Beantwoord

Geen mails verzenden en ontvangen

  • 30 June 2018
  • 18 reacties
  • 512 keer bekeken

Ben vanaf gisterenavond mijn nieuwe telefoon aan het instellen met mijn kpn mailadres nu krijg ik al vanaf gisteren de melding dat de e-mailserver imap.kpnmail.nl reageert niet u kunt pas e-mails verzenden en ontvangen nadat uw account is geverifieerd door de Server
icon

Beste antwoord door SjorsK 2 July 2018, 22:07

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Welkom op het zakelijke KPN Forum Corne! 🙂

Maak je gebruik van de gebruikersnaam en wachtwoord die door KPN verstrekt zijn?

Je kan hier de juiste instellingen vinden, komt dit helemaal overeen?https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#/topic/e-mail/handmatig-instellen/device

Welkom op het zakelijke KPN Forum Corne! 🙂

Maak je gebruik van de gebruikersnaam en wachtwoord die door KPN verstrekt zijn?

Je kan hier de juiste instellingen vinden, komt dit helemaal overeen?
https://www.kpn.com/faq/16722
Helaas Sjors deze probeer ik al vanaf eergisteren. ?
Reputatie 7
Badge +6
Heb je al geprobeerd om via mijnKPN je wachtwoord voor het mail account te resetten?
http://mijn.kpn.com/

(Zelfs als je het juiste wachtwoord hebt kan het nooit kwaad om het systeem een trap te geven 😉 )

Dit kan soms wonderen doen.

Als dat niet werkt:
1: Mail account volledig uit het apparaat verwijderen.
2: Start het apparaat opnieuw op
3: Stel opnieuw in

Mijn ervaring is dat dit soms noodzakelijk is voor apple apparaten.
Heb je al geprobeerd om via mijnKPN je wachtwoord voor het mail account te resetten?
http://mijn.kpn.com/

Dit kan soms wonderen doen.

Als dat niet werkt:
1: Mail account volledig uit het apparaat verwijderen.
2: Start het apparaat opnieuw op
3: Stel opnieuw in

Mijn ervaring is dat dit soms noodzakelijk is voor apple apparaten.
Ik heb een samsung s9 plus en op mijn s7 heb ik wel mail dezelfde als bij de s9 maar die krijg ik niet aan de praat.
Moet ik ze dan beide verwijderen?
Reputatie 7
Badge +6
Alleen waar die niet werkt (En ik zou bij 1 begingen 😉
Dat werkt ook niet helaas ?
Reputatie 7
Badge +6
Kan je een screenshot van de instellingen maken en posten? Mogelijk kan ik een fout vinden.
Edit SjorsK: Screenshots verwijderd in verband met privacy
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de gegevens, ik neem de vrijheid om ze te verwijderen in verband met persoonsgegevens, daarnaast zorg ik er voor dat er achter de schermen een kopie is voor KPN medewerkers (Indien nodig). Geweldig toestel trouwens, is het een S8 of een S9? 🙂

Het foutje zit in dit gedeelte:



De poort moet namelijk 587 zijn met de voorkeur voor TLS of STARTTL als beveiligingstype.
Heb ik nu gedaan maar nog steeds het zelfde en starttl kan ik niet kiezen staat er bij mij niet bij.en het is een s9 plus .
Reputatie 7
Badge +6
Ga in dat geval voor TLS waar mogelijk (S9+ is trouwens een geweldig toestel, ik heb deze ook). Ik test het eventjes uit onder een account van mijzelf.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Corne,

Ik heb even met een kpnmail account van mijzelf geprobeerd om het in te stellen op mijn S9+ met succes, ik heb het gedaan met de onderstaande handleiding die ik stap-voor-stap doorlopen heb.
https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/device/samsung/galaxy-s9-plus-sm-g965f/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd/1

Daarnaast realiseer ik mij dat het herhalen vervelend begint te worden, maar gezien ik deze methode volledig geverifieerd hebt heb ik er vertrouwen in, als het alsnog niet lukt dan begingen mijn ideeën op te raken en lijkt het mij handig als iemand in de achterliggende systemen gaat duiken om deze een trap te geven 😉
Is goed ga het morgen ochtend als ik thuis kom van mijn werk gelijk proberen. Zal het je via hier laten weten of het gelukt is?bedankt voor de moeite
??? het werk eindelijk thanks mate!!
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het probleem eindelijk is verholpen, als er verder nog vragen zijn weet je ons te vinden 🙂

Reageer