Beantwoord

Bepaalde bestandstypen niet ondersteund in Office365?

  • 11 September 2016
  • 6 reacties
  • 235 keer bekeken

Hi all,

Ik heb zojuist de cloudfunctie van Office365 in gebruik genomen. Nu alles is geupload, geeft OneDrive de foutmelding dat er +/- 1250 bestanden niet zijn geupload (zie afbeelding). Dit lijkt alleen met bepaalde .aif en .wav bestanden te gebeuren. Iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
icon

Beste antwoord door Tim 14 September 2016, 22:43

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedenavond Brandsi,

We hebben uw bericht over het hoofd gezien, vrees ik. Sorry voor de vertraging.

Antwoord op uw vraag: Nee, alle bestandstypen worden ondersteunt.
Ontzettend blij ben ik met uw bijlage! Want wat mij opvalt is de foutmelding en de bestandsnamen. De melding geeft aan dat het probleem ook in de bestandsnaam kan zitten. Dat lijkt te kloppen. Deze bestanden hebben vermoedelijk allemaal een #? Vermoedelijk is dat niet toegestaan of mogelijk. Het # teken is namelijk toevallig ook niet mogelijk om in een bestandsnaam op het internet te gebruiken,

Kunt u kijken of dit het geval is? (het kunnen misschien ook andere niet toegestaande tekens zijn, tip misschien om een batch rename programma te gebruiken om de tekens te vervangen)

Ik verneem graag uw reactie!
Goedemorgen,

Geen probleem. Inderdaad worden er geen leestekens ondersteund (Zie afbeelding na handmatige upload via website). Dit is wel een kwalijke zaak, omdat ik de namen niet kan aanpassen. Dit zijn namelijk bronbestanden die benodigd zijn voor Logic Pro-projecten. Apple al gebeld, maar er is geen mogelijkheid om Logic automatisch de bestandsnaam aan te laten passen.

Wat nu? =O

Greets,
Folkert
Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag Folkert,

Iets raars: ik probeer het probleem te reproduceren. Zelf gebruik ik daar nu een normaal OneDrive account voor (dus niet Voor Bedrijven). Ik heb een bestand in mijn map staan en gesynchroniseerd. Als ik de naam van het bestand wijzig en een # toevoeg, synchroniseert hij deze zonder foutmelding. Opmerkelijk!

Ik ga eens OneDrive voor Bedrijven installeren en probeer het daar nog eens mee. Heb jij de mogelijkheid om eens in de online portaal van OneDrive een willekeurig bestand te hernoemen met # in de nieuwe bestandsnaam? Ik ben nieuwsgierig of dat ook problemen geeft.
Is niet toegestaan helaas.
Reputatie 7
Badge +11
Folkert,

Ik heb zelf nu ook uitgebreid getest. Bij mijn OneDrive voor Bedrijven account is het inderdaad ook niet toegestaan. Ik zie dezelfde foutmeldingen.

Opmerkelijk is dus dat OneDrive (voor consumenten) deze beperking niet heeft. Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de online omgeving. Deze verschilt namelijk bij de 2 diensten. Een standaard OneDrive account is voor u dus een betere uitkomst. :@

Wel heb ik een hulpvraag gesteld aan onze technische dienst waarom het niet kan op de variant voor Bedrijven en wel op een standaard OneDrive account. Ik ben benieuwd naar de verklaring. Aangezien de foutmelding aangeeft dat het niet mogelijk is, is dit probleem vermoedelijk "as per design" en verwacht ik niet dat hier snel verandering in komt.

Als ik reactie van mijn collega's heb ontvangen bij de technische dienst, deel ik de informatie met u.
Reputatie 7
Badge +11
En de verklaring is binnen:

code:
Het verschil zit hem in de interoperabiliteit van Onedrive for Business met Sharepoint Online. De interoperabiliteit die Onedrive niet heeft.
Met de interoperabiliteit van Onedrive for Business en Sharepoint Online worden direct limitaties opgelegd die van oudsher zich bevinden in één van de componenten achter Sharepoint en dat is MSSQL.

Oftewel, de koppeling met Sharepoint Online bij Onedrive voor Bedrijven, geeft de beperking voor het gebruik van speciale tekens in de bestandsnaam. Dit probleem wordt niet opgelost omdat het een technische beperking van MSSQL betreft.

Dus op zoek naar een andere dienst, Folkert! :S

Reageer