Vraag

Email wordt aangemerkt als Spam

  • 28 June 2016
  • 1 reactie
  • 327 keer bekeken

Beste,

Ik heb een Exchange premium aboonement voor 6 gebruikers met een eigen .nl domeinnaam.

Nu zie en hoor ik regelmatig dat onze mail bij de ontvanger in de Spambox terecht komt !
Weet iemand hoe dit kan ? of nog beter hoe ik dit kan oplossen ?

Met Vriendelijke Groet

Alex

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste Alex, welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Erg lastig natuurlijk dat uw e-mail bij sommige ontvangers in de spambox terecht komen. Dat wilt u uiteraard voorkomen. Hopelijk kan ik u hierover advies geven.
Om verschillende redenen kunnen e-mails in ongewenste items verschijnen. Belangrijk is dat er geen fouten in de gegevens van de domeinnaam staan. Als voorbeeld heb ik gekeken naar de domeinnaam van uw e-mailadres op het forum. De SPF record staat op Outlook en is correct. Het valt mij wel op dat er meerdere MX records zijn toegevoegd waaronder die van Office 365 maar ook van de provider van de domeinnaam. Dit kan een probleem zijn, mijn advies om eens te proberen deze MX records op te slaan en te verwijderen. Kijk eens hoe het gaat zonder.
Ook handig om te weten is bij welke mailproviders en mailcliënts het fout gaat. Mogelijk heeft de spamfilter van Gmail of Microsoft uw domeinnaam op de spamlijst staan. Ervaart u deze problemen met alle 6 gebruikers? Gaan persoonlijke e-mails ook verkeerd of zijn het alleen reclame berichten met bijvoorbeeld een HTML opmaak?

Reageer