mijn computer ook al verwijderd, maar dit helpt ook niet.

Ik ben ingelogd op het oude platform, misschien heeft dit er iets mee te maken?

Misschien is hun domeinnaam al geüpgrade naar het nieuwe platform, dit zal ik nog even aan hun vragen.

Alvast bedankt

Groet,

Pieter Hofstra.
icon

Beste antwoord door PieterHofstra 18 February 2016, 15:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Pieter! :D

Dit klinkt inderdaad als een website die al gemigreerd is. Voor zover ik weet zijn inmiddels alle diensten en producten gemigreerd. U kunt dit zelf terug zien aan de gebruikte "nameserver" in de WHOIS gegevens van de domeinnaam. Zie bijvoorbeeld hier die van kpnoffice365.nl, deze staat momenteel op:

Domain nameservers:

   ns17.kpn.net

   ns18.kpn.net

Dit zijn de nameservers van het nieuwe platform. U kunt ook ns13 & ns14 tegen komen.

De onderstaande domeinnaam staat nog op de oude PEM server, dat kunt u zien aan de volgende nameservers:

Domain nameservers:

   ns1.pem.kpn.net

   ns3.pem.kpn.net


Ik ben benieuwd of dit het geval was, laat u het weten?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Website-werkt-niet-goed/m-p/6782#M1139Goedemorgen Pieter! Smiley Vrolijk

Dit klinkt inderdaad als een website die al gemigreerd is. Voor zover ik weet zijn inmiddels alle diensten en producten gemigreerd. U kunt dit zelf terug zien aan de gebruikte "nameserver" in de WHOIS gegevens van de domeinnaam. Zie bijvoorbeeld hier die van kpnoffice365.nl, deze staat momenteel op:

Domain nameservers:
   ns17.kpn.net
   ns18.kpn.net

Dit zijn de nameservers van het nieuwe platform. U kunt ook ns13 & ns14 tegen komen.

De onderstaande domeinnaam staat nog op de oude PEM server, dat kunt u zien aan de volgende nameservers:

Domain nameservers:
   ns1.pem.kpn.net
   ns3.pem.kpn.net


Ik ben benieuwd of dit het geval was, laat u het weten?

 Hoi Tim,

Ik ben nu ingelogd op het nieuwe control panel (nieuwe platform).

Nu heb ik via file manager een aantal nieuwe bestanden erop gezet en nu is hele website niet meer online!

DNS Hosting en Web Hosting staan goed, wat is het probleem?

Dit geeft hij aan, als ik naar de website ga:

Error occurred: 403 - forbidden

Apache Server at: d1339201-7793.allisp.eu

Met vriendelijke groet,

Pieter Hofstra.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Pieter,

Mogelijk heeft dit te maken met rechten. Mijn advies om deze post eens te bekijken.

Betreft dezelfde foutmelding en mogelijk ook dezelfde oorzaak!

Ik hoor graag of het u heeft geholpen. :D
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Website-werkt-niet-goed/m-p/6856#M1172Hallo Pieter,

Mogelijk heeft dit te maken met rechten. Mijn advies om https:///t5/Cloud-technische-vragen/Error-occurred-403-forbidden/m-p/5125#M633 eens te bekijken.

Betreft dezelfde foutmelding en mogelijk ook dezelfde oorzaak!

Ik hoor graag of het u heeft geholpen. Smiley Vrolijk

 Hoi Tim,

Bedankt voor je snelle reactie!

Inmiddels staat de website weer online, ik heb bij Web Hosting de url pad veranderd.

Ik denk dat dit het probleem was.

Als ik inlog op het control panel en ik ga naar "Website Configuratie"

en klik dan op d1339201-7793.allisp.eu

Krijg ik dezelfde error, is dit hetzelfde probleem wat jij zei?

Overigens op Safari en Google Chrome ziet de website er goed, maar Firefox veranderd hij niet, wel staat hij online.

Ik ben allang blij dat de website weer online staat!

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Pieter Hofstra.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Pieter,

Wat goed dat u de website weer online heeft gekregen! :D

Ik durf niet met zekerheid te zeggen waarom u deze foutmelding krijgt bij het openen van de allisp.eu URL. Middels deze URL kunt u de Apache webserver rechtstreeks benaderen zonder domeinnaam. In feite zou dezelfde website weergegeven moeten worden als bij het gebruik van de domeinnaam. Mocht dit problemen geven dan kan ik voor u kijken op het account.

Alle webbrowsers moeten dezelfde data ophalen en weergeven. Als Firefox dit niet doet, kunt u kijken of het helpt om de tijdelijke internetbestanden en cache te verwijderen. De browser moet dan de gehele website opnieuw downloaden en daarmee de meest recente versie weergeven.

Succes nog! ;)

Reageer