onze domeinnaam is gewijzigd en nu wil ik vanaf het "oude" info@mailadres een automatisch antwoord verzenden dat het adres is gewijzigd in het nieuwe info@mailadres. met alle andere "voorvoegsels" gaat het prima alleen het info adres geeft een foutmelding :
The operation couldn't be performed because 'info' matches multiple entries.
Heb al gegoogeld hierop maar de aanwijzingen zijn mij niet duidelijk.
Wat moet ik anders instellen om het automatisch antwoorden wel aan te kunnen zetten voor het info adres ????
Beste antwoord door Rick S.
Goedemiddag @DIAC ,
Daar ben ik weer!
Ik ben verder op onderzoek gegaan en ben er, met behulp van een specialist, achter gekomen dat het probleem niet door de dubbele licenties worden veroorzaakt. De instelling die u probeert te doen moet opgeslagen worden op de Exchange server. De server herkend de 2 info@ mailadressen niet als aparte mailadressen en snapt het dus niet.
Nu is dit op te lossen door middel van een PowerShell Command. Dit kunt u zien als een administrator opdracht die wij aan de server geven, zodat hij het snapt en uit kan voeren. Windows PowerShell staat automatisch op elke pc. Op de Powershell service pagina vindt u instructies waar u dit kunt vinden op uw Windows versie. In het PowerShell programma moet vervolgens het 'command' gegeven worden om het automatische antwoord in te stellen.
Het command dat in dit geval gegeven moet worden is als volgt: Set-MailboxAutoReplyConfiguration -Identity tony -AutoReplyState Enabled -InternalMessage "Internal auto-reply message." -ExternalMessage "External auto-reply message."
Op de plek van de 'Identity tony' dient u het mailadres in te stellen waar het automatische antwoord op moet komen te staan. Tussen de haakjes waar nu 'Internal auto-reply message' staat zet u vervolgens het bericht dat verstuurd moet worden. Voorbeelden van dit command staan ook op de Set-MailboxAutoReplyConfiguration pagina.
Nu kan ik mij voorstellen dat u hier weinig ervaring mee heeft en er wellicht niet helemaal uitkomt. Dat is geen probleem. Ik kan namelijk ook nog een ticket voor de specialisten aanmaken, zodat zij er verder mee aan de slag kunnen. Als u dit wilt ontvang ik graag in een privébericht een mobiel telefoonnummer, zodat mijn collega's u kunnen bereiken.
Bekijk origineel
Daar ben ik weer!
Ik ben verder op onderzoek gegaan en ben er, met behulp van een specialist, achter gekomen dat het probleem niet door de dubbele licenties worden veroorzaakt. De instelling die u probeert te doen moet opgeslagen worden op de Exchange server. De server herkend de 2 info@ mailadressen niet als aparte mailadressen en snapt het dus niet.
Nu is dit op te lossen door middel van een PowerShell Command. Dit kunt u zien als een administrator opdracht die wij aan de server geven, zodat hij het snapt en uit kan voeren. Windows PowerShell staat automatisch op elke pc. Op de Powershell service pagina vindt u instructies waar u dit kunt vinden op uw Windows versie. In het PowerShell programma moet vervolgens het 'command' gegeven worden om het automatische antwoord in te stellen.
Het command dat in dit geval gegeven moet worden is als volgt: Set-MailboxAutoReplyConfiguration -Identity tony -AutoReplyState Enabled -InternalMessage "Internal auto-reply message." -ExternalMessage "External auto-reply message."
Op de plek van de 'Identity tony' dient u het mailadres in te stellen waar het automatische antwoord op moet komen te staan. Tussen de haakjes waar nu 'Internal auto-reply message' staat zet u vervolgens het bericht dat verstuurd moet worden. Voorbeelden van dit command staan ook op de Set-MailboxAutoReplyConfiguration pagina.
Nu kan ik mij voorstellen dat u hier weinig ervaring mee heeft en er wellicht niet helemaal uitkomt. Dat is geen probleem. Ik kan namelijk ook nog een ticket voor de specialisten aanmaken, zodat zij er verder mee aan de slag kunnen. Als u dit wilt ontvang ik graag in een privébericht een mobiel telefoonnummer, zodat mijn collega's u kunnen bereiken.