Beantwoord

kan niet naar div mail adressen mailen

  • 14 February 2017
  • 4 reacties
  • 764 keer bekeken

kan niet naar div mail adressen mailen krijg dan fout melding zoals deze
het mail adres is goed want van af mijn telefoon werkt het wel.
ik gebruik thunderbird en deze uptodate

his is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.
ad@blijleven.nu
Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews10.kpnxchange.com
Arrival-Date: Tue, 14 Feb 2017 00:58:38 +0100

Final-Recipient: rfc822;ad@blijleven.nu
Action: failed
Status: 5.7.1
Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 : Recipient address rejected: Message rejected due to: SPF fail - not authorized. Please see http://www.openspf.net/Why?s=mfrom;id=info@exodus-disco.nl;ip=213.75.39.10;r=ad@blijleven.nu
icon

Beste antwoord door Tim 17 February 2017, 08:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Het antwoord is op de link te vinden die in de foutmelding staat : http://www.openspf.net/Why?s=mfrom;id=info@exodus-disco.nl;ip=213.75.39.10;r=ad@blijleven.nu
Het probleem wordt veroorzaakt door een foute configuratie van je PC of van je SPF record.
Een SPF record voeg je toe aan de DNS instellingen van je domein en hiermee bepaal je welke mailserver(s) er namens dit domein mail mag verzenden en wat er met mail moet gebeuren die afkomstig is van andere servers.
Het spf record van exodus-disco,nl is nu als volgt ingesteld:

v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all

Dit betekend dat alleen mail verzonden via spf.protection.outlook.com legitiem is en dat de rest genegeerd (geblokkeerd) moet worden. Hieruit maak ik overigens op dat je office365 gebruikt,klopt dit?.
Je zal de instellingen van je pc moeten aanpassen zodat je uitgaande mail via de juiste server gaat. Of je SPF record zodanig wijzigen dat de mailserver die je gebruikt ook als legitiem word aangemerkt.

meer informatie over spf kan je vinden op: https://www.internedservices.nl/faq/spf-records-waarom-en-wat-is-het/
Reputatie 7
Badge +11
Hi Exodusml, welkom op het Zakelijk KPN Forum! :)

Bedankt @Eagle3824 voor je reactie! Ik sluit mij volledig aan bij zijn bevindingen.
Als u de mailserver van Microsoft instelt is het SPF probleem vermoedelijk verholpen (smtp.outlook.com)
Bedankt voor de reactie, maar hoe kan ik de aanpassen ?
ik mail met thunderbird
en mail nam iut merdere domeinen maat altijd uit via mijn domein (exodus-disco.nl Bij de KPN )
heb al div malen contact gehad met de help desk van de kpn contact gehand
die weten niet hoe het kan zouden ze uit zoeken maar nooit meer iets van gehoord
ze hebben ook mijn computer over genomen om de instellingen goed te zetten zonder verbetering.

Ad
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ad,

In dit topic over het instellen van Thunderbird vindt u hopelijk de informatie die u zoekt. In het topic wordt uitgelegd hoe een mailaccount in te stellen in Thunderbird. In uw geval dient u het account te wijzigen en kunt u de instellingen afkijken.

Ik hoor graag of het lukt!

Reageer