Vraag

DNS Records

  • 14 April 2019
  • 8 reacties
  • 981 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb net Exchange online via kpn aangevraagd.
Nu begonnen aan de instellingen. Ik heb mijn dommeinnaam extern gehost dus weet dat ik hiervoor de DNS instellingen moet aanpassen. Ik kan echter nergens vinden hoe de DNS records ingesteld moeten worden.

Wel kreeg ik direct aan het begin 3 nameservers door, ns19.kpn.net, ns18.kpn.net en ns17.kpn.net.
Maar dit kan toch nooit alles zijn?

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @twanschmitzhotmail,

Het viel mij op dat u uw privé gegevens zoals e-mail en mobiel telefoonnummer openbaar hebt geplaatst. Houd er rekening mee dat iedereen deze gegevens kan zien. Ik heb ze voor de zekerheid voor u verwijderd. Mijn advies is om privé gegevens in een privé bericht te sturen.
Beste @SjorsK,

Zou u ook direct kunnen helpen?
Ik kom er niet uit. Vergoeding per tikkie is geen probleem :)

post@twan**** / 064125****
Reputatie 7
Badge +6
Mogelijk is hier een kans op DNS poisioning, lastige term maar dat betekend: Geduld is een schone zaak. Stel dat het nu nog niet is opgelost doe je het volgende:

Stap 1: Sluit outlook af
Stap 2: Ga via start naar het oude "Control Panel"
Stap 3: Zoek daar mail op
Stap 4: Click op show profiles
Stap 5: Maak een nieuwe profiel aan
Stap 6: Maak dit profiel het standaard profiel.

Dit is eigenlijk een soort van factory reset voor outlook 🙂
Dag SjorsK,

Dat was de perfecte wegwijzer. Alles is gelukt op DNS gebied.
Mail werkt! dankjewel.

Misschien heb je voor volgend probleem misschien ook nog een tip;
Via de browser kan ik bij mijn nieuwe mail adres en op mijn Iphone heb ik het mail adres ook succesvol toegevoegd aan outlook for mobile,.

Op mijn pc (outlook 2016 via office 365) heeft hij er echter geen zin in.
Ik krijg steeds onderstaande melding.
Enig idee wat er fout gaat?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6
Ah, op die driewieler 😉

Hiervoor moet je het office365 account gebruiken die je hebt aangemaakt via de selfservice portal, met dit account kan je vervolgens inloggen op portal.office.com.

Als je inlogt met een account die admin is kan je via het menu linksboven naar het admin paneel gaan. Binnen het admin paneel kan je op deze knop drukken:



Volg het proces en het systeem geeft netjes de DNS records op. Ze worden gedeeltelijk op maat gemaakt 😉
Beste Leroy en SjorsK,

Bedankt voor de reacties.

Ik zit op dit moment bij Yourhosting voor mijn domein twanschmitz.nl (staat op dit moment nog geen website op). De DNS gegevens aanpassen heb ik al vaker bij diverse domeinnamen gedaan dus hier ben ik niet bang voor,
Hetgeen waar ik tegen aanloop is het feit dat ik uit de online omgeving van KPN (ook onder het kopjes DNS) alleen maar de 3 eerder genoemde nameservers krijg.
Nameservers leiden al het verkeer om. Ik wil uitsluitend het e-mail verkeer via de service van KPN laten lopen.
Hiervoor moet ik inderdaad de A-, TXT- en MX record aanpassen maar ik kan deze gegevens dus niet vinden.

Ik had overigens wel het knopje gemist om de DNS hosting te wijzigen naar extern. Dit heb ik inmiddels wel omgezet. Nu kan ik helaas nog steeds niet de juiste gegevens vinden om mijn records aan te passen.

Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +6
Zo lang je de mogelijkheid hebt om de volgende records aan te passen heb je een prima domain provider die office365 ondersteund:
A Record
TXT Record
Het MX Record.

Het setup proces binnen office365 legt uit hoe de DNS ingesteld moet worden, stel dat je er niet uit komt kan je altijd overwegen om het domein richting KPN te laten verhuizen en dan kan KPN je deze zorgen uit handen nemen 🙂

Zelf adviseer ik niet zo snel om onvoorbereid de DNS hosting te veranderen, dit gezien de kans er dik in zit dat hierdoor je huidige website niet meer werkt.

Mag ik vragen wat je huidige DNS provider is en domein naam is? Dan kan ik even kijken naar je specefieke situatie.
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen @twanschmitzhotmail en welkom op het zakelijk forum.

Omdat u de domeinnaam extern heeft gehost, kan er aan onze kant niet worden gerommeld met de DNS settings.

Als u in het control panel gaat naar uw domeinoverzicht, uw domeinnaam aanklikt, en dan vervolgens het tabje DNS aanklikt;
heeft u direct onderaan een grote button met: 'DNS hosting wijzigen naar extern' met een rood driehoek erachter. ( is niet te missen.)

Als u deze selecteert zou alles in orde moeten zijn.

Reageer