Beantwoord

DNS Office 365

  • 23 juni 2017
  • 4 reacties
  • 608 keer bekeken

Bij mijn Office 365 installatie lukt de laatste, stap 4 'uw naamservers bijwerken' niet.
In mijn beleving volg ik alle stappen correct om de juiste DNS records in te vullen.
Het blijft hangen op de name server, er komt steeds de foutmelding dat de verwachte record is ns1.bdm.microsoftonline.com is en dat de werkelijke record is ns17.kpn.net. Dit vier maal voor ns1 t/m 4.
Bij KPN kan ik de nameservers niet wijzigen.
Wat doe ik fout?
Alvast dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Lindsay 23 juni 2017, 13:35

Hoi Ed,

Dat klopt inderdaad, bij KPN kunnen de nameservers niet gewijzigd worden. Maar gelukkig hoeft dat ook niet bij Office365!


Omdat we bij KPN de DNS records zelf beheren, klikt u hier op de onderste optie.

Dan kunt u het proces gewoon doorlopen! Geeft u een gil als het is gelukt?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Ed,

Dat klopt inderdaad, bij KPN kunnen de nameservers niet gewijzigd worden. Maar gelukkig hoeft dat ook niet bij Office365!


Omdat we bij KPN de DNS records zelf beheren, klikt u hier op de onderste optie.

Dan kunt u het proces gewoon doorlopen! Geeft u een gil als het is gelukt?
Hoi Lindsay,
Dank je wel voor je snelle reactie & aanwijzing. Het is inderdaad gelukt via deze route.
Voor andere gebruikers: bij mij duurde het circa 10 uur voordat de DNS records gesynchroniseerd waren. Even geduld hebben dus :)
Met vriendelijke groet, Ed van den Berg
Reputatie 6
Badge +5
Super om te horen! Fijn ook dat u voor de andere lezers nog even aangeeft hoe lang het duurt :-)
Dan zet ik dit topic op ' beantwoord', maar wees geen vreemde. Tot gauw op het forum!
Reputatie 7
Badge +6
Een tip voor in de toekomst: Als je de DNS bijwerkt is het een goed idee om de TTL (Time to live) tijdelijk laag te zetten. Anders blijven de instellingen langer hangen.

Reageer