Sticky

Exchange Online: zo stelt u het in!

  • 5 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 6641 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +5
KPN Exchange Online

Voor iedere onderneming is e-mail van groots belang. Het is daarom goed om te weten hoe uw e-mail pakket werkt en wat de correcte instellingen zijn.  Zo hebt u altijd een werkend product dat aan uw wensen en verwachtingen voldoet!

KPN Cloud biedt twee soorten mailboxen aan: Exchange Online Instap en Exchange Online Premium (deze zit ook standaard bij het Office365 pakket).

Hieronder geef ik per abonnement een korte uitleg en laat ik u zien hoe u uw mail instelt.

3903fcd1-1c12-4c66-bc95-164e6a2d4638.jpg

Exchange Online Instap is een POP mailbox. Dit betekent dat de mail altijd lokaal ingeladen wordt. Dit is ideaal voor webmail gebruikers of als u maar op één locatie de mail leest. Met €1,70 per mailbox (ex. BTW) is Instap ook nog eens goed voor de portemonnee.

Het instellen van een POP mailbox heeft wat meer voeten in de aarde, maar met de juiste informatie is het zo gepiept. Hieronder vindt u de instellingen voor Outlook 2010 of hoger.

Voor andere mailprogramma’s klikt u onderaan dit blog op de juiste link.
 

a71e517b-83f9-4fa4-8ecc-71f5f6884d26.jpg

 

Allereerst voegen we een account toe aan Outlook, en kiest u voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’. Vervolgens kiest u voor ‘Internet E-mail’.

 

7b35ebdf-a950-46af-b83a-b30f22b16e6d.jpg


We starten bij de Naam. Als u een e-mail stuurt, krijgt de ontvangende partij deze naam te zien in zijn of haar mailbox. Denk er dus goed over na hoe u bekend wilt staan. Er is ruimte voor creativiteit! Leestekens zijn ook mogelijk. Bijvoorbeeld: Lindsay Kuijt | KPN Zakelijk Forum of Lindsay @Kpnwebcare.

De Servergegevens zijn heel belangrijk. U kunt uw mailservers zien als uw adres. Als u in Rotterdam woont, maar uw post naar een adres in Kuala Lumpur stuurt, is de kans klein dat uw post goed bezorgd wordt. Zorg er dus voor dat alle gegevens overeenkomen met de bovenstaande afbeelding.

 

4fc8e647-e22b-42c7-858d-d6e5698d47da.jpg


Exchange Online werkt ten alle tijden met een veilige, versleutelde verbinding. Het is dus belangrijk dat SSL (inkomende mail) en TLS (uitgaande mail) geselecteerd zijn en de poorten correct ingevuld (zie afbeelding).

 

a71394d0-0278-4584-81f4-5d04ed3dd445.jpg

Exchange Online Premium is absoluut de luxe uitvoering van het product. Met een Premium mailbox kunt u uw e-mail instellen op de tablet, computers op meerdere locaties of zelfs uw telefoon. Waar u ook bent, de inhoud van uw mailbox is overal hetzelfde. Waar IMAP alleen de mail synchroniseert, zorgt een Exchange account er ook voor dat uw contactpersonen en agenda meegenomen worden.

 

245f81a9-8cf6-4a07-afb0-b71437af4203.jpg


De mailbox instellen is dan ook lekker simpel. Het enige wat u hoeft te doen, is in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord. De inhoud en instellingen worden automatisch binnengehaald.

Zo bent u er helemaal klaar voor. Veel e-mail plezier!

Andere e-mailprogramma’s:

e6dc1dc5-2474-4c95-8f6c-bd682ffb2b70.jpg

Klik hier voor Mozilla Thunderbird

 

a43b2946-aae6-481c-80a9-4ce2f989d4ce.jpg

Klik hier voor Apple Mail

 

f4942ff4-428b-42b7-aa94-1fe34489bf01.jpg

Klik hier voor Windows Live Mail

 

 

 


4 reacties

Ondanks dat ik de gegevens zoals hierboven heb ingesteld in Outlook 2010 kom ik niet aangemeld bij de server.

Krijg de foutmelding gebruikersnaam en of wachtwoord onjuist is. Weet echter zeker dat ik een juiste combinatie gebruikersnaam (mailadres) wachtwoord gebruik (bij de outlook.office365 kan ik gewoon inloggen) 

Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen.  De reactie van de server was: -ERR Logon failure: unknown user name or bad password.

Wat kan ik nog doen????????

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Wieger Kuiken

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Natuurlijk helpen we u graag om dit op te lossen. Het is natuurlijk vreemd dat u met deze inloggegevens wel in de webmail kunt inloggen en dan vervolgens bij het toevoegen van het account in Outlook deze foutmelding krijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct weet hoe we dit op kunnen lossen, dus dat ga ik voor u uitzoeken. Wat is precies het mailadres van het account dat u wilt toevoegen? En heeft u toevallig al geprobeerd om uw wachtwoord (via de webmail) te wijzigen en dan een nieuwe poging te doen met de nieuwe inloggegevens?

Goedemorgen,

mailadres is info@grootkabel.nl

Heb zojuist het wachtwoord via het beheerportaal voor gebruiker info@grootkabel.nl gewijzigd.

Hierna met aangepast wachtwoord via outlook2010 geprobeerd in te loggen; lukt niet!

Het bijzondere is dat ik bij webmail gewoon met het oude wachtwoord in kan/moet loggen…..

 

Via webmail kan ik het wachtwoord niet wijzigen. Krijg dan onderstaande melding:

U kunt uw eigen wachtwoord niet opnieuw instellen omdat wachtwoordherstel niet correct is ingesteld voor uw organisatie.
U moet contact opnemen met de beheerder om uw wachtwoord opnieuw te instellen en de installatie van uw organisatie te controleren.
 

 

Reputatie 7
Badge +6

Staat pop3 wel voor de mailbox aangeschakeld? 

 

Ga naar de office365 admin center → Exchange Admin Center → Recipients → Mailboxes → Zet pop3 aan. 

 

 

Reageer