Vraag

Activatie licentie een technische storing of administratieve fout

  • 9 November 2017
  • 4 reacties
  • 230 keer bekeken

Hallo allemaal,

Op 14 oktober wilde ik als zijnde ondernemer toegang tot mijn Office 365 applicatie en Onedrive om mijn administratie te doen. Echter wilde dat niet en belde ik naar de klantenservice om te vragen wat er aan de hand is.

Een medewerker stuurde mij een link met daarin een hersteloptie voor mijn wachtwoord en dacht dat het daarmee was opgelost. Echter was dat niet zo en zat ik 5 dagen zonder mijn diensten waar ik voor betaal.
Nu wilde ik meer info en deze kreeg ik niet om een of andere reden.. dus diende ik een klacht in en kreeg te maken met een mevrouw die onderzoek ging doen.

Zij kwam tot de conclusie dat het een technische storing is en geen administratieve fout is aangezien ik KPN aansprakelijk heb gesteld conform de voorwaarden. Ze wilde ook niet meer in discussie gaan en ik moest maar accepteren zoals het is en bood mij €60 vergoeding in vorm van abonnementsgelden terwijl ik meer als €5000 aantoonbare schade heb geleden omdat ik mijn kosten heb gemaakt en niets heb kunnen verdienen. Daar wilde ze niets van weten en sterker nog ik ben verantwoordelijk voor mij geleden schade!

Met veel moeite en heel vaak gebeld te hebben kreeg ik een mail binnen met daarin in het engels dat er een licentie werd heractiveert. Ze hebben mijn licentie niet verlengt waardoor ik mijn applicaties niet heb kunnen gebruiken. Dit lijkt mij toch een administratieve fout en geen technische storing!

Na dit kenbaar gemaakt te hebben bij de desbetreffende mevrouw bood ze ineens € 250 aan om dit op te lossen en de managers wilden niets meer horen aangezien ze mij vervelend vonden.

Is er iemand binnen dit forum die mij meer info kan geven of mij kan helpen met dit probleem?

Ik hoor het graag..

Met vriendelijke groet,

Igor Petrovic
Installatiebedrijf Petrovic

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedenavond @driggy10,

Wat een nare situatie! Het klinkt alsof u heeft gesproken met een klachtenbehandelaar hierover, klopt dit? Ik ben ook zeer benieuwd wat het issue precies was waardoor dit zo is gekomen.

Ik kan morgenochtend meer informatie omhoog halen en zal dan bij u terugkomen!
Helemaal geweldig Lindsay!!

Ondertussen heb ik niet stil gezeten!(haha)
Ik heb net weer gebeld en een collega gaf net uitleg toen de 'verbinding' wegviel. Raar maar laten we zeggen dat ik ze 'geloof' op hun woord. De desbetreffende collega is nergens te bekennen ineens.

Er is een interne migratie geweest tussen KPN en Microsoft(Datacom) en daar is mijn licentie ontkoppeld, waardoor ik KPN een notificatie heb gestuurd.
KPN is de niet-actieve users vergeten te activeren via Microsoft Portal, waardoor mijn expiration date op mijn licentie is verlopen. Dit heb ik op papier alsmede een opname op mijn telefoon.
Dit is naar mijn weten geen storing, echter een administratieve fout..

Maar goed ik hoor graag van je wat het exact is.. jij wilt mij in ieder geval helpen en ik ben je alvast dankbaar voor je moeite en je hulp.. misschien zal jij achter de waarheid komen.

U kunt mij eventueel buiten deze forum het beste bereiken per mail: i.petrovic@hotmail.com

Nogmaals bedankt en ik hoor je morgen..

Mvg,
Igor
Reputatie 6
Badge +5
Hi @driggy10,

Later dan verwacht, excuus hiervoor! Vanaf de laptop beantwoord ik uw topic alsnog verder :-)

Ik heb de kwestie onderzocht! Het klopt dat het ging om een migratie error. Nu is het niet dat we vergeten zijn om de licenties weer te activeren. Dit was deel van een geautomatiseerd proces in samenwerking met KPN en Microsoft. Bij een aantal klanten hebben we een storing ervaren in dit proces, waardoor het niet netjes afgerond werd.

Is het dus een administratief probleem? Hier kan ik definitief 'nee' op antwoorden.
Is het aan de kant van KPN? Absoluut, u had hier niets in kunnen veranderen. Technische issues zijn heel rot, en het is aan ons om deze te voorkomen of zo snel mogelijk te fiksen.🙂

Mijn vermoeden van gisteren is bevestigd, u hebt inderdaad met een klachtenbehandelaar gesproken. Zij zijn de dames en heren die bevoegd zijn om dit soort beslissingen te maken. U kunt zich wellicht voorstellen dat niet iedere medewerker schadeclaims kan behandelen. Ik kan dus persoonlijk geen nieuw/beter aanbod doen dan de klachtenbehandelaar. Wat ik wel kan doen is 1 van 2 dingen. Ik kan de contactpersoon benaderen, verdere achtergrondinformatie geven over de storing en aansporen om nogmaals contact op te nemen. Ik kan ook een nieuwe klacht aanmaken waarin ik mijn eigen bevindingen direct duidelijk beschrijf. Het kan zijn dat u met een nieuwe contactpersoon te maken krijgt in deze situatie, als u echt niet terug wilt naar de oude.

Ik hoor graag van u.
Hallo Lindsay,

Excuses voor het niet tijdig reageren. Dit i.v.m. ziektes binnen het gezin waaronder mijzelf😥

Graag ga ik op uw aanbod in( als die nog geldig is😁 ) en zou het op prijs stellen dat u uw verhaal doet van hetgeen wat u bevonden heeft en mij koppelt aan een andere klachtenbehandelaar.. hopelijk kunnen zowel u en ik dit netjes oplossen en mij een compensatie aanbieden voor mijn geleden 'schade' en hoofdpijn rondom mijn clienten.

Ik ben niet de moeilijkste, echter moet het weel realistisch zijn en deze heb ik helaas niet ervaren bij mijn huidige klachtenbehandelaar. Bij mijn vorige wel! Daar had ik een soortgelijk probleem en dit werd keurig netjes opgelost dat mag ook gezegd worden.

Ik hoor graag van u..

Mvg,

Igor Petrovic

p.s. alvast bedankt voor de genomen moeite 😃 😃 😃 😃

Reageer