Vraag

WordPress site geeft veel foutmeldingen

  • 22 maart 2019
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb een goed werkende WordPress installatie, deze week verhuist naar de KPN webhosting online Linux via ftp voor een client. De verhuizing op zich is goed verlopen, maar de site geeft diverse foutmeldingen en werkt super traag. Ik zal even uiteen zetten welke problemen de site geeft:
- de site is traag
- bij het laden van een pagina krijg ik soms de melding: Error Database Connection en wanneer ik de pagina vernieuw wordt de pagina wel geladen.
- bij het laden van een pagina krijg ik soms de 508 melding: Resource Limit is Reached (maar er is voldoende diskspace)
- de WordPress editor kan niet worden bereikt, geeft blanco pagina
- de page builder (Beaver Builder) is ook niet toegankelijk
- ik kan de plugins niet beheren, niet updaten, verwijderen of plugins toevoegen
Bij het updaten krijg ik een 500 melding Internal Apache server error

Ik heb de plugins 1 voor 1 verwijderd om te kijken of er een plugin een conflict veroorzaakt, maar dat was niet het geval.
Er is gisteren een ticket aangemaakt bij de tweede lijn, maar het kan tot 16 kantooruren duren voordat ik een terugkoppeling kan verwachten. Voor een zakelijk account vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

De site is recentelijk voorzien van een SSL certificaat, de site stond al in https alvorens de verhuizing.
De domeinaam in het KPN portal staat op http maar verwijst wel naar de juiste site.
Misschien dat er hier iets mis gaat.
Dezelfde installatie staat bij mijn eigen provider op de server en draait feilloos.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is. Alvast bedankt.

2 reacties

Bedankt voor je reactie Ron50.
Ik ben er inmiddels wel achter dat het om het bereiken van het memory limit van de Physical Apache Server en / of de MySQL server van de KPN gaat. Om m'n vermoeden te onderzoeken heb ik in het wp-config bestand het wp memory limit opgeschroefd in de hoop dat ik niet alleen een blanco pagina te zien krijg als ik de WP page editor benader, maar iets van een foutmelding. Dat was het geval.

Dit is de melding die ik krijg als ik de pagina wil bewerken:
Fatal error: Out of memory (allocated 57147392) (tried to allocate 73728 bytes) in /var/www/vhosts/2/2885240/webspace/httpdocs/xxx/wp-includes/wp-db.php on line 1972
Op line 1972 is overigens niets te zien wat zou zorgen voor de melding.

En dit is de melding die ik al kreeg als ik een willekeurige plugin wil bijwerken:
Update Failed: 500-internal server Error occurred: 500 - internal server error Apache Server at: dxxxxxxx-21388.allisp.eu
xxxxxxx staat voor het KPN klantnummer van mijn client.

Er is donderdagmiddag een ticket aangemaakt bij KPN en nu moet ik 16 kantooruren wachten op terugkoppeling van de 2de lijn! Slechte service voor een zakelijk abonnement.
De site werkt aan de buitenkant redelijk soms een beetje traag met af en toe een foutmelding, maar ik kan niets aanpassen.
Dezelfde WordPress installatie werkt feilloos op de server van mijn provider. Misschien kan mijn client beter switchen. Het regent klachten hier op het forum.
Je bent niet de enige. De traagheid, de database errors, de resource melding ervaar ik ook regelmatig.

Plugins installeren en updaten gaat gelukkig wel goed.

Reageer