Beantwoord

Wordpress login-pagina niet te bereiken

  • 30 November 2015
  • 9 reacties
  • 319 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb vanmorgen via het Cloudservices portaal Wordpress geïnstalleerd op het domein:

http://koelcentrum-zederik.nl/wordpress/

Het leek er in eerste instantie op dat de installatie correct werd doorlopen (zie afbeelding). Op het applicatie-overzicht is te zien dat er een wordpress installatie actief is op het domein koelcentrum-zederik.nl.

Wanneer ik het via de links in dit overzicht het administrator panel van Wordpress probeer te openen gaat het echter mis. Er wordt een nieuw tabblad geopend met de melding "Deze pagina kan niet worden weergegeven" (internet explorer) of "deze webpagina is niet beschikbaar. ERR_NAME_NOT_RESOLVED" (Google Chrome).

Heeft iemand een idee hoe dit komt en belangrijker, hoe ik het kan oplossen?

Zoals aangegeven heb ik de installatie deze ochtend uitgevoerd (ongeveer 2 uur geleden). Kan het zijn dat ik misschien gewoon wat meer geduld moet hebben?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Mark

Cloudservices overzicht.jpg
icon

Beste antwoord door Mark_DH 15 December 2015, 11:56

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag Mark,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Dé plek voor Cloud discussies ;)

Ik zie al wat er fout gaat. De migratie van uw account is nog niet helemaal afgerond. De nameservers staan nog op het oude platform:

domain nameservers:

ns1.pem.kpn.net

ns3.pem.kpn.net

Dat betekent dat de DNS nog naar de oude webhosting verwijst waar Wordpress helemaal niet aanwezig is. De nameservers moeten hiervoor op naar het nieuwe platform wijzen (ns17.kpn.net & ns18.kpn.net). Zodra dat het geval is, kan Wordpress zichzelf via de domeinnaam vinden en moet het werken.

Dit ga ik voor u regelen. Ik heb de verantwoordelijke afdeling voor migraties gevraagd om even naar dit probleem te kijken. Ik meld mij zodra ik terugkoppeling ontvang!

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Mark,

Mijn collega is het niet gelukt om de migratie af te ronden. Het probleem wordt doorgezet naar onze leverancier (Parallels). Daardoor duurt het helaas wat langer voordat u aan de slag kunt gaan met uw account. Hopelijk is het er niet te druk en ontvang ik snel een update. Wordt vervolgt!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Mark,

Het komt zeker goed!

De migratie was opgestart maar is amper stappen vooruit gekomen. Goed om te lezen dat u nu e-mails ontvangt n.a.v. de migratie, dat zou betekenen dat het nu eindelijk door loopt! Voor hoop-blom.nl is de migratie ook al gestart, namelijk op 28 oktober. Ook deze staat stil en moet naar gekeken worden. Ik geef ook dit account door naar de verantwoordelijke afdeling van migraties!

Vandaag heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik weet dat ze het aardig druk hebben dus we moeten nog heel even geduld hebben. Ik meld mij zodra er meer bekend is!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Mark,

De migratie van hoop-blom.nl kan niet worden afgerond omdat de domeinnaam al reeds onder een ander Office 365 abonnement gekoppeld staat. Dit betreft een abonnement welke niet bij KPN staat. De migratie kan alleen worden voltooid als de domeinnaam daar verwijderd wordt. Indien de domeinnaam gekoppeld moet blijven op deze dienst, kan deze na de migratie opnieuw worden gekoppeld met dit account.

Voor koelcentrum-zederik.nl hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen van de leverancier.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Mark,

Is het nog gelukt met de domeinnaam hoop-blom.nl?

Ik heb geen terugkoppeling meer ontvangen over koelcentrum-zederik.nl dus ik ben er zojuist achteraan gegaan. Ik heb begrepen dat er al een Office 365 installatie gekoppeld staat aan de domeinnaam waardoor ook deze migratie niet afgerond kan worden. Mijn collega stuurt u meer informatie en eventuele opties per e-mail toe.

Ik vertrouw erop dat u verder geholpen wordt n.a.v. de e-mail. Als u vragen heeft dan verneem ik deze graag!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Mark,

Goed om te lezen dat er contact is met uw IT-beheerder en mijn collega! Ik weet precies met welke collega het contact is dus ik hoor het graag als ik intern actie moet ondernemen. Ervan uit gaande dat de problemen absoluut opgelost worden, markeer ik het forum topic alvast als "beantwoord".

Veel succes met de afhandeling. Ik lees het graag als er vragen zijn!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Wordpress-login-pagina-niet-te-bereiken/m-p/5501#M751Goedemiddag Mark,

Welkom bij de zakelijke community van KPN! Dé plek voor Cloud discussies Smiley Knipoog

Ik zie al wat er fout gaat. De migratie van uw account is nog niet helemaal afgerond. De nameservers staan nog op het oude platform:

domain nameservers:
ns1.pem.kpn.net
ns3.pem.kpn.net

Dat betekent dat de DNS nog naar de oude webhosting verwijst waar Wordpress helemaal niet aanwezig is. De nameservers moeten hiervoor op naar het nieuwe platform wijzen (ns17.kpn.net & ns18.kpn.net). Zodra dat het geval is, kan Wordpress zichzelf via de domeinnaam vinden en moet het werken.

Dit ga ik voor u regelen. Ik heb de verantwoordelijke afdeling voor migraties gevraagd om even naar dit probleem te kijken. Ik meld mij zodra ik terugkoppeling ontvang!

Excuses voor het ongemak.

 Goedemiddag Tim,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie en de duidelijke uitleg.

Ik wacht het even af!

met vriendelijke groet,

Mark
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Wordpress-login-pagina-niet-te-bereiken/m-p/5510#M755Hallo Mark,

Mijn collega is het niet gelukt om de migratie af te ronden. Het probleem wordt doorgezet naar onze leverancier (Parallels). Daardoor duurt het helaas wat langer voordat u aan de slag kunt gaan met uw account. Hopelijk is het er niet te druk en ontvang ik snel een update. Wordt vervolgt!

 Hallo Tim,

Dat is jammer om te horen, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed komt. Ik vraag me trouwens of de migratie sowieso al had plaatsgevonden. Ik kreeg gisteren namelijk een mail van KPN waarin werd aangegeven dat de webhostingomgeving van ons domein op 1 december (vandaag) vernieuwd zal worden. Vanmorgen kreeg ik verder nog een aantal mails over de migratie  van onze mailboxen. Of zou het kunnen dat deze mails zijn verzonden naar aanleiding van jou contact met je collega gisteren?

Wij hebben overigens nog een tweede domein bij KPN geregistreerd staan, www.hoop-blom.nl. Kun je zien of de migratie van dat domein al is afgerond? Deze website wil ik namelijk ook binnenkort onder handen nemen.

Groeten,

Mark
Ha Tim,

Excuses voor de late reactie. Ik heb het hele gebeuren even overgedragen aan onze IT-beheerder. Het klopt inderdaad dat beide domeinen al gekoppeld zijn aan een Office 365 installatie. Onze IT-beheerder heeft contact met één van je collega's over de afhandeling, dus ik ga er vanuit dat zij daar uit zullen komen.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Groeten,

Mark 

Reageer