Vraag

Agenda delen in outlook werkt niet

  • 23 maart 2015
  • 4 reacties
  • 2248 keer bekeken

  • Debutant
  • 0 reacties
Goedemorgen,

Mijn collega en ik krijgen als we onze agenda willen delen in outlook de melding: Dit sharebericht is ongeldig. Alle actieknoppen zijn uitgeschakeld.

Het is dan dus ook niet mogelijk om de knoppen om de deling toe te staan of te weigeren aan te klikken.

Onze mail gaat via KPN exchange en we gebruiken office 2013. 

We hebben al allerlei opties in outlook nagekeken of we iets kunnen aanvinken, maar zonder succes. Als ik bij de machtigingen kijk van de Agenda eigenschappen dan staat het e-mailadres van mijn collega ook tussen met als toegangsniveau commentator.

Heeft iemand anders een idee waar we het moeten zoeken?

Alvast bedankt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ray,

Welkom op het Forum van KPN!

Ik heb even de tijd genomen om uw vraag uit te zoeken omdat ik eerlijk gezegd niet direct een advies weet te geven. Ik zie dat u uw forum account heeft geregistreerd met een domeinnaam die u bij KPN hebt. Kan het kloppen dat het ook om dit account gaat? Dan gaat het om Exchange Online Standard en ik heb de accounts en rechten alvast gecontroleerd, deze staan goed en moet van de mogelijkheden gebruik kunnen maken.

De genoemde foutmelding geeft helaas niet heel veel informatie. Deze heb ik gebruikt om te zoeken maar ik weet niet direct vergelijkbare situaties te vinden. Op de website van Microsoft is https://support.office.com/nl-be/article/Een-Outlook-agenda-met-anderen-delen-cafb9303-1b1e-40d3-839d-b6abac03a5e8" target="_blank te vinden over het delen van uw agenda.

Indien het niet lukt, wil ik voorstellen dat ik een melding ga aanmaken voor de technische dienst. Deze kunnen u ondersteunen middels remote control en werkt naar mijn ervaring zeer efficiënt. Dit zou een hoop gepuzzel en uitzoekwerk kunnen schelen. Zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met daarin de betreffende domeinnaam, uw adresgegevens en een telefoonnummer waarop u te bereiken bent?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ray,

Ik heb uw privébericht ontvangen en een melding voor de technische dienst aangemaakt, er wordt contact met u opgenomen. Eventuele informatie heb ik u per privébericht toegestuurd.

Laat u aan ons weten wat uiteindelijk de oorzaak blijkt te zijn?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ray,

Ik heb van mijn collega van de technische dienst begrepen dat dit probleem vermoedelijk wordt veroorzaakt door het feit dat uw abonnement nog op een ouder platform staat die niet compatible is met Outlook 2013. Op korte termijn worden alle abonnementen gemigreerd naar het nieuwe platform, u zou daar op kunnen wachten. Eventueel kan de technische dienst ook een handmatige migratie opstarten. Kan ik u hier verder mee helpen?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Ray, heb je de mail ingesteld als POP of Exchange eigenlijk?

Reageer