Vraag

Domeinnaam toekennen aan mijn Hosted Exchange Premium

  • 4 december 2017
  • 1 reactie
  • 177 keer bekeken

Hallo,

Ik heb Exchange Online Premium aangevraagd en heb inmiddels toegang tot het Cloud dashboard. Tijdens het aanvragen heb ik aangegeven dat ik mijn domeinnaam niet mee wil nemen naar KPN want deze blijft bij Transip. Echter, als ik mijn bestaande domeinnaam wil gebruiken en wil toevoegen dan krijg ik error meldingen.

Als ik dit probeer te doen dan staat er bij het menu Gebruikers > Nieuwe gebruikers toevoegen > Inloggen op bestaand domein > kpnmsxxxxxx.onmicrosoft.com maar dit is mijn bestaand domein helemaal niet. Dat is al vreemd. Of is dit een tijdelijk domein?

Als ik dit wil doen via het menu Office 365 > Tab Domeinen > dan wil ik hier een domeinnaam toevoegen maar krijg ik de tekst te zien: U heeft geen domeinen om aan Office 365.toe te voegen.

Ik kan wel een gebruiker aanmaken en die koppelen aan een dienst, in mijn geval: Exchange Online Premium.

Ik begrijp het niet meer.... ik wil gewoon mijn bestaande domeinnaam toevoegen, dit ook toevoegen in de DNS en een direct link aanmaken zoals mail.mijnnaam.nl die dan uitkomt in de Exchange Online omgeving.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Hallo Boyke,

Goed dat je de vraag stelt op het zakelijke KPN forum! Het domein (kpnms***.onmicrosoft.com) is inderdaad een placeholder domein.

Om je verder te helpen wil ik je graag de volgende vraag stellen:
Neem je het domein wat je wilt gebruiken af bij de domein online dienst van KPN?

- Indien ja: Dan is er een snelle optie voor het instellen, indien dit niet zo is dan zijn er handmatige opties die je moet doorlopen bij je huidige DNS provider.

Reageer