Beantwoord

domein koppeling en email

  • 12 mei 2016
  • 5 reacties
  • 301 keer bekeken

  • Debutant
  • 2 reacties
Beste Forum leden,

Bijdeze mijn vraag .

onlangs hebben wij een abonnement genomen op kpn office365 premium met 7 licentie.

per mail hebben we de gegevens ontvangen voor instellingen gebruikers .

echter hebben we een eigen website met domein en emailadressen bij een externe draaien deze zou dan gekoppeld worden aan de kpn gedeelte .

hier zouden we dan ook een mail van ontvangen hoe dat werkt.

ik beschik over de gegevens van de externe server waar onze website en email op draait

hoe kunnen we dit koppelen?

onze domein is zichtbaar op de beheer gedeelte van kpn deze is actief en ook in sync als ik een gebruiker aanmaak krijg ik een foutmelding domein verifiëren .

voor de koppeling denk ik zelf dat er nog niks gewijzigd is moet dit gewijzigd worden aan de kpnzijde of aan de externe zijde?

hoor het wel 
icon

Beste antwoord door Tim 12 mei 2016, 12:57

Hallo @MDL, welkom op het zakelijk forum van KPN! :D

Middels uw e-mailadres heb ik uw account gevonden en alvast gekeken naar de status. Uw domeinnaam is nog niet geverifieerd en kan daardoor nog niet door Office 365 worden gebruikt. Om de domeinnaam te verifiëren moeten er enkele DNS records worden aangemaakt op uw domeinnaam. Dit kunt u instellen in de omgeving van uw provider. Op deze pagina staat uitleg van Microsoft hoe dit in zijn werk gaat en welke records aangemaakt moeten worden. Met het Office 365 beheerders (admin) account kunt u inloggen op portal.office.com. Vervolgens in het 'beheercentrum' gaat u naar 'Domeinen beheren' om daar de "installatie", de verificatie, af te ronden. Tijdens de installatie stappen wordt meer uitleg gegeven.

office365beheer.PNG

Uw domein verifiëren in Office 365

office365domain.PNG

Let op dat na het toevoegen van de DNS records het even kan duren voordat Office 365 dit kan zien.

Veel succes! Laat u aan ons weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo @MDL, welkom op het zakelijk forum van KPN! :D

Middels uw e-mailadres heb ik uw account gevonden en alvast gekeken naar de status. Uw domeinnaam is nog niet geverifieerd en kan daardoor nog niet door Office 365 worden gebruikt. Om de domeinnaam te verifiëren moeten er enkele DNS records worden aangemaakt op uw domeinnaam. Dit kunt u instellen in de omgeving van uw provider. Op deze pagina staat uitleg van Microsoft hoe dit in zijn werk gaat en welke records aangemaakt moeten worden. Met het Office 365 beheerders (admin) account kunt u inloggen op portal.office.com. Vervolgens in het 'beheercentrum' gaat u naar 'Domeinen beheren' om daar de "installatie", de verificatie, af te ronden. Tijdens de installatie stappen wordt meer uitleg gegeven.

office365beheer.PNG

Uw domein verifiëren in Office 365

office365domain.PNG

Let op dat na het toevoegen van de DNS records het even kan duren voordat Office 365 dit kan zien.

Veel succes! Laat u aan ons weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @MDL, heel goed dat het gelukt is! Bedankt voor uw terugkoppeling. Het topic markeren we dan alvast als beantwoord.

Bij het verhuizen van de domeinnaam gaan de DNS records verloren. Dat betekent dat u absoluut een downtime zal ervaren aangezien DNS servers niet "realtime" worden bijgewerkt.

Wanneer de domeinnaam bij KPN in beheer komt, dient u dezelfde DNS records nogmaals aan te maken maar dan op het platform van KPN. Bij een .nl domeinnaam duurt een verhuizing over het algemeen enkele uren tot een dag. Wij zijn op dat moment afhankelijk van de drukte bij de registrar (SIDN). Het is niet mogelijk voor mij om de wachtrij in te zien en een indicatie te geven. Het komt erop neer dat gedurende de dag de status gecontroleerd moet worden. Wanneer de verhuizing een feit is, kunt u snel de DNS records aanmaken. De downtime is dan minimaal. De e-mailaccounts blijven gewoon bestaan.

Voor het verhuizen van uw domeinnaam heeft u de verhuiscode nodig van uw huidige provider (EPP code / authcode). Mijn advies om de bestelling van de domeinnaam in de ochtend door te geven zodat deze voor einde dag gereed is!

Als u aanvullende vragen heeft kunt u deze hier plaatsen. U mag mij uiteraard een privébericht sturen.

Veel succes en voor straks een prettig weekend ;)
Reputatie 7
Badge +11
Dag https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-koppeling-en-email/m-p/7914, heel goed dat u deze voorbereidingen al heeft getroffen!

U kunt een "domeinnaam online" abonnement bestellen op https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3938/Domeinnaam-Online.htm" target="_blank. Tijdens het bestellen wordt gevraagd of u al klant bent bij KPN Cloud, log daar in met uw inloggegevens voor cp.online.kpn.com. Het abonnement met uw domeinnaam wordt daarmee automatisch gekoppeld aan uw account.

Als het proces nog steeds hetzelfde is als een tijdje geleden, ontvangt u vervolgens een e-mail om de verhuiscode door te geven. Daarna zal KPN uw domeinnaam verhuizen. U kunt middels een https://www.sidn.nl/whois" target="_blank zien bij welke registrar de domeinnaam staat. Wanneer hier KPN staat, kunt u direct de DNS records aanpassen. Volgens mij is het zelfs zo dat u meteen na het bestellen alvast de DNS records kunt aanpassen. Wanneer de domeinnaam is verhuist worden de aanpassingen meteen toegepast.

Veel succes! Ik hoop dat u de downtime minimaal weet te houden, op deze manier moet dat vast gaan lukken. Ik hoor het morgen wel :D
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-koppeling-en-email/m-p/7918#M1503Hallo https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-koppeling-en-email/m-p/7914, welkom op het zakelijk forum van KPN! Smiley Vrolijk

Middels uw e-mailadres heb ik uw account gevonden en alvast gekeken naar de status. Uw domeinnaam is nog niet geverifieerd en kan daardoor nog niet door Office 365 worden gebruikt. Om de domeinnaam te verifiëren moeten er enkele DNS records worden aangemaakt op uw domeinnaam. Dit kunt u instellen in de omgeving van uw provider. Op deze pagina staat uitleg van Microsoft hoe dit in zijn werk gaat en welke records aangemaakt moeten worden. Met het Office 365 beheerders (admin) account kunt u inloggen op portal.office.com. Vervolgens in het 'beheercentrum' gaat u naar 'Domeinen beheren' om daar de "installatie", de verificatie, af te ronden. Tijdens de installatie stappen wordt meer uitleg gegeven.

office365beheer.PNG

Uw domein verifiëren in Office 365office365domain.PNG

Let op dat na het toevoegen van de DNS records het even kan duren voordat Office 365 dit kan zien.

Veel succes! Laat u aan ons weten of het is gelukt?

 Beste Tim,

Hartelijk dank ik heb het zover dat mijn domein is geverifeerd bij office 365 ik kan nu ook gebruikers aanmaken.

Nou is de volgende vraag ik wil mijn domein website ook verhuizen naar kpn ik heb inmiddels ook de webhostingdienst .

HET IS BELANGERIJK dat tijdens de verhuizing mijn email adressen van de medwerkers door blijft werken .

kan jij mij prive berichten zodat we het even buiten de forum het 1 en ander kunnen uitwisselen voor controlle en of hoe verder met dit

hoor het graag.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-koppeling-en-email/m-p/7973#M1509Hallo https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-koppeling-en-email/m-p/7914, heel goed dat het gelukt is! Bedankt voor uw terugkoppeling. Het topic markeren we dan alvast als beantwoord.

Bij het verhuizen van de domeinnaam gaan de DNS records verloren. Dat betekent dat u absoluut een downtime zal ervaren aangezien DNS servers niet "realtime" worden bijgewerkt.

Wanneer de domeinnaam bij KPN in beheer komt, dient u dezelfde DNS records nogmaals aan te maken maar dan op het platform van KPN. Bij een .nl domeinnaam duurt een verhuizing over het algemeen enkele uren tot een dag. Wij zijn op dat moment afhankelijk van de drukte bij de registrar (SIDN). Het is niet mogelijk voor mij om de wachtrij in te zien en een indicatie te geven. Het komt erop neer dat gedurende de dag de status gecontroleerd moet worden. Wanneer de verhuizing een feit is, kunt u snel de DNS records aanmaken. De downtime is dan minimaal. De e-mailaccounts blijven gewoon bestaan.

Voor het verhuizen van uw domeinnaam heeft u de verhuiscode nodig van uw huidige provider (EPP code / authcode). Mijn advies om de bestelling van de domeinnaam in de ochtend door te geven zodat deze voor einde dag gereed is!

Als u aanvullende vragen heeft kunt u deze hier plaatsen. U mag mij uiteraard een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227 sturen.

Veel succes en voor straks een prettig weekend Smiley Knipoog

 Hallo Tim ,

Ik heb alles al voor de verhuizing dns rercords van mijn huidige en de verhuiscode heb ik ook aanstaande woensdag wil ik het proberen om het over tezetten heb jij nog enige tips waar ik op moet letten .ik ben geen pro maar doe mijn best is eerste keer.

tevens is er een makkelijker manier om outlook.pst naar office 365 te verplaatsen in plaats van al die versleutelde gebeuren.

wil immers mijn oude email bestanden toch ook wel in de nieuwe omgeving hebben momenteel draait alle pc met outlook 2010.

hoor het wel groetjes.

Reageer