Vraag

Microsoft Office 365 Business Premium en MS Access per 01-02-2017

  • 7 February 2017
  • 6 reacties
  • 341 keer bekeken

LS,

Ik heb een klant die via jullie een Microsoft Office 365 Business Premium abonnement heeft, zoals in te zien via de "Cloudservices Portal".

Vanaf 1 februari 2017 heeft Microsoft haar abonnementsstructuur aangepast en wordt bij het Business Premium ook MS Access geleverd, iets waar de klant al een tijd op zit te wachten.

Nu is de klant ingelogd in Office 365 en kijkt hij bij software om deze te downloaden, maar dan ziet hij alleen Office 2016 staan met Word, Excel, Powerpoint en Outlook.

Vanaf wanneer wordt bij KPN de abonnementsstructuur aangepast zodat Business Premium klanten ook gebruik kunnen maken van Access?

Mvg,

Geert

6 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Goedenavond LS.

Welkom op het zakelijk forum van KPN.

Om u zo goed mogelijk van antwoord te kunnen voorzien op uw vraag, moet ik hier dieper voor u induiken.

Zodra ik een update voor u heb, breng ik u direct op de hoogte.
Elina,

Wanneer kun je me van een antwoord voorzien of waar kan ik deze vraag wel beantwoord krijgen. Via de Office 365 admin is het me vooralsnog niet gelukt om in een support-module te komen om deze vraag te stellen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Boosterit,

Sorry voor de late reactie! We hebben het even uitgezocht, vooralsnog zijn er geen plannen om Acces aan te gaan bieden.
Onze abonnementsstructuur verschilt van die van Microsoft.:)

Mochten de plannen er komen, dan berichten wij hier uiteraard over op dit forum!
Lindsay,

Dank je voor de reactie. Dat vind ik vreemd, de klant neemt bij jullie Office 365 Business Premium af tegen dezelfde prijs als die Microsoft rekent voor dit pakket. Microsoft levert voor deze prijs het pakket met exact dezelfde naam aan, inclusief Microsoft Access, jullie blijkbaar niet.

Ondanks dat klant alle telecom en internetdiensten bij KPN afneemt, zal ik de klant adviseren het pakket bij KPN op te zeggen en direct bij Microsoft af te gaan nemen, daar voor dezelfde prijs via Microsoft direct wel Access wordt toegevoegd aan het abonnement.

Groet,

Geert
Lindsay,

Het lijkt me zaak dit intern te bespreken. Klant heeft gisteren telefonisch contact gehad en toen gaf men aan dat als het Business Premium betreft de software gewoon downloadbaar zou moeten zijn.
Inmiddels via Microsoft de juiste helppagina gevonden waarop staat hoe Access kan worden toegevoegd aan een bestaande installatie (via het updatekanaal) en plots heeft het testapparaat nu via de updates Access 2016 binnen.

Of wel probleem opgelost. Jammer dat er binnen KPN blijkbaar verschillende informatie wordt verstrekt.

Topic kan wat mij betreft worden gesloten, dank voor de moeite.
Reputatie 6
Badge +5
Beste Geert,

Dit is absoluut iets wat intern besproken moet worden. Het spijt me dat wij verkeerde informatie hebben verstrekt, het zal niet meer gebeuren.

Dankuwel voor het onder de aandacht brengen van dit issue! Oprecht, dit soort dingen zijn heel belangrijk om terug te koppelen.:) Ik zal ermee aan de slag gaan en het topic verder sluiten.

Hopelijk heeft u het vertrouwen in het Forum niet volledig verloren en zien we u nog eens terug.

Reageer