Vraag

Wordpress: Out of memory

  • 29 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 161 keer bekeken

Verschillende functies in de back-end op de Wordpress-website van onze klant (mullerbouw.nl) werken niet meer.
In het debug-log is oa te lezen: PHP Fatal error: Out of memory (allocated 46399488
Het verhogen van het geheugen via wp-config.php biedt geen soelaas.

Kan dit ook in de php.ini worden verhoogd?

Of is er wellicht een probleem bij KPN? Voor deze website is dat vaker een probleem geweest, toen bleek de server niet goed te synchroniseren.

8 reacties

Duidelijk, dank je degeester.
Soortgelijk probleem hier. Zie 'WordPress site geeft veel foutmeldingen'.
Ik was ook stom verbaasd dat de PHP versie anno 2019 nog op 5.6 stond en er geen hogere versie beschikbaar was. Wordt officieel niet meer ondersteund sinds dec 2018. Inmiddels is dat wel geregeld.
Maar de memory problemen niet.
Dit is de melding die ik krijg als ik de pagina wil bewerken:Fatal error: Out of memory (allocated 57147392) (tried to allocate 73728 bytes) in /var/www/vhosts/2/2885240/webspace/httpdocs/xxx/wp-includes/wp-db.php on line 1972
Op line 1972 is overigens niets te zien wat zou zorgen voor de melding.

En dit is de melding die ik al kreeg als ik een willekeurige plugin wil bijwerken:Update Failed: 500-internal server Error occurred: 500 - internal server error Apache Server at: dxxxxxxx-21388.allisp.eu
xxxxxxx staat voor het KPN klantnummer van mijn client.

Er is donderdagmiddag een ticket aangemaakt bij KPN en nu moet ik 16 kantooruren wachten op terugkoppeling van de 2de lijn! Slechte service voor een zakelijk abonnement.
De site werkt aan de buitenkant redelijk soms een beetje traag met af en toe een foutmelding, maar ik kan niets aanpassen.
Dezelfde WordPress installatie werkt feilloos op de server van mijn provider. Misschien kan mijn client beter switchen. Het regent klachten hier op het forum.

Zijn bovenstaande problemen bij 'degeester' en 'Circa Twee' opgelost?


Switchen.

Zonder te overdrijven, de website van mijn client heeft tenminste 30 downtimes gehad gedurende de afgelopen 6 maanden. Variërend van een paar minuten tot een paar uur, soms meerdere keren per dag. De meest recente was gisteren, MySQL probleem, van 11.10(am) tot 11.13(am).

KPN heeft de zaakjes niet netjes op order, teert al jaar-en-dag op hun 'imago' en vraagt er ondertussen ook nog de hoofdprijs voor.

Leest u dit bericht en bent u nog geen klant..... houden zo, zou ik zeggen 😁.
Soortgelijk probleem hier. Zie 'WordPress site geeft veel foutmeldingen'.
Ik was ook stom verbaasd dat de PHP versie anno 2019 nog op 5.6 stond en er geen hogere versie beschikbaar was. Wordt officieel niet meer ondersteund sinds dec 2018. Inmiddels is dat wel geregeld.
Maar de memory problemen niet.

Dit is de melding die ik krijg als ik de pagina wil bewerken:
Fatal error: Out of memory (allocated 57147392) (tried to allocate 73728 bytes) in /var/www/vhosts/2/2885240/webspace/httpdocs/xxx/wp-includes/wp-db.php on line 1972
Op line 1972 is overigens niets te zien wat zou zorgen voor de melding.

En dit is de melding die ik al kreeg als ik een willekeurige plugin wil bijwerken:
Update Failed: 500-internal server Error occurred: 500 - internal server error Apache Server at: dxxxxxxx-21388.allisp.eu
xxxxxxx staat voor het KPN klantnummer van mijn client.

Er is donderdagmiddag een ticket aangemaakt bij KPN en nu moet ik 16 kantooruren wachten op terugkoppeling van de 2de lijn! Slechte service voor een zakelijk abonnement.
De site werkt aan de buitenkant redelijk soms een beetje traag met af en toe een foutmelding, maar ik kan niets aanpassen.
Dezelfde WordPress installatie werkt feilloos op de server van mijn provider. Misschien kan mijn client beter switchen. Het regent klachten hier op het forum.

Zijn bovenstaande problemen bij 'degeester' en 'Circa Twee' opgelost?
@Rashid Allemaal leuk en aardig; maar feit blijft dat de website op willekeurige momenten 'plotseling' zonder geheugen zit (zelfs met alle plugins uitgeschakeld in sommige gevallen!) en de MySQL server regelmatig offline is ... met als gevolg dat in beide gevallen de (zakelijke!) website niet kan worden geopend. Wellicht teveel domeinen op één server draaien waardoor er een tekort aan geheugen ontstaat?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Circa Twee en @degeestster,

Gezien we nog geen gebruik maken van shared hosting en de shared php module, is het niet mogelijk om deze handmatig aan te passen. Het klopt dat deze mogelijkheden nog in ontwikkeling zijn 🙂 .
Zelfde probleem hier. Na het e.e.a. aan tests te hebben uit gevoerd, kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het probleem bij de KPN ligt.

Teleurstellend dat we in 2018 nog steeds hosting providers hebben die maximaal PHP 5.6, geen DNSSEC, geen IPV6, geen geintergreerde let's encrypt en geen stabiele MySQL (10.94.73.40 is op moment van schrijven offline, website ligt er WEER uit) kan leveren....
Maar die kan niet aangepast worden op een shared hosting, toch?
Reputatie 7
Badge +6
php.ini is leidend in deze situatie, je kan zo veel mogelijk geheugen toekennen in wp-config.php maar als dat meer is dan in php.ini dan is de kans groter dat dingen boem zeggen, simpelweg omdat de wordpress applicatie dan meer kan vragen waar hij toegang toe heeft.

Reageer