Beantwoord

DNS-records voor verificatie Office 356 kloppen niet

  • 13 September 2016
  • 5 reacties
  • 388 keer bekeken

In Cloudservices Portal | Home | Microsoft Office 356 | Instellingen zie ik in de DNS-records voor verificatie:
[domein].nl TXT MS=ms[nummer_a]

De ms[nummer_a] wijkt af van de nummer die Office 356 verwacht ms[nummer_b] voor verificatie. Nu om de verificatie werkend te krijgen, heb ik bij Couldservices handmatig een MX record aangemaakt met het MS nummer wat Office 356 verwacht. Dit heeft gewerkt en heb een gebruiker aan kunnen maken.

Maar de gegevens binnen Cloudservices Portal | Home | Microsoft Office 356 | Instellingen kloppen niet. Het TXT record klopt niet.

Kan deze aangepast worden door KPN van huidige ms[nummer_a] naar ms[nummer_b]?

Met vriendelijke groet,
Paul
icon

Beste antwoord door Paulie2015 15 September 2016, 10:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Paul,

Fijn om te horen! Ik heb zojuist gereageerd op je privébericht. 🙂
Hi Tim,

Bedankt voor je bericht. Inderdaad, het lukt om email te ontvangen.

Trouwens, het betreft hier niet een subdomeinnaam van .kpn-could.nl waar problemen mee zijn, maar een reguliere domein en het werkt nu alleen omdat je Office356 ook naar een MX record kan laten kijken voor verificatie. Een MX record kon ik zelf toevoegen, de foute TXT record werd gelukkig genegeerd.

Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Hi Paul,

Fijn om te lezen dat het is gelukt om gebruikers aan te maken. Kun je ook weer e-mail ontvangen nu?

Voor een subdomeinnaam van .kpn-cloud.nl lukt het inderdaad niet om de DNS records automatisch in te stellen, Een beetje lastig inderdaad, daar geef ik je groot gelijk in. Jouw signaal zet ik door naar de productmanager. Ik heb trouwens alleen een paar DNS records toegevoegd. Het uitschakelen en toevoegen van een DNS record was in dit geval toch niet nodig. Het TXT record is correct. De juiste MS code staat ingesteld voor de subdomeinnaam.

Veel plezier en succes met de dienst Paul. Voor vragen maar ook tips en suggesties zien we je weer graag eens terug op het forum! 😃
Beste Tim,

Bedankt voor je antwoord.
Ik zie in de desbetreffende domein (waarop Apache Website hosting opstaat) dat het TXT record niet is uitgeschakeld.

Ik dacht dat het intern makkelijk was om een incorrecte TXT record te kunnen aanpassen naar een correcte. Ik vind het jammer dat een net nieuw, paar dagen geleden ingesteld domein al foutive records bevat. En, doormiddel van disable dit opgelost moet worden.

Wat betreft gebruikers aanmaken, dit heeft perfect gewerkt 🙂
Reputatie 7
Badge +11
Dag Paul,

Sorry voor het wachten. Het .kpn-cloud.nl domein hoeft u niet perse te gebruiken of in te stellen, maar het kan natuurlijk wel! Het lijkt inmiddels wel gelukt te zijn met de MS code?

Aanmaken / wijzigen DNS records
U kunt het DNS record aanklikken en ziet u onderstaande melding:

"Dit record wordt door het systeem gebruikt en kan niet worden verwijderd of gewijzigd. Als de wijziging toch echt nodig is, kunt u dit record uitschakelen en een alternatief aangepast record aanmaken."

Het is mogelijk om de TXT record uit te schakelen en handmatig een nieuwe aanmaken. :D
Ik heb dit meteen even voor u gedaan, maar neem gerust een kijkje hoe het DNS Records tabel er nu bij staat.

U kunt nu vanuit de CP van KPN een gebruiker aanmaken. In de winkel kunt u meer licenties selecteren voor extra gebruikers. Zoals u ziet hebben we veel informatie op het forum staan over het instellen van de diensten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het u helemaal gaat lukken, toch? 😉

Reageer