Vraag

Machtigingen agenda

  • 25 september 2017
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Hallo, Wij maken gebruik van exchange online en we hebben met een paar gebruikers problemen dat de machtigingen voor de agenda niet juist overkomen naar de exchange server. Hierdoor kunnen we niet in de agenda kijken, wat wel de bedoeling is. We werken met outlook 2013 en 2016.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Milko,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Het is een probleem dat vaker voorkomt. Het kan verschillende oorzaken hebben. Ik ben nu erg benieuwd of jullie gebruik maken van apple devices? Zo ja, stel ik voor dat de microsoft app wordt gedownload en dat u via de app gebruik maakt van Exchange. Vervolgens moet het met de app wel mogelijk zijn om in de agenda te kijken.
Wij maken geen gebruik van Apple. Het gaat om Windows 7 en 10 PC's. met office 2013 / 2016.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de bevestiging @Milko.

Hebt u geprobeerd te achterhalen welke computers geen verbinding kunnen maken met de exchange server en welke computers het wel goed doen? Op het moment dat er vanaf 1 computer verbinding kan worden gemaakt met de exchange server en 8 van de 10 medewerkers kunnen allen de agenda inzien dan kan er geconcludeerd worden dat er 1 computer is die geen verbinding kan maken.
Het gaat om 2 windows 2010 PC's, 1 met office 2013 en 1 met office 2016.
We hebben 9 licenties en een ieder kan niet in hun agenda kijken. Ze moeten opnieuw de machtigingen geven en dan werkt het voor een korte tijd (aantal dagen/weken).
Reputatie 7
Badge +6
Op welke manier heb je de machtigingen ingesteld als ik vragen mag? Er zijn namelijk meerdere manieren met allemaal hun haken en ogen.
Via agenda en dan machtigingen en deze dan aanpassen

Reputatie 7
Badge +6
Duidelijk, de standaard methode die ik meestal ook aanraad. Op dit moment is het een kwestie van uitsluiten wat het probleem is zodat we het probleem kunnen pinpointen.

Blijven de rechten bestaan op het moment dat het niet meer werkt? Daarnaast wil ik ook vragen om de gedeelde agenda op office365 te openen.

Dit zit er zo uit:


(In verband met privacy heb ik foto's en namen verwijderd).

Zie je de agenda's daar ook in de lijst staan. Zo niet, heb je dan de mogelijkheid om ze toe te voegen en werkt het dan?

De reden dat ik dit vraag is om uit te sluiten of het probleem "Centraal" in de exchange server zit of lokaal op de computer.

Als we geluk hebben blijkt het lokaal te zitten.
Op dit moment doen de machtigingen het van beide personen en zie ik de items in mijn outlook en in office365.
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het nu werkt, het moet natuurlijk blijven werken en er moet een structurele oplossing komen. Voor de structurele oplossing moeten we de "root cause" weten te achterhalen.

Wil je het bovenstaande testen als het probleem weer voor komt? Dat brengt ons dichter bij de bron van het kwaad.

Reageer