Vraag

Klacht opzeggen cloud office 365

  • 10 april 2018
  • 2 reacties
  • 197 keer bekeken

Betreft klacht opzeggen cloud office 365
Klantnummer 12453450
Factuurkenmerk 125453450000008

Geachte heer/mevrouw,

Mijn vader heeft op 04-09-2017 per abuis een abonnement office 365 bij u besteld (ik geloof dat hem dat verkocht is bij een kpn winkel). Hij is in de 70, heeft dit product helemaal niet nodig en had dit niet moeten doen. Ik heb dezelfde maand contact opgenomen met uw zakelijke helpdesk op 0800-0403. Daar vertelden zij mij dat ze het abonnement niet telefonisch konden beeindigen maar dat ik dan een webform in moest vullen over de cloud-tevredenheids-garantie. Dit heb ik toen direct gedaan. Hiervan heeft mijn vader op 28-09-2017 een bevestiging gekregen.

Nu controleer ik niet steeds zijn mail maar werd er vandaag van op de hoogte gesteld dat jullie nog steeds rekeningen naar hem sturen. Dus heb ik net uw helpdesk nummer nogmaals gebeld. Hier werd mij na 17 minuten wachten en een paar keer dooverbinden op botte wijze verteld dat het abonnement helemaal niet opgezegd was. Dat de form enkel voor teruggave van de eerste maand was oid, maar ze kon het wel voor me opzeggen. Waarom is dat de eerste keer dan niet gedaan en werd mij toen verteld dat het via die form moest?! Ze vertelde me er gelijk bij dat er niet gerestitueerd kon worden. Het is echt schandalig. Mijn vader heeft nog nooit van uw dienst gebruik gemaakt, ik heb uw advies gevolgd voor opzegging omdat het telefonisch niet kon, en nu blijkt dat wel te kunnen. De mevrouw was echt bot en kon me enkel vertellen dat ik weer via een andere form een klacht in kan dienen. Dat heb ik net geprobeerd (kpn.com/klacht) maar na het invullen krijg ik een error ("Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel niet uw gegevens verwerken. Probeer het later nog eens. Of neem contact op met onze klantenservice.").

Dus dan maar via dit forum, hopelijk werkt dit wel.

Ik hoop dat u het wel recht kunt zetten. Echt ik heb vanuit mijn werk intensief contact met jullie en ben er erg tevreden over, maar customer-facing is het tot nu toe schandalig slecht! Nogmaals, ik hoop dat u dit kunt rectificeren en restitueren.

De helpdeskmedewerker die ik net sprak zei verder niks voor me te kunnen betekenen en vast zat aan de processen, wellicht kunt u uw processen wat aanpassen zodat als duidelijk blijkt dat er iets fout is gegaan dat dit recht gezet kan worden, dat is wel zo klantvriendelijk.

Ik kijk uit naar uw reactie.

Mvgr,

Leon de Rooij

2 reacties

Ik krijg net te horen van m'n vader dat uw helpdesk medewerker het abonnment nu stop heeft gezet. Dan blijft er nog de restitutie over, want dit had ik al in juli 2017 telefonisch aangegeven.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Leon, ( @leonderooij )

Welkom op het zakelijke forum van KPN. 🙂
Wat een flinke klacht, ontzettend jammer dat het zover heeft moeten komen. Ik snap heel goed dat u het bericht op het forum plaatst en zoekt naar een oplossing.

Voor mij te zien is dat er inderdaad een gesprek heeft plaats gevonden over een opzegging op 27-9-2017. Daarbij zijn 1 van de 2 abonnementen opgeheven. De licentie die actief is blijven staan op het account is steeds in rekening gebracht. Ik geloof uw verhaal direct met deze informatie. Erg jammer dat het niet in het telefoongesprek is opgelost.

Als ik kan zien dat het abonnement nooit in gebruik is genomen, ben ik bereid om alle abonnementskosten voor u te vergoeden. Weet ik het niet voor elkaar te krijgen, breng ik de situatie onder de aandacht bij een klachtbehandelaar.

De abonnementen zijn volgens mijn informatie ingegaan op 4 september. Weet u zeker dat er in juli al contact is geweest over een opzegging? Gezien de abonnementen toen nog niet waren aangevraagd, ging dat dan wellicht ergens anders over?

Reageer