Vraag

instructie

  • 21 June 2021
  • 18 reacties
  • 93 keer bekeken

Badge

ik zoek een eenvoudige beschrijving in hoofdlijnen van het gebruik van de kpn cloud. 
niet het toepassen van de verschillende applicaties (later evenueel) maar vooral instructies zoals, inloggen welke instellingen wat kan ik waar vinden.
 


18 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Uiteraard help ik graag Michael :slight_smile: . In dit geval kan ik helpen door een ticket voor je aan te maken voor de cloud specialisten. Zij zullen vervolgens telefonisch contact met je opnemen.

Wat je anders ook kunt doen is, net als vorige week, mijn collega's van cloud via chat benaderen. Waar gaat je voorkeur naar uit?

Badge

ik zoek eigenlijk een eenvoudige beschrijving van de cloud zoals;

inloggen, copy maken van de pc naar de cloud vv, moet de koppeling naar de pc of laptop blijven.
Van een cloudmedewerker heb ik begrepen dat je beter al mijn activiteiten op de cloud moet uitvoeren. Je zorgt dan voor meer opslag ruimte op de pc/laptop. Ik vraag dit omdat zowel de laptop als desktop vol beginnen te lopen.
Ik gebruikt de cloud hoofdzakelijk voor foto opslag en documenten.
Ik zit nl bijna aan 1Tb opslag en dan is de link met desktop/laptop niet handig.

Wat moet ik bv uitschakelen om er voor te zorgen dat wanneer ik in de cloud werk niet de bestanden naar de C schijf worden geschreven.
Ik hoor graag van jou.
Wat ik nu heb gedaan is: met zowel m.l.westhoeve@wxs.nl als mlwesthoevewxs als mijn cloud email account aanloggen
Hierna krijg je dan een scherm waar je wachtwoord moet aanvragen.
Helaas wat ik ook invul op geen van mijn emails krijg ik een melding.
Wat doe ik fout   :-(  

Reputatie 5
Badge +10

Vanmiddag rond 17.45 is er een nieuwe wachtwoord naar je toe gemaild. Wat ik voor je ga doen is een ticket aanmaken, zodat mijn collega's van de Cloud afdeling kunnen uitleggen wat de mogelijkheden zijn met jouw abonnement. Mijn collega's zullen woensdag of donderdag telefonisch contact met je opnemen.

Badge

dank ik heb nu verbinding met de cliudserves portal Ik heb nooit verbinding gehad.
Ik wacht af welke informatie ik krijg over het gebruik van de cloud.
Wat ik altijd lastig vind is wanneer ik office open en een word document of excel dan krijg ik de melding om opnieuw aan te loggen. vreemd. Ik wacht geduldig af en voorlopig dank voor alle inzet ;-) 

Reputatie 5
Badge +10

Hi Michael, van wat ik heb begrepen heb je gisteren contact gehad met een collega van de Cloud afdeling. Ik vertrouw erop dat mijn collega jou een uitgebreide uitleg heeft gegeven waardoor alles nu wat duidelijker is :slight_smile: .

Badge

ik ben weer een stapje verder. ik wacht nu op informatie over werken op de cloud.
Zoals heel simpel, waar staan de juiste bestanden, op de pc of cloud. Ik zelf heb altijd begrepen op de cloud.

Nu wil ik een kopie maken van de gegevens in de cloud op een externe harde schijf. Dit soort eenvoudige vragen eigenlijk. Ik heb wel eens het idee dat ik moet zoeken naar mijn data
 

Reputatie 5
Badge +10

Goed om te lezen dat je weer een stapje verder bent. Sommige acties zijn niet mogelijk en dat vind je dan ook niet terug in de handleiding. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je altijd mijn collega's van Cloud om hulp vragen via de chat.

Badge

helaas ik ben weer terug bij af.  Ik had toegang maar nu ineens niet meer. Mijn account mlwesthoevewxs werkt nu ineens niet meer ook niet wanneer ik het password opnieuw heb aangevraagd.
Weer graag jou steun

Badge

sorry te snel geklaagd. ik ga weer snel verder om te kijken of ik instructies vind 

 

Reputatie 5
Badge +10

Hi Michael, fijn dat het inloggen alsnog is gelukt :slight_smile: .

Badge

ik heb nog steeds vragen over het gebruik van de cloud.
> wanneer ik de verkenner gebruik zie ik onedrive naam. Is dit dan de gegevens uit de cloud of een kopie?
> op de c schijf staat bij de users/naam/onedrive ook deze gevens. ook een kopie en kunnen deze worden verwijderd.
> wanneer ik office open en onedrive open dan zie ik de bestanden en zijn dit dezelfde bestanden als de onedrive/naam?
> ik heb meerdere Teams dir aangemaakt waardoor ik dan meer bytes tot mijn beschikking hebben maar ik krijg deze niet te zien

al met al het zijn banale vragen met misschien basic antwoorden maar ik kan deze nergens vinden, Misschien kan jij mij hiermee helpen.

alvast denk

Reputatie 5
Badge +10

Hi @michaelwesthoeve,

Op het zakelijk KPN forum kun je verschillende topics vinden waarin we uitleg geven over het gebruik van de Cloud Portal. Inloggen in jouw Cloud Portal omgeving kan hier https://cp.online.kpn.com/ . Kun je toelichten welke instellingen  je specifiek naar opzoek bent?

Badge

Hi Rashid,

Dank voor de link maar dan heb ik al een uitdaging want ik heb misschien geen account  voor deze omgeving. Of zie ik iets over het hoofd.
Moet ik met mijn cloud email inloggen en dan password. Het wordt nl niet herkent
Alvast dank

Reputatie 5
Badge +10

Graag gedaan Michael!

Zodra je een Clouddienst bij ons afneemt wordt er automatisch een cloud portal account voor je aangemaakt. Het kan natuurlijk zo zijn dat je de gebruikersnaam om in te loggen niet kent. Deze zal ik in een privé bericht naar je sturen. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kun je op de inlogpagina kiezen voor wachtwoord vergeten.

Badge

helaas het werkt niet. ik krijg zelfs nu een fout melding wanneer ik klik op de verbindingen zoals is aangeleverd.
ik ben een particulier die gebruik maakt van de cloud. 
Is het mogelijk om aan te geven waar ik moet wezen.
De opmerking zoals is opgegeven werkt is niet juist..
;-(

Reputatie 5
Badge +10

Hi Michael, in het weekend was ik niet aanwezig. Vandaar dat ik je bericht vandaag weer kan beantwoorden.
Kun je wat meer toelichting geven. Wat lukt er precies niet? Op welke verbinding klik je zoals die is aangeleverd? Via welke pagina probeer jij in te loggen? Wil je de link ervan naar mij sturen?

Op de inlog pagina kun je in jouw Cloud Portal inloggen met de gebruikersnaam welke ik in een privé bericht naar je toe heb gestuurd.

Badge

Hi Rashid
Mijn vraag is welke beschrijving kan ik gebruiken/lezen en waar zijn deze te vinden.
Wanneer ik de kink gebruik zoals aangegeven dan kom ik helaas niet verder.
Ik kom bij een scherm CloudBlue Communication
Ik maak dan gebruik van de naam zoals je hebt doorgegeven (privé bericht)
daarna wachtwoord vergeten maar krijg geen melding terug. Nu moet ik wel zeggen dan ik nu wel heel veel e-mail account heb. Ik gebruik de cloud email maar zie niet in mijn inbox of ik moet langer geduld hebben.
Hier vul ik de gegevens in.
Ik kom nu wel erg dom/lastig over.
Alvast dank voor de hulp.
Michael
 

 

Reputatie 5
Badge +10

Dat klopt, de pagina Cloudblue Communication is de pagina waar je kunt inloggen. Als je kiest voor wachtwoord vergeten, dan is het wel belangrijk om te weten welke e-mailadres je gebruikt. 

Van wat ik zie worden de e-mails voor wachtwoord vergeten gemaild naar hetzelfde e-mailadres als waarmee je op het forum geregistreerd bent. 

Kun je ook toelichten naar welke instellingen  je specifiek opzoek bent?

Reageer