Beantwoord

Exchange --> 365

  • 22 augustus 2017
  • 53 reacties
  • 845 keer bekeken

Badge
Hoe makkelijk is het om van Exchange Online naar Office 365 te gaan met een bestaand xxx.com mailadres?
icon

Beste antwoord door Lindsay 22 augustus 2017, 15:04

Bedankt voor uw privé bericht!

Mijn hele simpele plan valt nu een beetje in het water. Met uw abonnementsvorm heeft het omzetten meer wat voeten in de aarde. Het is natuurlijk heel goed mogelijk! Maar we kijken wel naar een periode down time.

Met de abonnementsvorm 'Exchange Online, OneDrive voor Bedrijven of Office 365' is het omzetten een kwestie van licentie wisselen. Met oudere abonnementsvormen moet er volledig losgekoppeld worden, om daarna het domein weer aan het nieuwe abonnement te koppelen.

De instructies die u eerder heeft gekregen zijn correct voor uw abonnement:
- Een back-up maken van al uw email door middel van PST bestanden vanuit Outlook
- Het domein loskoppelen van het huidige abonnement/het huidige abonnement opheffen
- Het domein koppelen aan het nieuwe abonnement
- De email adressen opnieuw aanmaken, zodat de accounts weer bestaan
- Uw email back-up vanuit de PST bestanden weer importeren, zodat deze weer geüpload worden naar de nieuwe accounts.

Hiermee wil ik u uiteraard wel helpen! Als we dit op vrijdagmiddag zouden doen (of een ander moment waarop de impact minimaal is), is het allemaal best te doen.
Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Over het algemeen: héél simpel! 😄
Het ligt een beetje aan uw abonnementsvorm.

Zou u mij een privé berichtje willen sturen met de domeinnaam? Dan kan ik even spieken.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor uw privé bericht!

Mijn hele simpele plan valt nu een beetje in het water. Met uw abonnementsvorm heeft het omzetten meer wat voeten in de aarde. Het is natuurlijk heel goed mogelijk! Maar we kijken wel naar een periode down time.

Met de abonnementsvorm 'Exchange Online, OneDrive voor Bedrijven of Office 365' is het omzetten een kwestie van licentie wisselen. Met oudere abonnementsvormen moet er volledig losgekoppeld worden, om daarna het domein weer aan het nieuwe abonnement te koppelen.

De instructies die u eerder heeft gekregen zijn correct voor uw abonnement:
- Een back-up maken van al uw email door middel van PST bestanden vanuit Outlook
- Het domein loskoppelen van het huidige abonnement/het huidige abonnement opheffen
- Het domein koppelen aan het nieuwe abonnement
- De email adressen opnieuw aanmaken, zodat de accounts weer bestaan
- Uw email back-up vanuit de PST bestanden weer importeren, zodat deze weer geüpload worden naar de nieuwe accounts.

Hiermee wil ik u uiteraard wel helpen! Als we dit op vrijdagmiddag zouden doen (of een ander moment waarop de impact minimaal is), is het allemaal best te doen.
Badge
Hallo Lindsay,
dankjewel voor je antwoord (vanuit KPN??).
Een beetje hulp zou welkom zijn!
Impact kan ik zelf regelen, want we zijn maar een mini-bedrijf met 2 mailadressen.

Normaalgesproken werk ik op dinsdag, woensdag en donderdag in het buitenland. Maandag en vrijdag remote van huis uit.
Een vrijdagmiddag zou goed uitkomen, want dan is het meestal wat rustiger in het project.

Wordt het dan ook duidelijk hoe ik mijn documenten en afbeeldingen naar de cloud krijg? En hoe ik mijn PC vrij kan maken van alles Microsoft software die ik bij Office 365 nite meer nodig heb?
Ik werk weliswaar in de IT, maar in dit ben ik helemaal niet thuis.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Ik ben inderdaad van KPN! 😄 We zijn te herkennen aan het kleine KPN logootje op onze profielfoto.

Een vrijdagmiddag zou goed uitkomen, want dan is het meestal wat rustiger in het project.Dan gaan we u helpen! Vrijdag (het liefst aan het begin van de middag) kunnen we hiermee aan de slag.
Hoe laat zullen we afspreken?

Uw andere vragen kan ik direct beantwoorden! Bij het installeren van Office 365 krijgt u een OneDrive map op uw computer. Door bestanden in deze map te zetten, upload u deze automatisch naar de Cloud.

De oude Microsoft software kunt u deïnstalleren via het Configuratiescherm:


Ik werk weliswaar in de IT, maar in dit ben ik helemaal niet thuis.Geen enkel probleem. daar is het forum voor! 😄
Badge
Hallo Lindsay,
heb je een idee hoe lang e.e.a. gaat duren?
Ik moet dan nml. iets regelen met een collega om mijn dienst over te nemen.

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Dat is lastig in te schatten, we zijn volledig afhankelijk van de synchronisatiesnelheid van het domein en Microsoft. Het kan heel snel gaan, maar ik bereid me graag voor op het worst case scenario zodat we niet voor nare verassingen komen te staan.

Laten we het ruim nemen met 2 uur. In het ergste geval staat het domein namelijk een uur te synchroniseren (meestal duurt dit 3 minuten).
Badge
Hallo Lindsay,
is het dan een idee om eerst met het mailadres wilma@tlconsultancy.com en haar laptop te beginnen?
Daarna de mijne met wim@tlconsultancy.com?
Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi Wim,

Dat gaat eigenlijk niet! Zodra we het domein loskoppelen, tlconsultancy.com, gaan beide e-mailadressen over.

Om de boel te versnellen is het wel fijn om morgen vast een .pst bestand te maken van de e-mailadressen vlak voor onze afspraak. In dit topic leg ik uit hoe u een .pst bestand maakt.
Badge
Hallo Lindsay,

op mijn laptop heb ik zojuist een testje gedaan voor een .pst bestand.
Dat duurde een paar minuten.

A.s. vrijdag 25-8 zou ik kunnen vanaf 14:00.
Een week later 01-09 vanaf 12:30.

Groet,
Wim
Badge
Ik kom er net achter dat morgen niet zo´n goed idee was.

Volgende week vrijdag vanaf 13:00??

Groet,
Wim
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Natuurlijk! Dat komt hier zelfs ook nog wat beter uit.

Volgende week vrijdag vanaf 13:00, staat genoteerd. 🤓
Badge
OK, die staat!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @WimvT,

Het is zover! Heeft u .pst bestanden gemaakt van uw mail? ☺
Badge
Ja, van beide mailadressen
Reputatie 6
Badge +5
Perfect!

Heb ik groen licht om te ontkoppelen? ✅
Badge
Ja, ga je gang!
Badge
is dit een soort chat?
en blijven we zo verbonden?
Badge
Moet ik Outlook afsluiten?
Reputatie 6
Badge +5
@WimvT

Ik zal nog een chat met u starten, maar voor nu ben ik vooral op de achtergrond bezig. Dus is dat niet nodig. ☺
U hoeft verder niets af te sluiten of te doen op dit moment. Ik ga aan de slag!
Badge
succes!
Reputatie 6
Badge +5
Ik had een privé bericht gestuurd, maar besefte me dat u natuurlijk geen mail ontving. 😂

Ben gewoon verder gegaan en heb de accounts weer geactiveerd met Office 365! Deze moeten nu weer mail ontvangen.
Badge
Hallo Lindsay,

Moet ik nu gewoon mij Outlook op kunnen starten?
Of gaat het anders?
Badge
Of via deze link?
https://login.microsoftonline.com
Maar die kent mijn oude wachtwoord voor wim@tlconsultancy.com niet(meer).
WW herstellen laat hij ook niet toe.
Reputatie 6
Badge +5
Via Outlook zou moeten werken. Laten we een chat starten!

Ik ga u een link sturen in een privé bericht. Daarmee kan ik meekijken op uw scherm en kunnen we chatten. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Voor onze andere forumgebruikers: uiteindelijk was voor Outlook de oplossing om een nieuw profiel in te stellen. ☺

Zoals beloofd nog even de link naar de Indexpagina voor alle tips en tricks betreft Office365 en onze andere diensten.🎉

Reageer