Vraag

Help! Exchange Online

  • 22 mei 2015
  • 2 reacties
  • 505 keer bekeken

DIT IS NOODKREET!

Ons bedrijf heeft een domain naam die onder de flag van PLANET was geregistreerd.

Naar overleg met de zakelijke afdeling van KPN is ons geadviseerd om een verhuizing te laten plaatsvinden na KPN Zakelijk Diensten (CLOUD) met daarbij Exchange Online. Na wat "kleine"probleemtjes ( en uren aan de telefoon, het was inmiddels over half vijf!) is dit uiteindelijk gelukt.

Eindelijk, dachten wij, konden we onze bestaande email adressen (zoals info@...) opnieuw gaan opzetten. Helaas blijkt dit niet mogelijk te zijn, door het ontbreken van een optie (een fout van KPN) waardoor we geen enkel aanpassing kunnen aanbrengen aan onze DNS ZONE (dit is nodig want anders kan men geen Exchange Online gebruiken, en dus geen email!).

Het allerergste is dat er (bij de zakelijke kant van KPN) na 18:00 niemand beschikbaar is om ons te helpen! En gezien het weekeinde en de Pinksterdagen betekent dit dat we, waarschijnlijk, niet eerder geholpen zullen worden dan as dinsdag! 

Dit heeft enorme gevolgen voor ons bedrijf (daar wij gemiddeld zo'n 60 emails per dag ontvangen van onze klanten (ook in het weekeinde), die wij niet kunnen beantwoorden!!!

We kunnen zelf niet eens onze EPP code opvragen, zodat we opnieuw een verhuizing kunnen laten uitvoeren, maar dan naar een ander partij, waarbij we wel 24/7 de zaken (zoals MX recors enzo) kunnen regelen!

DANK U WEL KPN!

We hadden de verhuizing van ons domain beter kunnen laten uitvoeren door een partij als XS4ALL of TransIP daar kun je, dat weet ik uit ervaring, beter op vertrouwen!

Dit is werkelijk een ongekende tegenslag voor ons.

Mvg

Charles Schoemaker

Technische Beheerder

Fairplay Travel Services BV

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Charles,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit een flinke impact heeft gehad op uw bedrijf en werkzaamheden. Het is erg vervelend om te lezen dat een probleem / fout is ontstaan bij de verhuizing van uw domeinnaam waardoor u geen e-mail heeft kunnen ontvangen.

Onze helpdesk is 24/7 bereikbaar, echter niet alle afdelingen zijn 24/7 open. De medewerkers proberen u zo goed mogelijk te helpen buiten de openingstijden van de achterliggende afdelingen. Ik begrijp dat in dit geval de technische dienst nodig was om het probleem te verhelpen. In de Control Panel / Cloudportal heeft u zelf de mogelijkheid om DNS Records toe te voegen of te wijzigen.

Bent u inmiddels wel geholpen? Ik heb samen met een collega van de technische dienst uw account bekeken en zien dat er mailadressen zijn aangemaakt. Begrijp ik daaruit dat de problemen zijn verholpen? Of bent u nog steeds op zoek naar de verhuiscode van uw domeinnaam? De verhuiscode kunt u (nog) niet zelf opvragen, die mogelijkheid komt hopelijk snel.

Om de verhuiscode op te vragen kunt u contact opnemen via https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow of het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow.

Als ik u kan helpen of als er vragen zijn dan lees ik deze graag!
Ik heb dringend de EPP CODE nodig van mijn domein!!!

AUB KPN HELP MIJ! MIJN BEDRIJF LIJDT NU ERG VEEL SCHADE OP!!!

Reageer