Beantwoord

Fout melding Onedrive for Business

  • 7 december 2016
  • 15 reacties
  • 351 keer bekeken

Beste Lindsay

Al geruime tijd ben ik aan het proberen Onedrive voor business werkend te krijgen.
Het lijkt of er een conflict is met mijn Onedrive (prive account 5 GB)

Tijdens het inloggen lijkt het In eerste instantie goed te gaan maar dan al heel snel krijg ik de melding:
500 INTERNAL SERVER ERROR

Per 1 januari 2017 willen we met ons bedrijf online gaan werken met office 365 welke wij als abonnee bij de KPN hebben.

Graag uw hulp hierbij.

Met vriendelijke groet,
Huib Mulder
icon

Beste antwoord door Huib Mulder 12 januari 2017, 16:42

Beste Tim,

Het probleem is opgelost door Microsoft.
Het is dus niet een makkelijk probleem.

Maar nu wil ik graag mijn Onedrive for business synchroniseren met mijn macbook.
Ik heb alle folders welke ik wil delen met mijn collega's nu op Onedrive staan maar het sychroniseren lukt niet.


Wat ik begrijp is dat ik de nieuwste Onedrive versie op mij macbook moet installeren.
Maar hoe doe ik dat? via de appstore moet ik hiervoor betalen.
dat lijkt mij toch raar terwijl ik office365 heb.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,
Huib
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Huib,

Dat is wel een lastig probleem dan! Hopelijk kan ik u advies geven wat helpt ;)

Als eerste vraag ik mij af of u zonder problemen kunt inloggen op de webversie van OneDrive? U kunt daar komen middels het Microsoft Portaal. Daarmee sluiten we uit of er een probleem in uw account zit, wat ik niet direct verwacht.

Daarnaast is het een goed idee om het cache geheugen van OneDrive te verwijderen. Dit zijn drie mappen die u dient te verwijderen:
1. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache
2. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\OfficeFileCache
3. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw

Start vervolgens de computer opnieuw op. Ik hoor graag of dit helpt!
Beste Tim,

Microsoft portaal brengt mij naar de volgende pagina.
https://login.microsoftonline.com/
Dan klik ik op mijn personal account en dan kom bij de volgende pagina.
https://login.microsoftonline.com/login. + nog veel meer tekens en letters.
Dan klik ik opnieuw op mijn email-address/account designandmanagement om in te loggen.
Vervolgens log ik in en krijg ik een wit veld en deze pagina blijft hangen.
links onder in het scherm zie ik de volgende meldingen:
Processing request
Waiting for portal.office.com


Toch blijkt dat ik op de achtergrond wel aangemeld ben bij office 365 want daar hoef ik mij niet meer aan te melden als ik naar de volgende link ga:
https://portal.office.com/AdminPortal/Home?switchtomoderndefault=true#/homepage
Via deze link ga ik normaal gesproken ook naar mijn office 365 voor login.

Ik hoop dat je mij verder kunt helpen.

Met vriendelijke groet,
Huib
Reputatie 7
Badge +11
Hi Huib,

Dat gaat niet helemaal goed dan! Begrijp ik goed dat u zowel problemen ervaart met de lokale OneDrive software op de pc als de webversie op de website van Office 365?

Wat gebeurt er als u OneDrive rechtstreeks probeert te openen? De link hiervoor stuur ik u even in een privébericht! Indien u een foutmelding krijgt, kunt u daar een 'schermafbeelding' van maken en posten op het forum?
Beste Tim,

Dan krijg ik dus de foutmelding als onderstaand.



Groet,
Huib
Reputatie 7
Badge +11
Dag Huib,

Het gaat mis op de computer to lijkt het. Er staat mogelijk een fout in het cache geheugen van uw internetbrowser. Probeer ook de tijdelijke internetbestanden en het cache geheugen van uw browser te verwijderen.

Verwijder daarnaast onderstaande mappen:
1. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache
2. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\OfficeFileCache
3. C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw

Als u de mogelijkheid hebt, wil ik u vragen om eens in te loggen op een andere computer / apparaat. Als OneDrive daar wel geopend kan worden, weet u dat de oorzaak bij de computer ligt.
Beste Tim,

Ik heb inmiddels OneDrive for Business geprobeerd op een andere laptop met Windows en hier krijg ik dezelfde melding.

500 INTERNAL SERVER ERROR

Graag hoor ik de oplossing voor dit probleem.


Met vriendelijke groet,
Huib
Reputatie 7
Badge +11
Dag Huib,

Aangezien het probleem ook op een andere computer bestaat, moet ik het kunnen reproduceren met uw account en kan ik hopelijk de oorzaak voor u vinden en oplossen.

Hiervoor vraag ik u om mij tijdelijk toegang te verlenen tot uw account. Zou u een nieuw wachtwoord willen maken voor uw Microsoft admin portaal en deze in een privébericht naar mij sturen? Dan ga ik voor u kijken!
Beste Tim,

Het probleem is opgelost door Microsoft.
Het is dus niet een makkelijk probleem.

Maar nu wil ik graag mijn Onedrive for business synchroniseren met mijn macbook.
Ik heb alle folders welke ik wil delen met mijn collega's nu op Onedrive staan maar het sychroniseren lukt niet.


Wat ik begrijp is dat ik de nieuwste Onedrive versie op mij macbook moet installeren.
Maar hoe doe ik dat? via de appstore moet ik hiervoor betalen.
dat lijkt mij toch raar terwijl ik office365 heb.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,
Huib
Reputatie 7
Badge +11
Dag Huib,

Fijn dat ze het probleem hebben opgelost. Balen dat u tegen een nieuw probleem op loopt.
Hebt u de mogelijkheid om via deze pagina de nieuwste versie van OneDrive te installeren?
In OneDrive bij Instellingen - Info kunt u zien welke versie u gebruikt.
Hoi Tim,

Hebt u de mogelijkheid om via deze pagina de nieuwste versie van OneDrive te installeren?
Nee dan kom ik terecht bij de apple store en moet ik voor de app betalen.
Reputatie 7
Badge +11
Dat is gek! Hoeveel zou u voor deze app moeten betalen? :S

Probeer anders deze link naar de app store pagina van OneDrive.

Hoi Tim,

Helaas..
Uiteindelijk kom ik op dezelfde pagina.



Na het invullen van mijn wachtwoord kan ik alleen nog op cancel of buy klikken.

Groet,
Huib
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Huib,

Zoals u kunt zien aan de rechterkant van uw screenshot, is de app gratis.
Na het invullen van mijn wachtwoord kan ik alleen nog op cancel of buy klikken.

Dit klopt. U kunt gewoon op 'buy' klikken, u krijgt dan een 0 factuur:)
Hoi Lindsay,

OMG dat is lekker duidelijk dan :-(

Bedankt!
Huib
Reputatie 6
Badge +5
Het is een beetje vaag inderdaad, Huib ;-)

Gelukkig hebben we de code gekraakt. Heel graag gedaan!

Reageer