Vraag

IMAP instellingen op een Exchange email account geblokkeerd?

  • 18 November 2018
  • 3 reacties
  • 1195 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben al sinds het planet tijdperk klant bij KPN en heb door de jaren heen zo veel verschillende abbonementsvormen gehad, zowel zakelijk als privé.
Enkele jaren geleden heeft KPN een eigen domeinnaam aangeboden voor email, die later over is gegaan naar exchange online, en daar maak ik ook al jaren gebruik van. Nu er steeds meer apparaten in huis komen wil ik graag op meerdere apparaten mail kijken en bewerken. Ik weet dat daar de IMAP instellingen voor zijn.

Nu is het probleem echter dat als ik inlog op exchange online dat de IMAP instellingen geblokkeerd met de tekst. "Toegang is uitgeschakeld." Ik zit zo dus vast op het hopeloos verouderde POP systeem. Hoe kan ik toegang krijgen? (Of kan KPN de IMAP functionaliteit activeren?)

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Om duidelijk te krijgen waar de kern van de uitdaging ligt is het van belang om wat voor type emailadres het gaat.

Als het gaat om een zakelijk emailadres zoals info@uwbedrijf.nl, kunt u aan de hand van deze instructies alles goed instellen http://k.pn/wykPg1

Als het gaat om een privé emailadres zoals voorbeeld@kpnmail.nl kunt u deze instructies gebruiken: http://k.pn/wykPg1

Indien het hier een premium exchange betreft heeft u deze instellingen niet nodig, In dit geval synchroniseert het emailadres automatisch zowel op de server en lokaal.
Reputatie 1
Badge +1
Goedemorgen Koolraap,

Die dubbele link is een kwestie van iets te veel koffie denk ik 😉 excuses daarvoor!
Hier dan de juiste link naar de KPN IMAP instellingen: http://k.pn/vLknU7
In uw geval heeft u weinig aan deze link omdat u van een andere exchange server gebruik maakt.
Om precies te achterhalen van welke mailserver een domeinnaam (het gedeelte achter de @.....nl ) gebruik maakt zij er handige tools online beschikbaar zoals: mxtoolbox.com
Indien u gebruik maakt van de Microsoft Exchange server dan wordt IMAP niet ondersteund/uitgeschakeld. Vaak is POP de meest voorkomende licentie. Indien je wilt upgraden naar een volledige exchange licentie raad ik aan om op dit topic te kijken: http://k.pn/o8mfpU
Goedendag Sander,
Is het mogelijk dat je een typfout hebt gemaakt in de link naar de instructies voor zakelijke mail? Hij is identiek aan de instructies voor privé mail.
Mijn email adres is inderdaad in de vorm: @mijnbedrijf.nl
Het probleem is dus dat ik blijkbaar niet gemachtigd ben op de IMAP functionaliteit te activeren. Zie bijgevoegde screenshot:

Reageer