Vraag

geen mail ontvangen van KPN domeinen

  • 30 January 2019
  • 4 reacties
  • 433 keer bekeken

Beste,

Houdt jij van een uitdaging? Mooi, want ik loop tegen flink wat muren aan bij KPN met het oplossen van mijn probleem. Wij kunnen geen mail ontvangen van de volgende domeinen: kpnmail.nl, kpnplanet.nl, planet.nl, wxs.nl...We kunnen echter wel e-mail versturen naar deze domeinen.

We hebben onlangs ons extern IP aangepast, dns records, spf record e.d. zijn omgezet en we ontvangen e-mail van alle providers behalve.....bovenstaande domeinen. We staan nergens op een blacklist maar ontvangen dus niks. Een abonnee van zo'n domein die een mail stuurt naar een @chasse.nl adres ontvangt een "message delayed" bericht vanuit postermaster...kpnxchange.com. Verschillende helpdesken van KPN zeggen dat ze niks kunnen doen, sturen me naar onze nieuwe ISP, die geven aan geen partij hierin te zijn, en uiteindelijk wordt ik zelfs door KPN hier naar toe verwezen. We hosten zelf onze mailserver (mail.chasse.nl) maar nog in onze firewall noch in de mailserver zie ik verkeer binnenkomen van bovenstaande domeinen.

Ra ra ra, hoe lossen we dit probleem op?

Met vriendelijke groet,

Remco

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Remco, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik kijk graag wat ik voor u kan betekenen in deze. Als ik het goed begrijp bent u zelf geen klant bij ons, maar kunt u geen mail ontvangen afkomstig van één onze consumenten maildomeinen.

Welke foutcode wordt er meegestuurd in het bericht vanuit postermaster.kpnxchange.com ?
Hallo Mark,

Ondertussen ben ik weer een stap verder denk ik. Op dit moment zijn we nog corporate klant van KPN maar zitten we in een overgangsfase, uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat KPN nog een PTR record van mail.chasse.nl geregistreerd had staan die deze ochtend is verwijderd. Tot op heden ontvang ik nog geen mail vanuit de betreffende domeinen maar ik neem aan dat de synchronisatie van het verwijderen van de PTR record enige uren kan duren. Ik ga er van uit dat de mail servers van KPN eerst een reverse lookup doen binnen hun eigen servers en daardoor verkeerde informatie krijgen over onze mailserver? Dat zou volgens mij verklaren waarom deze domeinen niet naar ons kunnen mailen, ik hoop dat met het verwijderen van deze PTR record het probleem oplost maar wacht vooralsnog even af....

Gr. Remco
Beste,

Helaas, we ontvangen nog steeds geen mail vanuit meerdere consumentendomeinen van PKN (kpnmail.nl, kpnplanet.nl, wxs.nl, hetnet.nl...) terwijl al het overige correct functioneert. De PTR record is gisteren verwijderd door KPN zonder resultaat blijkbaar. Als een persoon vanuit deze domeinen mailt krijgt deze een bericht terug:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

xxx@chasse.nl


Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-mrb02.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsmtpb-ews09.kpnxchange.com
Arrival-Date: Mon, 28 Jan 2019 16:51:54 +0100

Final-Recipient: rfc822;xxx@chasse.nl
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Sat, 2 Feb 2019 16:50:34 +0100

Gr. Remco

Hier idem.
Alle mails van hetnet.nl eindigen in de spam box.

Volgens mijn profiteur ligt dat aan de SPF records bij hetnet.
Graag zou ik zien dat dit opgelost wordt.

De Melding is als volgt:
Dit e-mail bericht is door het spamfilter geindentificeerd als spam.
Het originele bericht is als bijlage toegevoegd.

De spam score voor dit bericht is: 4.2
Het door u opgegeven minimum is: 2.0

Voor meer informatie over het spamfilter kunt u contact op nemen met
de helpdesk.

Preview van de inhoud:  ****************************************************[...]

Het originele bericht bestaat niet volledig uit tekst, hierdoor kan het
in sommige programma's onveilig zijn om het bericht te openen. Het kan
zijn dat er een virus in het bericht aanwezig is of dat de verstuurder
bevestiging krijgt dat uw e-mail adres spam kan ontvangen.

Reageer