Vraag

Internet toegang vanuit het buitenland

  • 18 November 2017
  • 6 reacties
  • 638 keer bekeken

Ik heb sinds kort Office 365 in combinatie met Exchange Online Premium. Na het downloaden/opstarten in Nederland werkte alles (inclusief Outlook) zonder probleem.

Maar . . ik ben vaak in het buitenland. En nu tijdens mijn eerste verblijf in het buitenland wordt Office 365 inclusief Outlook volledig geblokkeerd door de KPN.

De betreffende technische KPN service medewerker heeft (op afstand) alle instellingen gecontroleerd en die zijn allemaal in orde.

Volgens dezelfde medewerker ligt de blokkade aan de buitenlandse (Wifi) verbinding ! Maar . . het kan toch niet zo zijn dat Office 365 ( en Outlook) alleen werkt binnen Nederland ?

Voorlopig heb ik 'het probleem' opgelost door de Hotspot verbinding van mijn iPhone te gebruiken (dan werkt Office 365/Outlook wel), maar dit is niet mijn bedoeling geweest om Office 365 en Exchange Online Premium te downloaden.

Er moet dus 'iets' worden gecorrigeerd (denk ik) met de toegangspoort(en) om ook vanuit 'buiten Nederland' toegang te krijgen tot Office 365 (Outlook).

Hoe wordt dit en hoe snel door de KPN opgelost ?

De KPN technische medewerker kon niets anders adviseren dan te wachten tot ik weer in Nederland ben om het probleem nogmaals te melden. Maar . .dit kan toch niet de bedoeling zijn van de KPN ?

Ik verneem gaarne advies.

Martin Meijer.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Martin M. Meijer,

Welkom op het Zakelijk Forum!
Goed dat u de vraag hier stelt.

Heel bijzonder dat het niet werkt op de wifi in het buitenland. Exchange Online Instapt werkt inderdaad niet over de grens, maar Premium moet dit zeker wel doen. Mijn eerste vraag is dus eigenlijk: heeft u op dit moment handmatig inkomende/uitgaande servers ingesteld?

Zou u ook de domeinnaam vast door willen geven? Dit kan eventueel via een privébericht.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Martin,

Mag ik vragen in welk land je zit en welke foutmelding je krijgt? Persoonlijk verwonder ik mijzelf van met het antwoord van Lindsay gezien ik niet op de hoogte ben van one-country restrictions binnen office365. Aldus microsoft dient Exchange Online te werken in de volgende landen:

Afghanistan, Åland, Albanië, Algerije, Amerikaans Samoa, Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Angola, Anguilla, Antarctica, Antigua en Barbuda, Argentinië, Armenië, Aruba, Australië, Azerbeidzjan, Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bermuda, Bhutan, Bolivia, Bonaire, Bosnië en Herzegovina, Botswana, Bouveteiland, Brazilië, Brits Territorium in de Indische Oceaan, Britse Maagdeneilanden, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China Knop info over de beschikbaarheid van Power BI, Christmaseiland, Cocoseilanden (Keeling), Colombia, Comoren, Congo (DRC), Congo-Brazzaville, Cookeilanden, Costa Rica, Curaçao, Cyprus, Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië, Faeröer, Falklandeilanden, Fiji, Filippijnen, Finland, Frankrijk, Frans Guyana, Frans Polynesië, Franse Gebieden in de zuidelijke Indische Oceaan, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Gibraltar, Grenada, Griekenland, Groenland, Guadeloupe, Guam, Guatemala, Guernsey, Guinea, Guinee-Bissau, Guyana, Haïti, Heardeiland en de McDonaldeilanden, Honduras, Hongarije, Hong Kong SAR, IJsland, India, Indonesië, Ierland, Irak, Isle of Man, Israël, Italië, Ivoorkust (Côte d'Ivoire), Jamaica, Jan Mayen, Japan, Jemen, Jersey, Jordanië, Kaaimaneilanden, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Korea, Kosovo, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macau SAR, Macedonië (FYROM), Madagascar, Malawi, Maldiven, Maleisië, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden, Martinique, Mauritanië, Mauritius, Mayotte, Mexico, Micronesië, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Montserrat, Mozambique, Myanmar, Namibië, Nauru, Nederland, Nepal, Nieuw-Caledonië, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Niger, Nigeria, Niue, Noordelijke Marianen, Noorwegen, Norfolkeiland, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Pakistan, Palau, Palestijnse Autoriteit, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Pitcairneilanden, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Réunion, Roemenië, Rusland, Rwanda, Saba, Saint-Barthélemy, Saint Kitts en Nevis, Saint-Lucia, Saint-Martin, Saint-Pierre en Miquelon, Saint Vincent en de Grenadines, Samoa, San Marino, São Tomé en Príncipe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Sint Eustatius, Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha, Sint Maarten, Slovenië, Slowakije, Solomoneilanden, Somalië, Spanje, Spitsbergen, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Tadzjikistan, Taiwan, Tanzania, Thailand, Timor-Leste, Togo, Tokelau, Tonga, Trinidad en Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Turks- en Caicoseilanden, Tuvalu, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Verenigde Staten, kleine afgelegen eilanden, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Venezuela, Vietnam, Wallis en Futuna, Wit-Rusland, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Georgia en de Zuidelijke Sandwicheilanden, Zweden en Zwitserland



Mag ik je daarnaast ook vragen of je Outlook vanuit je PC gebruikt of de web versie?
Jors,

Het land is Bulgarije, welk land wordt genoemd in de landen, die je hebt aangegeven. Dus . . dit is niet 'het probleem'.

Ik gebruik Outlook van de Web versie, maar ik heb het ook geprobeerd met Outlook vanuit de PC. In beide 'gevallen' werkt Exchange Online Premium niet.

Ik krijg de melding dat Outlook is omgeleid naar de server autodiscover-s.outlook.com (zelfs ook cpanelemaildiscovery.cpanel.net) met het verzoek toe te staan dat de server mijn instellingen wil configureren.

Maar. . er komt uiteindelijk geen verbinding tot stand.

m vr grt

Martin Meijer
Reputatie 7
Badge +6
autodiscover-s.outlook.com dient inderdaad de instellingen in te stellen. Maar gezien je ook een melding krijgt van cpanel denk ik dat daar een conflict is.

Probeer is deze tool om outlook in te stellen:
https://diagnostics.outlook.com/#/

In de tussentijd kan je ook via de webmail bij je mail.
SjorsK,

De link diagnostics.outlook.com werkt niet met Mac.

Maar vanochtend had ik wel plotseling (even) verbinding. . . dus het ligt aan de Wifi connectie op deze locatie (denk ik). Nu weer geen verbinding.

Ik ben volgende week weer terug in Nederland, dan laat ik de KPN er nog eens extra naar kijken !

Bedankt voor de info.

m vr grt

Martin Meijer
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb helaas het idee dat de lokale internet verbinding helaas slecht is (slechte routing richting de Microsoft servers) dit is iets wat een internet provider goed met regelen. Persoonlijk verwacht ik daarom ook dat een kpn winkel in dit geval niks zal vinden

Reageer