Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Beantwoord

Automatisch antwoorden


Reputatie 2
Badge
  • Expert
  • 25 reacties
Goeden dag,
onze domeinnaam is gewijzigd en nu wil ik vanaf het "oude" info@mailadres een automatisch antwoord verzenden dat het adres is gewijzigd in het nieuwe info@mailadres. met alle andere "voorvoegsels" gaat het prima alleen het info adres geeft een foutmelding :

The operation couldn't be performed because 'info' matches multiple entries.
Heb al gegoogeld hierop maar de aanwijzingen zijn mij niet duidelijk.
Wat moet ik anders instellen om het automatisch antwoorden wel aan te kunnen zetten voor het info adres ????
icon

Beste antwoord door Rick S. 8 februari 2018, 13:30

Goedemiddag @DIAC,

Daar ben ik weer!
Ik ben verder op onderzoek gegaan en ben er, met behulp van een specialist, achter gekomen dat het probleem niet door de dubbele licenties worden veroorzaakt. De instelling die u probeert te doen moet opgeslagen worden op de Exchange server. De server herkend de 2 info@ mailadressen niet als aparte mailadressen en snapt het dus niet.

Nu is dit op te lossen door middel van een PowerShell Command. Dit kunt u zien als een administrator opdracht die wij aan de server geven, zodat hij het snapt en uit kan voeren. Windows PowerShell staat automatisch op elke pc. Op de Powershell service pagina vindt u instructies waar u dit kunt vinden op uw Windows versie. In het PowerShell programma moet vervolgens het 'command' gegeven worden om het automatische antwoord in te stellen.

Het command dat in dit geval gegeven moet worden is als volgt: Set-MailboxAutoReplyConfiguration -Identity tony -AutoReplyState Enabled -InternalMessage "Internal auto-reply message." -ExternalMessage "External auto-reply message."

Op de plek van de 'Identity tony' dient u het mailadres in te stellen waar het automatische antwoord op moet komen te staan. Tussen de haakjes waar nu 'Internal auto-reply message' staat zet u vervolgens het bericht dat verstuurd moet worden. Voorbeelden van dit command staan ook op de Set-MailboxAutoReplyConfiguration pagina.

Nu kan ik mij voorstellen dat u hier weinig ervaring mee heeft en er wellicht niet helemaal uitkomt. Dat is geen probleem. Ik kan namelijk ook nog een ticket voor de specialisten aanmaken, zodat zij er verder mee aan de slag kunnen. Als u dit wilt ontvang ik graag in een privébericht een mobiel telefoonnummer, zodat mijn collega's u kunnen bereiken.

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @DIAC,

Leuk om u weer terug te zien!
Volgens mij begrijp ik het probleem nog niet helemaal. Als ik het goed begrijp wilt dus op uw 'oude' info@ mailadres een automatisch antwoord instellen waarin u aangeeft dat men u nu via een ander mailadres kan bereiken. Het nieuwe mailadres is ook een info@ mailadres en daardoor krijgt u een foutmelding, toch? Begrijp ik het zo goed?

Kunt u ter verduidelijking eventueel een printscreen van de instelling en foutmelding sturen?
Reputatie 2
Badge
Rick S. schreef:

Hi @DIAC,

Leuk om u weer terug te zien!
Volgens mij begrijp ik het probleem nog niet helemaal. Als ik het goed begrijp wilt dus op uw 'oude' info@ mailadres een automatisch antwoord instellen waarin u aangeeft dat men u nu via een ander mailadres kan bereiken. Het nieuwe mailadres is ook een info@ mailadres en daardoor krijgt u een foutmelding, toch? Begrijp ik het zo goed?

Kunt u ter verduidelijking eventueel een printscreen van de instelling en foutmelding sturen?



Uw conclusie is geheel juist -
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik ben direct even mijn eigen Office in gedoken en heb ook een automatisch antwoord met een info@ mailadres proberen in te stellen. Bij mij lukte dit echter wel.

Wat mij overigens wel opvalt is dat de gebruiker info@uwbedrijfsnaam.com 2 licenties heeft, namelijk Office 365 Premium & Exchange Online Premium. Ik vermoed dat dit ook met deze foutmelding te maken heeft. Ik wil hier graag verder induiken. Is het okee als ik tijdelijk het wachtwoord van info@uwbedrijfsnaam.nl aanpas?
Reputatie 2
Badge
Rick S. schreef:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik ben direct even mijn eigen Office in gedoken en heb ook een automatisch antwoord met een info@ mailadres proberen in te stellen. Bij mij lukte dit echter wel.

Wat mij overigens wel opvalt is dat de gebruiker info@uwbedrijfsnaam.com 2 licenties heeft, namelijk Office 365 Premium & Exchange Online Premium. Ik vermoed dat dit ook met deze foutmelding te maken heeft. Ik wil hier graag verder induiken. Is het okee als ik tijdelijk het wachtwoord van info@uwbedrijsnaam.nl aanpas?



weet niet precies wat je bedoeld met tijdelijk aanpassen - maar dit moet "met beleid"en eigenlijk in meerdere talen.
Die twee licenties( een extra exchange voor de mailbox ) waren volgens jullie nodig omdat de mailbox groter dan 50 GB is ( wordt )
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @DIAC,

Daar ben ik weer!
Ik ben verder op onderzoek gegaan en ben er, met behulp van een specialist, achter gekomen dat het probleem niet door de dubbele licenties worden veroorzaakt. De instelling die u probeert te doen moet opgeslagen worden op de Exchange server. De server herkend de 2 info@ mailadressen niet als aparte mailadressen en snapt het dus niet.

Nu is dit op te lossen door middel van een PowerShell Command. Dit kunt u zien als een administrator opdracht die wij aan de server geven, zodat hij het snapt en uit kan voeren. Windows PowerShell staat automatisch op elke pc. Op de Powershell service pagina vindt u instructies waar u dit kunt vinden op uw Windows versie. In het PowerShell programma moet vervolgens het 'command' gegeven worden om het automatische antwoord in te stellen.

Het command dat in dit geval gegeven moet worden is als volgt: Set-MailboxAutoReplyConfiguration -Identity tony -AutoReplyState Enabled -InternalMessage "Internal auto-reply message." -ExternalMessage "External auto-reply message."

Op de plek van de 'Identity tony' dient u het mailadres in te stellen waar het automatische antwoord op moet komen te staan. Tussen de haakjes waar nu 'Internal auto-reply message' staat zet u vervolgens het bericht dat verstuurd moet worden. Voorbeelden van dit command staan ook op de Set-MailboxAutoReplyConfiguration pagina.

Nu kan ik mij voorstellen dat u hier weinig ervaring mee heeft en er wellicht niet helemaal uitkomt. Dat is geen probleem. Ik kan namelijk ook nog een ticket voor de specialisten aanmaken, zodat zij er verder mee aan de slag kunnen. Als u dit wilt ontvang ik graag in een privébericht een mobiel telefoonnummer, zodat mijn collega's u kunnen bereiken.
Reputatie 2
Badge
@Rick S. Beste Rick, eigenlijk vind ik het vreemd dat dit op mijn computer ingesteld moet - exchange is toch een cloud toepassing ?! - Maar goed an moet het ook op de computer waar de mail draait neem ik aan ? ik zal U in een PB mijn tel. sturen - ben echter pas weer volgende week dinsdag bereikbaar. ( of het moet vandaag nog kunnen )
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @DIAC,

Bedankt voor uw reactie en het privébericht!
Ik heb direct een ticket voor de specialisten aangemaakt. Zij helpen u verder om dit op te lossen en het automatisch antwoord in te stellen. Met een beetje geluk bellen zij u vandaag nog op, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het dinsdag wordt.

Het referentienummer van het ticket is 1-84678820514.

Ik wens u alvast een heel fijn weekend! 😁

Laat u het mij weten als u gebeld bent?
Reputatie 5
Badge +5
Hi @DIAC,

Ik heb van mijn collega begrepen dat u gebeld bent en dat het gelukkig allemaal opgelost is.
Mocht u nog andere zaken willen bespreken of als u nog vragen heeft hoor ik het graag!

Reageer