Beantwoord

Eigen site en mail

  • 9 March 2015
  • 11 reacties
  • 1335 keer bekeken

Sinds enige tijd werkt mijn website niet meer en blijken alle bestanden verdwenen te zijn. Opnieuw plaatsen plaatsen van bestanden lukt niet. Telefonisch is mij gemeld dat het waarschijnlijk te maken heeft met de verhuizing van de dienst van KPN-partikulier naar KPN- zakelijk en dat men mij niet verder mag helpen. e-mail formulier voor hulp waarna verwezen wordt diverse keren ingevuld maar worden niet beantwoord, ook al wordt in de ontvangstbevestiging binnen 2 werkdagen toegezegd. Ben nu inmiddels meer dan een week bezig een antwoord te vinden of te krijgen voor dit probleem maar kom niet verder.
icon

Beste antwoord door Tim 10 March 2015, 16:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste bert2207,

Middels uw e-mailadres waarmee u zich heeft geregistreerd om het forum heb ik uw account kunnen vinden. Er gaat wel duidelijk iets fout met uw account. Ik zie tevens dat u in het verleden gebruik heeft gemaakt van een E-mail Familie pakket met diverse subaccounts.

Om u van goed advies te kunnen voorzien wil ik u om extra gegevens vragen. Zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met daarin de betreffende domeinnaam en ook de gebruikersnaam die u gebruikte voor het inloggen? (de gebruikersnaam van het account waarmee u bijvoorbeeld FTP heeft kunnen gebruiken)
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bertus,

Ik heb uw privébericht ontvangen, waarvoor dank.

Het was even zoeken maar ik heb de oorzaak kunnen achterhalen waarom de website opeens niet meer werkt. Dit staat los van de overgang van particulier naar zakelijk, het is natuurlijk wel erg toevallig dat het in deze periode is gebeurd dus ik kan mij goed voorstellen dat dit de eerste gedachte is.

De website werkt sinds 18-02-2015 niet meer. Dit heeft te maken met het feit dat het InternetPlusBellen abonnement is beëindigd. Bij het internet abonnement zit gratis homepage ruimte inbegrepen van 50mb. Deze ruimte heeft u vermoedelijk gebruikt voor de website (home.kpn.nl/gebruikersnaam).

Bij het beëindigen van het internet abonnement is ook de homepage ruimte opgeheven. Dit betekent inderdaad dat alle gegevens op dit account zijn verdwenen. Dit kunnen we helaas niet herstellen.

Indien u de website ergens anders weet onder te brengen, kan ik de technische dienst aansturen om de forwarding aan te passen. Mijn beste advies in dit geval is om eventueel een ander product te gaan nemen.

Ik lees graag als u aanvullende vragen hebt.
Beste Tim,

Was al bang dat daar iets mis is gegaan. 

Het klopt dat mijn abonnement internet plus bellen is beeindigd maar voor de betreffende 'Eigen site en mail" is een apart abonnement afgesloten, de kosten hiervoor lopen ook nu gewoon door en de factuur van maart is ontvangen en betaald.

In totaal heb ik 3 klantnummers:

21749099 voor internet en bellen

125216178 Eigen site en mail ( domein protestantsegemeentedalfsen.nl + webruimte )

239550 ;  domein vriendenvandegrotekerk.nl
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bertus,

U heeft helemaal gelijk. InternetPlusBellen en Eigen Site & Mail zijn aparte abonnementen. Echter wanneer deze onder hetzelfde klantnummer staan, worden enkele onderdelen technisch gezien gedeeld. Namelijk de mailboxen en de webruimte.

Sinds de omzetting naar Zakelijk, herkent het consumenten systeem niet meer dat er een Eigen Site & Mail abonnement actief staat en daar de webruimte bij wordt gebruikt. Met als gevolg dat deze "gewoon" is opgeheven bij de beëindiging van het InternetPlusBellen abonnement.

Aangezien hier momenteel veel problemen mee zijn, verwacht ik niet dat dit probleem eenvoudig hersteld kan worden. Het is ook vrij ingewikkeld om uit te leggen wat er precies fout is gegaan. Een feit is helaas dat er problemen zijn en kunnen optreden met dit pakket. Daarom is mijn beste advies om te kijken naar alternatieven. Ik kan het Eigen Site & Mail abonnement voor u beëindigen en eventueel een verhuiscode opvragen.

Nu is wel het probleem dat KPN geen particuliere domein diensten meer aanbied en de zakelijke diensten aanzienlijk duurder zijn. Namelijk 8,50 euro per maand i.p.v. 5 euro. Echter betreft dit wel volledige hosting dienst met veel meer mogelijkheden, 1GB webruimte, ondersteuning voor PHP & SQL, exchange e-mail en meer.

Ik stel daarom voor dat u rond kijkt of wij een vergelijkbaar product kunnen leveren en anders de domeinnaam verhuist naar een andere aanbieder.
Beste Tim,

Dat de webruimte technisch gezien gedeeld worden kan dan zo zijn, maar het "Eigen site en mail" abonnement (16-6-2003) zegt dat hiervoor aparte ruimte is gereserveerd naast de personal homepage ruimte.

Onbegrijpelijk voor mij is dat deze ruimte nu dus ook gewoon gewist is.

Nog onbegrijpelijker is voor mij dat nu KPN feitelijk het abonnement beeindigd heeft de facturatie en incasso "gewoon" doorloopt alsof de dienst nog steeds geleverd wordt.

Krijg sterk de indruk dat het probleem van KPN nu naar mij wordt doorgeschoven en er eigenlijk gezegd wordt zoek het maar uit met je site voor ons ben je niet meer interessant.

Met vriendelijke groet,

Bertus
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bertus,

Deze situatie in is inderdaad geheel onvoorstelbaar en onbegrijpelijk te noemen. Daar heeft u helemaal gelijk in. Er wordt nog altijd gekeken naar een structuele oplossing. Omdat deze er momenteel nog niet is, ga ik graag samen met u op zoek naar een alternatief / oplossing.

Het abonnement is inderdaad niet beëindigd en loopt nog door. Het facturatiesysteem weet niet dat er sprake is van een technisch probleeem. Het betreft hier een zeer onhandige timing en combinatie van factoren veroorzaakt door de administratieve overgang naar Zakelijk in combinatie met de beëindiging van het InternetPlusBellen abonnement.

Ik en KPN willen absoluut dit probleem niet naar u doorschuiven. Ik wil u echter in alle eerlijkheid informeren dat u natuurlijk de vrijheid heeft om een vergelijkbare dienst bij een andere aanbieder af te gaan nemen.

Wat ik voor nu kan aanbieden en met u zou kunnen afspreken is dat we het abonnement overzetten naar een Webhosting + Exchange abonnement. De meerprijs van dit abonnement, 3.50 euro per maand, kan ik voor een jaar lang aan u vergoeden.

Nog altijd verwacht ik dat we op korte termijn een vergelijkbaar product kunnen aabieden met dezelfde prijs en mogelijkheden als "Eigen Site & Mail".

De webruimte is gewist en kan ik niet meer voor u herstellen, mijn excuses voor het ongemak.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.
Beste Tim,

Is goed dat u mij overzet naar een Webhosting + Exchange abonnement.

Wil echter wel de mogelijkheid behouden eventueel over te stappen naar het vergelijkbaar product "Eigen Site & Mail".

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Bertus
Dag Tim,

Nog even een vraag, hoe gaat het met mijn e-mailadres, is dat ook "gewoon" vervallen straks??

groet,

Bertus
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Bertus,

Stel u zou niets doen, blijven de huidige e-mailadressen nog gewoon werken.

Wanneer we het account hebben omgezet naar "Webhosting + Exchange" kunt u e-mailadressen naar keuze aanmaken. Om dit voor u te realiseren wil ik graag nog enige informatie. Zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met uw bankrekeningnummer ter verificatie? Kan ik voor het aanmaken van uw account verder alle gegevens overnemen als bij uw "Eigen Site & Mail" account?
Helaas moet ik constateren dat er weer van alles mis gaat. 

1e Het emailadres is nu toch vervallen, tenminste ik kan niet meer inloggen en mailtjes die ik er naar toe stuur komen retour.

2e Er wordt dubbel gefactureerd, zowel voor 'Eigen Site en mail' als voor 'Webhosting en Exchange' 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bertus,

Het is erg vervelend dat u deze problemen ervaart, uiteraad help ik u graag om dit op te lossen.

Ik heb een verzoek ingediend voor het beëindigen van uw Eigen Site & Mail abonnement, deze staat nog altijd actief. De teveel betaalde abonnementskosten heb ik voor u vergoed, deze zijn natuurlijk niet terecht.

Ik zie dat inderdaad het Hetnet e-mailadres is komen te vervallen wegens beëindiging van het internet abonnement. Bent u verhuist of heeft u momenteel internet op een andere naam of bij een andere provider? Een Hetnet e-mail adres staat los van het Eigen Site & Mail abonnement. Particuliere e-mailadressen kunnen alleen behouden worden in combinatie met een internet abonnement van KPN of een e-mail only abonnement.

Reageer