Beantwoord

Foutmelding user aanmaken

  • 11 maart 2016
  • 7 reacties
  • 450 keer bekeken

Wanneer ik de eerste gebruiker wil aanmaken en Office toewijs komt de melding 

'up_UserPrincipalName' ongeldig: Office 365 subscription provisioning is not complete. Please try again later.

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Tim 11 maart 2016, 17:32

Goedemiddag https:///t5/Cloud-technische-vragen/Foutmelding-user-aanmaken/m-p/7312,

Het lukt niet om de gebruiker aan te maken omdat de domeinnaam nog niet geverifiëerd is. Met behulp van uw e-mailadres heb ik uw abonnement gevonden. Ik zie dat u de domeinnaam extern host bij een andere provider. Om deze reden heeft KPN geen mogelijkheid om bepaalde instellingen in de DNS records van de domeinnaam te wijzigen welke nodig zijn voor de koppeling en gebruik van Office 365. De domeinnaam kan daardoor niet automatisch worden gekoppeld en dient u handmatig uit te voeren.

Pas de volgende DNS records aan bij uw domeinnaam hoster, Argeweb.

Wacht even tot de DNS records gewijzigd zijn (1 á 2 uur). Log daarna in op uw https://portal.office.com/" target="_blank admin account, de gegevens kunt u vinden in http://cp.online.kpn.com/" target="_blank. Wanneer ingelogd, ga naar Beheer en vervolgens Domeinen, daar kunt u de installatie/domeinverificatie voortzetten.

Als dat klaar is, kunt u in de selfcare omgeving van KPN gebruiker(s) aanmaken! Ik lees graag of het u is gelukt. :D

EDIT: domeinnaam weggehaald

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag https:///t5/Cloud-technische-vragen/Foutmelding-user-aanmaken/m-p/7312,

Het lukt niet om de gebruiker aan te maken omdat de domeinnaam nog niet geverifiëerd is. Met behulp van uw e-mailadres heb ik uw abonnement gevonden. Ik zie dat u de domeinnaam extern host bij een andere provider. Om deze reden heeft KPN geen mogelijkheid om bepaalde instellingen in de DNS records van de domeinnaam te wijzigen welke nodig zijn voor de koppeling en gebruik van Office 365. De domeinnaam kan daardoor niet automatisch worden gekoppeld en dient u handmatig uit te voeren.

Pas de volgende DNS records aan bij uw domeinnaam hoster, Argeweb.

Wacht even tot de DNS records gewijzigd zijn (1 á 2 uur). Log daarna in op uw https://portal.office.com/" target="_blank admin account, de gegevens kunt u vinden in http://cp.online.kpn.com/" target="_blank. Wanneer ingelogd, ga naar Beheer en vervolgens Domeinen, daar kunt u de installatie/domeinverificatie voortzetten.

Als dat klaar is, kunt u in de selfcare omgeving van KPN gebruiker(s) aanmaken! Ik lees graag of het u is gelukt. :D

EDIT: domeinnaam weggehaald
Hi Tim,

Dank voor't antwoord. Wat ik vreemd vond dat in de mail met de DNS instructie het .nl domein naam genoemd wordt, terwijl ik het .eu domein wil gebruiken. 'T zou fijn zijn als je de domeinnaam kunt uitgummen, thx. 

Verder heb ik de mail met DNS instructies gewoon uitgevoerd. Althans, stap 1. Echter waar er dus .nl staat heb ik dat vervangen door .eu. 

Stap 2 (quote vd KPN mail):   Na het doorvoeren van de wijziging kunt u uw Cloud-dienst in gebruik nemen door in uw beheeromgevingZelfservice Cloud gebruikers aan te maken. 
Belangrijk: krijgt u op een foutmelding dat uw domeinnaam nog niet is geverifieerd? Dan kan het zijn dat de verificatie door Microsoft nog uitgevoerd moet worden. Deze controle duurt tussen de 1 en 48 uur.

Die 48 uur zijn dus allang verstreken. Maar ik kan alsnog geen emails aanmaken. Ik stuur je een screenshot vd huidige DNS instelling voor zover dat kan via het forum. 

In jouw instructie zet je autodiscover en msoid erin zonder domeinnaam erachter. In de instructie van KPN is dat anders (msoid ontbreekt daarin geheel). Is dat cruciaal en hoe hoort het (met of zonder domein)?

De MX wil ik bewaren voor het allerlaatste zodat ik eerst ff zelf kan testen van hoe of wat alvorens ik iedereen qua mail overgooi. 
Reputatie 7
Badge +11
Beste @dhesselink, u heeft gelijk, die 48 uur zijn om. :(

Er is vanuit microsoft geen terugkoppeling ontvangen naar de KPN omgeving dat de domeinverificatie voltooid is. De verificatie is daadwerkelijk wel al voltooid. Dat betekent dat u wel gebruikers zou kunnen aanmaken in de Microsoft Portaal maar geen koppeling actief is met de KPN omgeving.

Ten behoeve van het toewijzen van de licenties en andere functionaliteiten is het wel handig dat de domeinnaam ook geverifieerd staat in de KPN omgeving en de gebruikers vanuit de KPN omgeving worden aangemaakt. Hier heb ik zojuist een taak voor uitgezet naar de leverancier. Ik verwacht dat dit probleem binnen twee werkdagen is opgelost. Zodra ik een terugkoppeling ontvang van mijn collega's breng ik u meteen op de hoogte!

De autodiscover en msoid zijn niet cruciaal voor de verificatie en het aanmaken van de gebruikers, evenals de MX record. Bij het aanmaken van de CNAME records hoeft u geen domeinnaam toe te voegen. In de DNS records wordt de domeinnaam automatisch aangevuld, voorbeeld: autodiscover komt geregistreerd als autodiscover.uwdomein.nl.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @dhesselink, het probleem is verholpen! U kunt nu gebruikers aanmaken in de KPN omgeving.

Ik hoor graag van u of het allemaal is gelukt :D
Hi Tim,

Is gelukt, hartelijk dank!

Mvg,

Daniel
No een check voor wanneer ik de email overzet: is dat msoid dan nog relevant? Want dat staat niet in de instructie van de email van KPN. 
Reputatie 7
Badge +11
Fijn om te horen! De msoid cname record is bij mijn weten niet vereist maar:

"You may wonder why you need to add the "MSOID" CNAME record in Office 365. This is a record that has to be added for all custom domains, no matter which subscription you use. Why do you need it? It's a little technical, but essentially, it's so that you'll be directed to the best server for certain authentication processes, so you'll get faster response."

Dus voor het beste resultaat wil ik u adviseren om de dns record wel aan te maken. ;)

Reageer