Beantwoord

Domein toevoegen werkt niet, MX records bestaan foutmelding


Hallo,

Ik probeer een domein toe te voegen onder "MS office 365 - > domeinen.

Maar ik krijg continue deze foutmelding :
De domein(en) falcko.com kunnen niet worden gebruikt met Microsoft Office 365 omdat domein(en) MX DNS-records bevatten. Voordat u de domein(en) met Microsoft Office 365 gebruikt, dient u de MX DNS-records van de domein(en) te verwijderen.

Alle MX records zijn verwijderd, zo'n bijna 24 uren geleden. En volgens MXlookup bestaan ze ook niet meer:
http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3afalcko.com&run=toolpage

What to do?

Groet,

Auke
icon

Beste antwoord door Lindsay 5 oktober 2016, 13:23

Hi Auke,

Het is gelukt! Uw domein stond in uw Zelfservice Cloud als 'external'. Hoewel dit in theorie natuurlijk klopt, heeft het systeem de fictieve records toch nodig om een connectie te maken.

Het domein is nu te vinden in uw Beheeromgeving! Klik op 'Microsoft Office 365' en log in op portal.office.com met de gegevens die u hier tegenkomt.
In deze omgeving kunt u zien welke DNS records nog nodig zijn om het domein te verifiëren. Als u eenmaal ingelogd bent, vindt u dit proces onder 'Domeinen'.

Geeft u een gil als het is gelukt?:)

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo,

Ik probeer een domein toe te voegen onder "MS office 365 - > domeinen.

Maar ik krijg continue deze foutmelding :
De domein(en) falcko.com kunnen niet worden gebruikt met Microsoft Office 365 omdat domein(en) MX DNS-records bevatten. Voordat u de domein(en) met Microsoft Office 365 gebruikt, dient u de MX DNS-records van de domein(en) te verwijderen.

Alle MX records zijn verwijderd, zo'n bijna 24 uren geleden. En volgens MXlookup bestaan ze ook niet meer:
http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3afalcko.com&run=toolpage

What to do?

Groet,
Auke
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Auke,

Wat fijn dat u het Zakelijk KPN Forum hebt gevonden, welkom! Samen komen we er vast wel uit :)

Falcko.com wordt niet gehost bij KPN, alle DNS records die u in u in uw Zelfservice Cloud ziet, zijn dus fictief. Ik zie echter wel dat u de juiste instructies (zoals beschreven in dit blog) netjes opvolgt.

Zou u mij het e-mailadres waarmee u de bestelling heeft gedaan willen doorsturen in een privé bericht? Dan kijk ik even met u mee!
Hallo Linday, ik heb je net een PB gestuurd.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Auke,

Gezien! Dankuwel, ik heb meteen naar uw account gekeken. Heeft u eerder een Office 365 abonnement gehad bij Microsoft zelf?
Het lijkt erop dat het domein niet helemaal is losgekoppeld uit de oude Microsoft omgeving. In dat geval is het namelijk mogelijk dat de MX records verwijderd zijn, maar dat onze portal het oude abonnement nog steeds herkend.

Is dit een mogelijkheid?
Ik heb een prive office 365 account gehad, maar deze heb ik nooit gekoppeld aan domeinen.

Zojuist nog eens geprobeerd, maar zonder succes.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Auke,

Het is gelukt! Uw domein stond in uw Zelfservice Cloud als 'external'. Hoewel dit in theorie natuurlijk klopt, heeft het systeem de fictieve records toch nodig om een connectie te maken.

Het domein is nu te vinden in uw Beheeromgeving! Klik op 'Microsoft Office 365' en log in op portal.office.com met de gegevens die u hier tegenkomt.
In deze omgeving kunt u zien welke DNS records nog nodig zijn om het domein te verifiëren. Als u eenmaal ingelogd bent, vindt u dit proces onder 'Domeinen'.

Geeft u een gil als het is gelukt?:)
Nu is het inderdaad gelukt, dank je wel!

De mail komt ook keurig binnen, maar een mail versturen (maakt niet uit waar naar toe) resulteert in deze foutmelding :

(dit is alleen vanaf de webversie van Outlook, desktop versie gaat wel goed.)

Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: DB4PR04MB0815.eurprd04.prod.outlook.com
ontvanger@domein.nl
Remote Server returned '550 5.7.501 Access denied, spam abuse detected. For more information please go to http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=526653'
Reputatie 6
Badge +5
Super!! :D

Wel een hele gekke melding Auke. Dat zou inhouden dat het account geblokkeerd is wegens spam, maar gezien het op de desktop wel werkt...

Zou ik mogen inloggen in het account en hiervoor het wachtwoord even resetten? Die stuur ik u uiteraard meteen weer op in een privébericht. Ik wil graag op onderzoek uit voor u.

Reageer